Kastelu vain, kun kosteusanturi vaihtuu

koti > Forums > Yleensä > Kastelu vain, kun kosteusanturi vaihtuu

Katsotaan 8 viestiä - 1 - 8 (yhteensä 8)
  • Kirjailija
    viestiä
  • #24568
    Dirk HildebrandDirk Hildebrand
    osallistuja

    Hei,

    Minulla on yksi OSPi Ostin sen lisäksi kosteusmittarin ja sadetunnistimen. Haluaisin tehdä viherkatolleni ohjelman, jonka pitäisi toimia seuraavasti:

    Kun kosteusanturi avautuu (ilmoittaa, että se on kuiva), "carport roof" -vyöhyke on aloitettava x aikayksikölle.
    Jos sataa ja autokatoksen kastelu on käynnissä, kastelun on lopetettava. Jos sade ei riittänyt ja anturi sanoo jälleen kuivaksi, kastelun pitäisi alkaa uudelleen.

    Onko se mahdollista vai onko se mielestäni liian monimutkainen?

    #24569
    adminadmin
    ylläpitäjä

    Tämä tarkoittaa vain: Älä kastele, jos kosteusanturin mukaan kostea tai sadetunnistimen mukaan sade

    Kosteusanturia varten sinun on vain annettava viive, muuten se vaihtuu heti kastellessasi (> kasteluaika). Sadetunnistimen avulla kaikki pysyy 0,0: ssa

    Siksi se on mahdollista

    #24586
    Dirk HildebrandDirk Hildebrand
    osallistuja

    Kyllä, pähkinänkuoressa, mutta miten sisällytän sen ohjelmaan? Ja jos kosteusanturi sanoo "kostea", kastelun tulisi myös loppua, jos et aseta anturia tippaletkun viereen, eikö?

    #24589
    Dirk HildebrandDirk Hildebrand
    osallistuja

    Ja toinen kysymys. Sain omani eilen OSPi kytkettynä Raspberry 3b+:hani. DIN-kiskovirtalähde 24vAC ulostulolla OSPi Hallitus kytkettiin ja Pi meni päälle. Onko se normaalia? Ajattelin, että minun täytyy antaa PI: lle lisävirtaa. Lisäksi AD-muuntimessa ei ollut valoa. Ja kyllä, olen 100% varma, että se on virtalähde, jonka vaihtovirta on toissijaisessa puolella https://www.amazon.de/gp/product/B00F4QFH4O/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

    Mitä muuta olisin voinut tehdä väärin?

    #24596
    Dirk HildebrandDirk Hildebrand
    osallistuja

    Tänään kytkin venttiilit, jotka kytkeytyvät hyvin, mutta A2D-muuntimessa ei ole aktiivisuutta. Se, kuinka minun pitäisi kääntää nämä pienet pienet potit, ei ole minulle myöskään selvää

    #24645
    adminadmin
    ylläpitäjä

    Käännät pieniä kattiloita pienellä Phillips-ruuvimeisselillä.

    Jos se on kostea, mutta LED ei pala, käännä myötäpäivään, kunnes LED syttyy.

    Jos se on kuiva, mutta LED palaa, käännä sitten vasemmalle, kunnes LED sammuu.

    A2D on peräisin OSpi virtaa, nastan määritys on (vasemmalta oikealle): GND, SN1, SN2, VIN (+5V)

    Itse asiassa sinun on asennettava maaperän kosteusanturi kosteuteen. Se voi hyvinkin olla tippuputken alla. Ainoa tärkeä asia on aikaviive, jotta sitä ei sammuteta ensimmäisellä pudotuksella.

    Der OSPi syöttää Raspberry Pi:lle virtaa 24 VAC virtalähteen kautta. Vain vanhalla 1.43-versiolla ja RPi 3:lla tai 4:llä virtalähde oli liian alhainen version 1.5 jälkeen. mutta se ei ole enää ongelma. Täällä piti liittää lisäksi RPi-virtalähde.

    Se ei muuten toimi toisinpäin, joten vain RPi-virtalähde ei pysty siihen OSPi ja syötä solenoidiventtiilit!

     

    #24657
    Dirk HildebrandDirk Hildebrand
    osallistuja

    Hei,

     

    potentiometrit eivät pyöri edes pienimmällä Phillips-ruuvimeisselillä (CRV 1.0). Voisiko olla, että nämä potentiometrit ovat viallisia?

    #24659
    Dirk HildebrandDirk Hildebrand
    osallistuja

    Ok, se toimi uralla, mutta potentiometrillä ei ole pysähdystä. LED-valo syttyy, kun irrotan 5V-johdon, joskus LED-valo välkkyy, vaikka kytken 5V-virran takaisin. Jos vedän GND: n pois, LED syttyy ja voin potentiometrillä määrittää, että LED sammuu. Mutta silti kosteutta ei näy. Onko kosteusanturi viallinen vai AD-muunnin?

Katsotaan 8 viestiä - 1 - 8 (yhteensä 8)
  • Sinun on oltava kirjautuneena vastaamaan tähän aiheeseen.