Hei,
Kiitos upeista uusista ominaisuuksista! Tänään asensin Ospini uudelleen ja pelasin mqtt- ja influx-integraatiolla. Testaamista varten määritin Raspin lämpötila- ja säätiedot antureiksi. Minulla on kysymyksiä tästä:
– Miten tiedonkeruu ja lähtö mqtt:hen ja sisäänvirtaukseen liittyvät tarkalleen anturin kokoonpanoon? Ovatko ne toisistaan riippumattomia vai eivät? Haluaisin kirjautua SD-kortille mahdollisimman vähän, joten pelkkä työntö mqtt:hen ja/tai influxiin olisi minulle ihanteellinen.
– Milloin tiedot tarkalleen siirretään mqtt:lle ja Influxille? Kun muutetaan, riippuen määritetystä lukuvälistä vai molemmista?
Muuten huomasin kaksi asiaa. Verkkokäyttöliittymän avulla olisi hyvä, jos Bucket and Organisation (Influx) -kohdassa olisi ilmoitettu, pitäisikö lisätä nimi vai tunnukset. Lisäksi minulla oli tänään ongelmia päivittämisessä uusimpaan ohjelmistoversioon käyttämällä "update.sh" -ohjelmaa. Vanha init.d-skripti poistettiin, mutta ei ollut kysymys siitä, halusinko aktivoida palvelun. Ainoastaan "build.sh ospi" -kutsu toi helpotusta, mikä saattaa myös olla jotain dokumentaatiolle.
Kiitos paljon Mathias