Säästä riippuva OpenSprinkler puutarhakastelu Netatmon sääasemalla

Kotisivu Foorumit Esitelty Säästä riippuva OpenSprinkler puutarhakastelu Netatmon sääasemalla

• Tällä aiheella on 10 vastausta, 4 ääntä, ja se on viimeksi päivitetty 2 vuotta sitten kirjoittaja Admin.
Näytetään 11 ​​viestiä - 1 - 11 (yhteensä 11)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Rivitalopuutarhani kastelua varten asensin OpenSprinkler-kastelutietokoneen, joka ohjaa Gardena-kastelujärjestelmää sään mukaan.

OpenSprinkler asennetaan autotalliin ja se toimittaa kolme kastelualuetta, jotka on varustettu Gardena 24V AC -venttiileillä. Se on integroitu WiFi-verkkooni integroidun WiFi-sovittimen kautta ja saa virtansa siihen liittyvästä virtalähteestä. Venttiilit asennetaan Gardenan 2-tieventtiilikotelon takapihalle ja 1-tieventtiilikotelon etupihalle. Talon takana oleva nurmikko kastellaan pop-up-neliösadettimella ja turbiinin pop-up sprinklerillä. Erilaisia ​​tippakastelusuuttimia käytetään kasvien kasteluun talon edessä olevissa peenteissä ja kukkaruukuissa talon takana olevalla terassilla.

OpenSprinklerin asentaminen autotalliin

Olen käyttänyt OpenSprinkler 3.1-DC:tä keväästä 2019 lähtien. Minulla oli jo kahden vuoden kokemus OpenSprinkler OSBeesta, mutta en halunnut jäädä paitsi sääperusteisen kastelun eduista.

Nämä kolme kasteluvyöhykettä on määritelty OpenSprinkler-laiteohjelmistossa nimellä "Backyard Lawn", "Backyard Flowers" ja "Frontyard Flowers".

Puutarhan sääriippuvainen kastelu on mielestäni järkevää vain, jos saatavilla on luotettavia paikallisia säätietoja. Erityisesti sademäärä voi vaihdella suuresti paikasta toiseen. Tästä syystä integroin olemassa olevan Netatmon sääasemani ohjausjärjestelmään.

Käytän OpenSprinklerin sääkohtaisena menetelmänä Zimmerman-menetelmää. Asetin kosteuden perusarvon 65%, kaikki muut perusarvot säilytettiin. Mielestäni tämä vastaa melko hyvin Keski-Euroopan puutarhakauden keskimääräistä kosteustasoa ja minulla on siitä hyviä kokemuksia.

OpenSprinkler Weather Servicen nykyisessä versiossa V2.0.4 viimeisten 24 tunnin säätietoja käytetään kasteluarvon "% Water Level" laskemiseen, kun valitaan Zimmerman-menetelmä ja Paikallinen sääasema tai Weather Underground. Tämä on kuitenkin pikemminkin etu klassiseen Zimmerman-menetelmään verrattuna, koska kasteluarvon laskennassa otetaan huomioon ajankohtaisemmat lämpötila-, kosteus- ja sadetiedot.

Sääpalveluntarjoajat ja pilvipalvelut ovat viime vuosina ottaneet yhä enemmän käyttöön maksujärjestelmiä ja OpenSprinkler-tiimi on tehnyt tähän liittyen useita päivityksiä.

Tultakseni tästä hieman riippumattomammaksi asensin OpenSprinkler Weather Servicen yhdessä avoimen lähdekoodin sääohjelmiston WeeWx kanssa Raspberry Pi:lle. WeeWx muodostaa yhteyden Netatmon sääasemaan ja mahdollistaa myös säätietojen graafisen näyttämisen. Käänsin myös uudelleen OpenSprinkler-laiteohjelmiston 2.1.9(7) ja nollasin sääpalvelun määräaikaisen kyselyn 6 tunnista yhteen tuntiin. Mielestäni tämä on ainoa tapa saada ajantasaiset tiedot kastelusta aikaisin aamulla. Sääpalvelun paikallisen Raspberry Pi -asennuksen vuoksi OpenSprinkler-tiimille ei aiheudu lisäkustannuksia kohonneesta kyselytiheydestä.

Kastelun välttämiseksi sateen aikana asennettiin myös Kenko M152 -sadeanturi, joka liitettiin OpenSprinkler-anturin tuloon S1. IFTTT-pilvipalvelua ei voi enää käyttää sadevaroituksiin, koska taattu vasteaika maksuttomassa versiossa voi olla jopa 1 tunti.
    Käytän IFTTT:tä vain Weather Undergroundin ja Google-kalenterin OpenSprinkler-toimintojen määrittämän edellisen päivän sateen kokonaismäärän kirjaamiseen.

Viime vuosina nurmikkoa, kukkia ja pensaita on kasteltu kahden päivän välein klo 7. Tänä vuonna terassilla olevien ruukkukasvien veden saantia kannattaa parantaa, sillä niille on ilmeisesti kasteltava vettä kuumina päivinä useammin kuin kahden päivän välein.

Nurmikkoa kastellaan nyt kahden päivän välein, pian auringonnousun jälkeen. Kukat ja pensaat kastellaan päivittäin klo 18.00. Nurmikolle on asetettu 100 % perusarvo 30 minuuttia ja kukille ja pensaille 100 % perusarvo 15 minuuttia. Mutta optimoin edelleen täällä ja lisään mahdollisesti nurmikon kastelun kolmeen päivään 100 %:n perusarvolla 45 minuuttia.

Minulle on myös tärkeää tarkistaa kastelujärjestelmän toiminta matkoilla. Sen lisäksi, että OpenSprinkleriä ohjataan OpenSprinkler-sovelluksella, vakavan virheen sattuessa OpenSprinklerin virran palautus on mahdollista myös radio-ohjatun pistorasian kautta, jota voidaan ohjata etänä Fritz!Boxilla.

Admin
    Keymaster

No, sitä kutsun erinomaiseksi kuvaukseksi.

Olen myös integroinut sääasemani, mutta olen edelleen yhteydessä OpenSprinkleriin Weatherundergroundin kautta.

Anonymous
    Inactive

Hei Franzstein,

Minullakin on juuri tämä projekti mielessä. Voitko antaa lisää linkkejä tai lähteitä, jotta voin käyttää netatmon säätietoja ja sadetietoja OSPI:ssä. Minun pitäisi myös luultavasti kääntää OpenSprinklerin nykyinen versio PI:lle uudelleen, mutta en oikein tiedä vielä, miten se tehdään. Siksi olen erittäin kiitollinen kaikesta tiedosta.

Admin
    Keymaster

Hei hg, kaikki on itse asiassa kuvattu englanninkielisessä OpenSprinkler-foorumissa, siihen liittyvissä ohjeissa ja tietokannan artikkeleissa sekä OpenSprinkler GitHub -arkistossa. On vähän tylsää kerätä kaikkea, mutta valitettavasti täydellistä kuvausta ei ole yhdessä paikassa. Helpoin tapa olisi rekisteröidä Netatmo Station Weather Undergroundiin, päivittää OpenSprinkler-ohjelmisto ja sitten päästä käsiksi Weather Undergroundin säätietoihin. Tässä on mielenkiintoisia linkkejä aiheeseen liittyen: https://OpenSprinkler.com/forums/topic/error-building-firmware-from-source/ https://openthings.freshdesk.com/support/home https://github.com/OpenSprinkler Valitettavasti olen lomalla seuraavat kolme viikkoa, mutta autan mielelläni jälkeenpäin, jos mahdollista. Tervehdys Franz (välitetty)

Anonymous
    Inactive

Kiitos paljon tiedosta, Franz. Kokeilen sitä. Käytän toistaiseksi vain netatmoa sadetietojen ja lämpötilan lähteenä Weather Undergroundin kautta. Haluan integroida tilanteen puutarhassani tarkemmin; Voin vaihtaa säätiedot DarkSkystä WUndergroundiin kohdassa "Asetukset" ja "Lisäasetukset". Tarvitaanko WeeWx:ää edelleen? Jätän laiteohjelmiston ennalleen (2.1.9(4)) toistaiseksi. Jos tarvitsen myös tunnin päivityksen, minun on ehkä tehtävä se uudelleen. Mutta mielestäni se riippuu valitusta sääkohtaisesta menetelmästä. Minun täytyy kokeilla sitä. Mitä käytät siellä (Zimmerman, ETo)?

Anonymous
    Inactive

<p style=”text-align: left;”>Vain hyvin lyhyesti. WeeWx:ää ei tarvita. Weather Underground voidaan valita sääpalveluksi suoraan OpenSprinklerissä. Käytän Zimmermanin menetelmää. EToa ei voi käyttää Weather Undergroundin kanssa.</p>

Anonymous
    Inactive

Tällä hetkellä voin luoda tilin Weather undergroundissa, mutta sääaseman lisääminen aiheuttaa virheen. Ilman sääasemaa en kuitenkaan voi hakea API-koodia. Jatkan yrittämistä.

Anonymous
    Inactive

Hei, toimivatko Netatmo-tiedot vielä kasteluohjauksessa? En voi rekisteröidä Netatmoani WU:ssa. Törmäsin kuitenkin artikkeliin, jossa kerrottiin, että Netatmo on lopettanut yhteistyönsä WU:n kanssa ja siksi omia sademittauksiani ja Netatmo-tietojani ei voi enää käyttää.

https://community.homey.app/t/info-netatmo-hat-die-partnerschaft-mit-weather-underground-beendet/44000

Mitä muuta vaihtoehtoa on käyttää oman puutarhasi paikallista sademäärää kastelumäärän laskemiseen? Säätiedotus on liian epätarkka suuressa kaupungissa. Jossain sataa aina, mutta ei väistämättä puutarhassani.

Anonymous
    Inactive

Kuten yllä on kuvattu, asensin OpenSprinkler Weather Servicen yhdessä avoimen lähdekoodin sääohjelmiston WeeWx kanssa Raspberry Pi:lle. Netatmo-tiedot on kuitenkin myös mahdollista välittää sääpalveluun “MeteoWare Plus”. Tällä tavalla ne voidaan sitten välittää Meteoware Plusista Weather Undergroundiin. Tämän pitäisi toimia edelleen. Kokeile vain!

Michael Betz
    Participant

Hei,

Onko nyt varmaa, että netatmo on irtisanonut yhteistyön Wun kanssa?
    Koska netatmo-laitteita voi silti rekisteröidä WU:n sivuilla.

Liitteet:
    Sinun täytyy olla kirjautunut sisään katsoaksesi liitetiedostoja.
    Admin
    Keymaster

Netatmo toimii nyt taas, mutta manuaalista työtä tarvitaan:

https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-Weather/blob/master/docs/netatmo.md

Näytetään 11 ​​viestiä - 1 - 11 (yhteensä 11)
  • Sinun on kirjauduttava sisään vastataksesi tähän aiheeseen.