Ongelmia anturin sisääntulossa

Kotisivu Foorumit Yleensä Ongelmia anturin sisääntulossa

Katsotaan 3 viestiä - 1 - 3 (yhteensä 3)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hei,
    Olen nyt muutaman päivän ajan yrittänyt selvittää, kuinka painikkeella aktivoin pumpun releen, joka on kytketty johonkin vyöhykkeistä. Minulla on OpenSprinklerPi, jossa on Rasperry Pi Zero W.
    Pienen anturin tulon kokeilun jälkeen onnistuin eniten, kun liitin painikkeen normaalisti suljetuksi kontaktiksi GND:n ja SN1:n välille. Mutta ongelmana on, että painikkeeseen liittyvä ohjelma ei käynnisty 1 sekunnin kuluttua. Kestää melkein minkä tahansa ajan ennen kuin OSPI tunnistaa, että ohjelma on käynnistettävä. Itse asiassa näppäinpainalluksen tulee rekisteröidä, jos näppäintä painetaan > 1 sekunti.

Aiemmissa yrityksissä olin kytkenyt painikkeen normaalisti avoimeksi koskettimeksi ja ongelmana oli, että ohjelma käynnistyi satunnaisesti jopa ilman kytkintä painamalla.

Tiedän, että anturin tuloa varten on mahdollisuus määrittää, onko se normaalisti avoin tulo. Mutta tämä vaihtoehto ei muuttanut toimintaa, kun kytkintä käytettiin normaalisti avoimena koskettimena.

Kahden kokeiluni jälkeen mietin, onko anturin tulossa minkäänlaista ylös- tai alasvetoa? Minusta näyttää siltä, ​​​​että tulo ei aina ole kelvollisella logiikalla, vaan se kelluu ja vaatii sitten satunnaisen ajan tulon vaihtamiseen. Pitäisikö anturin tuloksi asettaa GND vai +5V vastuksella?

Admin
    Keymaster

Hei,

ei koskaan +5V vastaan, aina GND:llä! VIN (+5V) on tarkoitettu vain antureiden virransyöttöön.

Jos se ei laukea 1s:n kuluttua, linjalla on häiriösignaaleja, jotka tulkitaan "lepatuksi" ja siten estävät käynnistyksen.

Laiteohjelmistoversio?

Anonymous
    Inactive

Hei,
    Olen nyt ratkaissut anturin tulon ongelman asentamalla vetovastuksen anturin sisääntulon ja yhden 3,3 V nastan väliin.
    Nyt tulo ei enää laukea satunnaisesti, vaan vain kun kytkintä todella painetaan.

Katsotaan 3 viestiä - 1 - 3 (yhteensä 3)
  • Sinun on kirjauduttava sisään vastataksesi tähän aiheeseen.