Rinnakkaisohjelmat ja sopeutuminen evapotranspiraatiolla

Kotisivu Foorumit Yleensä Rinnakkaisohjelmat ja sopeutuminen evapotranspiraatiolla

Katsotaan 3 viestiä - 1 - 3 (yhteensä 3)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hei kaikille,
    Minulla on seuraava kysymys Opensprinklerin ohjelmista.

Minulla on 4 ympyrää nurmikon kastelua varten. Haluaisin juosta kahta niistä rinnakkain halutun ajan (30 minuuttia).

Aloita ohjelma 1 kahdella ympyrällä klo 5.00 – 5.30
    Aloita ohjelma 2 kahdella ympyrällä klo 5.30 – 6.00

Lisäksi käytän Evapotranspiration (ET) sääohjausta. Jos esimerkiksi kastelumääräksi laskettaisiin 150 %, kasteluaika kasvaisi 30 minuutilla. Tämä tarkoittaisi, että ensimmäinen ohjelma ei olisi päättynyt kello 5:30, mutta ohjelma kaksi alkaisi jo. Mutta vesiliittymäni ei kestäisi 4 ympyrää. Onko mahdollista, että ohjelma 2 kahdella ympyrällä ei käynnisty ennen kuin ohjelma 1 on päättynyt, vaikka kasteluaikaa olisi pidennetty sääsäädön vuoksi?

Ystävällisin terveisin ja kiitos jo etukäteen.

Admin
    Keymaster

Hei,
    tässä tapauksessa ehdotan vähentämistä KAHDEN ympyrään. Liitä vain 2 solenoidiventtiiliä yhteen liitäntään ja aktivoi "Sequence"-vaihtoehto molemmissa.
    Valitettavasti en näe tässä muuta vaihtoehtoa, koska jos haluat tehdä tämän, sinun pitäisi ohjelmoida ”ryhmät”, joihin voisi yhdistää solenoidiventtiilit. Aihe on tullut esille useaan otteeseen, luon ongelman kehitystiimin kanssa, ehkä se ohjelmoidaan.
    https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-Firmware/issues/115

Älä unohda, että OpenSprinkler on OpenSource. Sinäkin voit osallistua!

Anonymous
    Inactive

Hienoa, kiitos paljon avusta. Jatkan sitten tarkistamista, otetaanko muutos huomioon jossain seuraavista versioista.

Niin kauan kuin teen, pärjään sopivilla ohjelmakatkoilla, koska ET:n maksimi on 200%, kuten olen lukenut.

Aloita ohjelma 1 kahdella ympyrällä klo 05:00 - 05:30 200 % ET:stä, ohjelma jatkuu max. 06:00
    Aloita ohjelma 2 kahdella ympyrällä klo 6.00 – 6.30

Toivottavasti ajattelussani ei ole virheitä.

Ystävällisin terveisin

Katsotaan 3 viestiä - 1 - 3 (yhteensä 3)
  • Sinun on kirjauduttava sisään vastataksesi tähän aiheeseen.