FlowSensorin 3-johtimista ei tunnisteta

Kotisivu Foorumit Yleensä FlowSensorin 3-johtimista ei tunnisteta

Tagged:  , ,

• Tällä aiheella on 4 vastausta, 2 ääntä, ja se on viimeksi päivitetty 4 vuotta sitten kirjoittaja KaNe.
Katsotaan 5 viestiä - 1 - 5 (yhteensä 5)
  • Author
    KaNe
    Participant

Hei kaikille,

Ostin virtausmittarin OSPI:lle (laiteohjelmisto 2.1.9). Testasin tätä Arduinolla, se tuottaa digitaalisia 0/1 eli pulsseja litrassa (tietolehden mukaan 1 pulssi/litra).

Liitin myös oikein, Vin (+5V), Sensor1 datakaapelin ja GND tietysti. Koska se toimi Arduinon ja täsmälleen johdotuksen kanssa, oletan, että se on oikein.

Valitettavasti kastelussa ei lasketa mitään, oikea Sensor1 on valittu anturin tyypiksi, vaihtoehto "Ignore Sensor1" on myös pois päältä, joten sen pitäisi laskea.

Minulla on tämä anturi: https://www.amazon.de/gp/product/B089KJFVLV

Voiko joku auttaa? Mikä menee pieleen? Vaihtoehtoisesti - onko kenelläkään toista 1 tuuman (32 mm) anturia?

Tervehdys,
    Kai

Admin
    Keymaster

Olisi mielenkiintoisempaa tietää, mitä olet asettanut Anturiasetuksissa

KaNe
    Participant

Hei,

Asetus on anturityyppi 1 "virtaus" ja 1 litra/pulssi

Anturi 2 on "ei mitään".

Terveisin Kai Neuhaus

Admin
    Keymaster

Hei,

Tietolomakkeessa lukee "lähtöteho DC 4,7 V", mikä todennäköisesti tarkoittaa, että se kytkee signaalikaapelin PLUS-tilaan.

Valitettavasti tämä ei toimi, pulssilaskurin on laitettava GND anturin tuloon.

Joten on aina impulssi, kun GND+SENSOR on kytketty

KaNe
    Participant

Hei,

Kyllä, se on sinänsä totta. Tämä on odotettu käyttäytyminen 2-johtimisilla antureilla (anturi + Gnd), 3-johtimisilla antureilla vain ylimääräinen + VIN-koodissa, ainakin näin minä sen ymmärsin. Pystyin lukemaan vähintään 1 ja 0 digitaalisessa portissa Arduinolla. Siksi yllätykseni.
    Mutta okei, vaihtoehtoisesti ostan toisen anturin, en vain löydä mistään kohtuullisen edullista 2-johtimista anturia 1 tuumalle.
    Olen avoin suosituksille.

Kiitos tuesta.
    Tervehdys,
    Kai

Katsotaan 5 viestiä - 1 - 5 (yhteensä 5)
  • Sinun on kirjauduttava sisään vastataksesi tähän aiheeseen.