Kysymyksiä Influx-integraatiosta

Kotisivu Foorumit Yleensä Kysymyksiä Influx-integraatiosta

Tagged:  , ,

Katsotaan 5 viestiä - 1 - 5 (yhteensä 5)
  • Author
    Mathias Stöber
    Participant

Hei,

Kiitos upeista uusista ominaisuuksista! Tänään asensin Ospini uudelleen ja pelasin mqtt- ja influx-integraatiolla. Testaamista varten määritin Raspin lämpötila- ja säätiedot antureiksi. Minulla on kysymyksiä tästä:

– Miten tiedonkeruu ja lähtö mqtt:hen ja sisäänvirtaukseen liittyvät tarkalleen anturin kokoonpanoon? Ovatko ne toisistaan ​​riippumattomia vai eivät? Haluaisin kirjautua SD-kortille mahdollisimman vähän, joten pelkkä työntö mqtt:hen ja/tai influxiin olisi minulle ihanteellinen.

– Milloin tiedot tarkalleen siirretään mqtt:lle ja Influxille? Kun muutetaan, riippuen määritetystä lukuvälistä vai molemmista?

Muuten huomasin kaksi asiaa. Verkkokäyttöliittymän avulla olisi hyvä, jos Bucket and Organisation (Influx) -kohdassa olisi ilmoitettu, pitäisikö lisätä nimi vai tunnukset. Lisäksi minulla oli tänään ongelmia päivittämisessä uusimpaan ohjelmistoversioon käyttämällä "update.sh" -ohjelmaa. Vanha init.d-skripti poistettiin, mutta ei ollut kysymys siitä, halusinko aktivoida palvelun. Ainoastaan ​​"build.sh ospi" -kutsu toi helpotusta, mikä saattaa myös olla jotain dokumentaatiolle.

Kiitos paljon Mathias

Admin
    Keymaster

Hei, kirjattu tai lähetetty MQTT:n tai Influx db:n kautta tapahtuu aina sillä hetkellä, kun tiedot vastaanotettiin.
    MQTT-antureiden lukuvälillä on eri toiminto; tällä aikavälillä se uusii tilauksen MQTT-palvelimelta

Muut kohdat ovat minulle uusia, kukaan ei ole vielä ilmoittanut tästä. Katson.

Mathias Stöber
    Participant

Hei,

kiitos vastauksesta. "Lukuvälillä" tarkoitin analogisen anturin kokoonpanon kohtaa (katso kuva 1), mutta minun tapauksessani se ei ole Mqtt-aihe, jonka saan, vaan Raspin lämpötilaa.
    Eilen deaktivoin tiedonkeruun anturin asetuksista (myös kuvassa 1). Tämä tarkoitti, että tietotietue pysähtyi InfluxDB:ssäni, mutta muutosten julkaiseminen jatkui Mqtt-palvelimella (Kuva 2). Joten triggereissä täytyy olla eroja, ainakin analogisten antureiden kohdalla. Koska vedenpinnan muutos kirjattiin samaan aikaan Influxdb:hen.

VG Mathias

Liitteet:
    Sinun täytyy olla kirjautunut sisään katsoaksesi liitetiedostoja.
    Admin
    Keymaster

Aivan oikein, sisäänvirtaus laukaistaan ​​eri tavalla - lokin kautta. Säädän sitä

Mathias Stöber
    Participant

Hei,

Kiitos! Otin juuri päivityksen ja testaan ​​sitä.

Onko jokin syy siihen, miksi Githubin julkaisunumerot ovat hieman jäljessä?

Katso Mathias

Katsotaan 5 viestiä - 1 - 5 (yhteensä 5)
  • Sinun on kirjauduttava sisään vastataksesi tähän aiheeseen.