Anturitulossa on ongelmia

koti > Forums > Yleensä > Anturitulossa on ongelmia

Katsotaan 3 viestiä - 1 - 3 (yhteensä 3)
  • Kirjailija
    viestiä
  • #24208
    anonym
    Epäaktiivinen

    Hei,
    Olen muutaman päivän ajan yrittänyt selvittää, kuinka painikkeen avulla voidaan aktivoida johonkin vyöhykkeistä kytketty pumpun rele. minulla on OpenSprinklerPi Raspberry Pi Zero W:n kanssa.
    Pienen anturin tulon kokeilun ja virheen jälkeen onnistuin eniten, kun liitin painikkeen avaajaksi GND:n ja SN1:n välille. Mutta ongelmana on, että painikkeelle määritetty ohjelma ei käynnisty 1 sekunnin kuluttua. Aikaa kuluu melkein kuinka kauan ennen sitä OSPI tunnustaa, että ohjelma on käynnistettävä. Itse asiassa näppäinpainalluksen tulee rekisteröidä, jos näppäintä painetaan > 1 sekunti.

    Aikaisemmissa yrityksissä olin kytkenyt painikkeen normaalisti avoimeksi kontaktiksi ja minulla oli ongelma, että ohjelma käynnistyi satunnaisesti myös kytkintä painamatta.

    Tiedän, että anturitulolle on mahdollisuus määrittää, onko se normaalisti avoin tulo. Mutta tämä vaihtoehto ei muuttanut käyttäytymistä, kun kytkintä käytettiin normaalisti avoimena kontaktina.

    Kahden kokeiluni jälkeen ihmettelen, onko anturitulossa jonkinlainen vetäminen ylös tai alasvetäminen? Minusta tuntuu, että tulo ei ole aina kelvollisella logiikkatasolla, mutta se on kelluva ja tarvitsee sitten satunnaisen ajan tulon vaihtamiseksi. Pitäisikö minun liittää anturitulo GND: ään vai + 5V: iin vastuksen avulla?

    #24313
    adminadmin
    ylläpitäjä

    Hei,

    ei koskaan + 5V: tä vastaan, aina GND: llä! VIN (+ 5V) on tarkoitettu vain anturien virtalähteeseen.

    Jos se ei laukaise 1 sekunnin kuluttua, linjalla on häiriösignaaleja, tämä tulkitaan "lepatukseksi" ja tämä estää käynnistymisen.

    Laiteversio?

     

    #24507
    anonym
    Epäaktiivinen

    Hei,
    Olen nyt ratkaissut anturitulon ongelman liittämällä vetovastuksen anturitulon ja yhden 3,3 V: n nastojen väliin.
    Tulo ei enää käynnisty mielivaltaisesti, vaan vain kun kytkintä todella painetaan.

Katsotaan 3 viestiä - 1 - 3 (yhteensä 3)
  • Sinun on oltava kirjautuneena vastaamaan tähän aiheeseen.