FlowSensorin 3-johtimista ei tunnisteta

koti > Forums > Yleensä > FlowSensorin 3-johtimista ei tunnisteta

Schlagwörter: , ,

Katsotaan 5 viestiä - 1 - 5 (yhteensä 5)
  • Kirjailija
    viestiä
  • #25973
    KaneKane
    osallistuja

    Hei kaikki,

    minulla on omani OSPI (Firmware 2.1.9) osti virtausmittarin. Testasin tätä Arduinolla, se tuottaa digitaalisia 0/1 eli pulsseja litrassa (tietolehden mukaan 1 pulssi/litra).

    Liitin myös oikein, Vin (+5V), Sensor1 datajohdon ja GND tietysti. Koska se toimi Arduinon ja tarkan johdotuksen kanssa, oletan sen olevan oikein.

    Valitettavasti kastelussa ei lasketa mitään, oikea sensor1 on valittu anturin tyypiksi, vaihtoehto "Ignore sensor1" on myös pois päältä, joten sen pitäisi laskea.

    Minulla on tämä anturi: https://www.amazon.de/gp/product/B089KJFVLV

    Voiko joku auttaa? Mikä hätänä? Vaihtoehtoisesti - onko kenelläkään toista 1 tuuman (32 mm) anturia?

    tervehdys,
    satamalaituri

    #25985
    adminadmin
    ylläpitäjä

    Olisi mielenkiintoisempaa tietää, mitä olet asettanut antureiden asetuksiin

    #25986
    KaneKane
    osallistuja

    Hei,

    Anturin tyyppi 1 "virtausnopeus" ja 1 litra/pulssi on asetettu

    Anturi 2 on asetettu tilaan "ei mitään".

    Terveisin Kai Neuhaus

    #26035
    adminadmin
    ylläpitäjä

    Hei,

    Tietolomakkeessa lukee "Output power DC 4,7 V", mikä todennäköisesti tarkoittaa, että se kytkee signaalikaapelin PLUS-tilaan.

    Valitettavasti tämä ei toimi, pulssilaskurin on kytkettävä GND anturin tuloon.

    Joten on aina impulssi, kun GND+SENSOR on kytketty

    #26038
    KaneKane
    osallistuja

    Hei,

    Kyllä, se on totta.Se on odotettu käyttäytyminen 2-johtimisilla antureilla (anturi + Gnd), 3-johtimisilla antureilla vain ylimääräinen + VIN-koodissa, ainakin näin minä sen ymmärsin. Pystyin lukemaan ainakin 1 ja 0 digitaalisessa portissa Arduinon kanssa. Siksi yllätykseni.
    Mutta vaihtoehtoisesti ostan toisen anturin, en vain löydä mistään puolivälissä edullista 2-johtimista anturia 1 tuumalle.
    Olen avoin suosituksille.

    Kiitos tuesta.
    tervehdys,
    satamalaituri

Katsotaan 5 viestiä - 1 - 5 (yhteensä 5)
  • Sinun on oltava kirjautuneena vastaamaan tähän aiheeseen.