Kastele vain, kun kosteusanturi kytkeytyy päälle

Kotisivu Foorumit Yleensä Kastele vain, kun kosteusanturi kytkeytyy päälle

Katsotaan 8 viestiä - 1 - 8 (yhteensä 8)
  • Author
    Dirk Hildebrand
    Participant

Hei,

Ostin OSPi:n, kosteusmittarin ja sadeanturin. Haluaisin luoda viherkatolleni ohjelman, jonka pitäisi toimia seuraavasti:

Kun kosteusanturi avautuu (ilmoittaa, että se on kuiva), "autokatoksen katto" -vyöhyke tulee käynnistää x aikayksikön ajan.
    Jos sataa ja autokatoksen kastelu on käynnissä, kastelun tulee lopettaa. Jos sade ei riittänyt ja anturi ilmoittaa, että se on taas kuiva, kastelu pitäisi aloittaa uudelleen.

Onko tämä mahdollista, vai pidänkö sitä liian monimutkaisena?

Admin
    Keymaster

Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti: Älä kastele, jos kosteusanturi sanoo märkää tai sadeanturi sanoo sadetta

Sinun tarvitsee vain syöttää kosteusanturiin viive, muuten se kytkeytyy päälle heti, kun kastelet (>kasteluaika). Sadetunnistimella kaikki pysyy 0,0:ssa

On siis mahdollista

Dirk Hildebrand
    Participant

Kyllä, täsmällisesti tiivistettynä, mutta kuinka voin sisällyttää tämän ohjelmaan? Ja jos kosteusanturi sanoo "kostea", kastelun pitäisi myös loppua, jos et laita anturia aivan tiputusletkun viereen, eikö niin?

Dirk Hildebrand
    Participant

Ja toinen kysymys. Eilen liitin OSPi:ni Raspberry 3b+:aan. OSPi-korttiin liitettiin 24vAC-ulostulolla varustettu silkkikiskovirtalähde, ja myös minun Pi käynnistettiin. Onko se normaalia? Ajattelin, että minun oli syötettävä PI: lle lisätehoa. Lisäksi AD-muuntimen lamppu ei palanut. Ja kyllä, olen 100 % varma, että se on virtalähde, jonka toissijaisella puolella on vaihtovirta. https://www.amazon.de/gp/product/B00F4QFH4O/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Mitä muuta olisin voinut tehdä väärin?

Dirk Hildebrand
    Participant

Tänään liitin venttiilejä, ne kytkeytyvät hyvin, mutta A2D-muuntimessa ei näy mitään näkyvää toimintaa. Minulle ei ole selvää, kuinka minun pitäisi kääntää nämä minikattilat

Admin
    Keymaster

Kääntelet pieniä kattiloita pienellä ristipääruuvimeisselillä.

Jos se on kostea, mutta LED ei pala, käännä oikealle, kunnes LED syttyy.

Jos se on kuiva, mutta LED palaa, käännä vasemmalle, kunnes LED sammuu.

A2D saa virtansa OSpi:stä, nastajen määritys on (vasemmalta oikealle): GND, SN1, SN2, VIN (+5 V)

Itse asiassa sinun pitäisi asentaa maaperän kosteusanturi paikkaan, jossa kosteus on tärkeää. Tämä voi varmasti olla tiputusletkun alla. Ainoa tärkeä asia on aikaviive, jotta se ei sammu heti ensimmäisellä putouksella.

OSPi toimittaa Raspberry Pi:lle virtaa 24 VAC virtalähteen kautta. Vain vanhalla 1.43-versiolla ja RPi 3:lla tai 4:llä virtalähde oli liian alhainen versiosta 1.5 lähtien. Mutta se ei ole enää ongelma. Täällä piti myös kytkeä RPi-virtalähde.

Se ei muuten toimi toisinpäin, joten vain RPi-virtalähde ei voi syöttää OSPi:tä ja solenoidiventtiilejä!

Dirk Hildebrand
    Participant

Hei,

Potentiometrit eivät pyöri edes pienimmällä ristipääruuvimeisselillä (CRV 1.0). Voisiko olla, että nämä ruukut ovat viallisia?

Dirk Hildebrand
    Participant

Ok, se toimi slot bitin kanssa, mutta potilla ei ole stoppia. LED syttyy, kun irrotan 5V linjan, joskus LED vilkkuu, vaikka kytken 5V takaisin. Jos poistan GND:n, LED syttyy ja voin potentiometrillä asettaa LEDin sammumaan. Mutta en silti näe kosteutta näkyvissä. Onko kosteusanturi viallinen vai AD-muunnin?

Katsotaan 8 viestiä - 1 - 8 (yhteensä 8)
  • Sinun on kirjauduttava sisään vastataksesi tähän aiheeseen.