säästä riippuen OpenSprinkler Puutarhan kastelu Netatmon sääasemalla

koti > Forums > Esitetty > säästä riippuen OpenSprinkler Puutarhan kastelu Netatmon sääasemalla

Katsotaan 10 viestiä - 1 - 10 (yhteensä 10)
  • Kirjailija
    viestiä
  • #24366
    anonym
    Epäaktiivinen

    Minulla on yksi rivitalon puutarhani kastelemiseen OpenSprinkler Kastelutietokone asennettu Gardena-kastelujärjestelmän sääriippuvaiseen ohjaukseen.

    Der OpenSprinkler on asennettu autotalliin ja toimittaa kolme Gardena 24V AC -venttiileillä varustettua kastelualuetta. Se on integroitu WLAN-verkkooni integroidun WLAN-sovittimen kautta ja saa virtaa siihen liittyvän virtalähteen kautta. Venttiilit asennetaan Gardenan 2-tieventtiililaatikkoon Backyard ja 1-tieventtiililaatikkoon Frontyard. Talon takana oleva nurmikko kastellaan pop-up-neliösadettimella ja turbiinin pop-up sprinklerillä. Erilaisia ​​tippakastelusuuttimia käytetään kasvien kasteluun talon edessä olevilla peenteillä ja kukkaruukuilla talon takana terassilla.

    Asennus des OpenSprinkler autotallissa

    Se Opensprinkler Olen käyttänyt 3.1-DC:tä keväästä 2019 lähtien. Sitä ennen minulla oli kahden vuoden kokemus yhdestä OpenSprinkler OSBee kerätä, mutta ei halunnut missata sääohjatun kastelun etuja.

    Kolme kastelualuetta ovat siinä OpenSprinkler Firmware-ohjelma, joka määritellään "Backyard Lawn", "Backyard Flowers" ja "Frontyard Flowers".

    Mielestäni puutarhan säästä riippuvainen kastelu on järkevää vain, jos käytettävissä on luotettavia paikallisia säätietoja. Erityisesti sademäärä voi vaihdella suuresti paikasta toiseen. Tästä syystä integroin nykyisen Netatmo-sääaseman ohjaukseen.

    Sääkohtaisena menetelmänä OpenSprinkler Käytän Zimmermanin menetelmää. Asetin kosteuden perusarvon 65%, kaikki muut perusarvot säilytettiin. Tämä vastaa mielestäni varsin hyvin Keski-Euroopan puutarhakauden keskimääräistä kosteuden arvoa ja minulla on siitä hyviä kokemuksia.

    Nykyisessä versiossa V2.0.4 OpenSprinkler Sääpalvelu, viimeisten 24 tunnin säätietoja käytetään "% Water Level" -kasteluarvon laskemiseen, jos valitset Zimmerman-menetelmän ja valitset Paikallinen sääasema tai Weather Underground. Tämä on kuitenkin enemmän etua verrattuna klassiseen Zimmerman-menetelmään, koska kasteluarvon laskennassa otetaan huomioon ajantasaiset tiedot lämpötilasta, kosteudesta ja sademäärästä.

    Viime vuosina maksujärjestelmiä ovat ottaneet entistä enemmän käyttöön sääpalveluntarjoajat ja pilvipalvelut sekä mm OpenSprinkler Tiimi teki myös useita päivityksiä tähän liittyen.

    Jotta voisin tulla hieman riippumattomammaksi tästä, minulla on OpenSprinkler Raspberry Pi -laitteeseen asennettu sääpalvelu sekä avoimen lähdekoodin sääohjelmisto WeeWx. WeeWx muodostaa yhteyden Netatmon sääasemaan ja mahdollistaa myös säätietojen graafisen esityksen. Tuli myös OpenSprinkler Kääntämäni laiteohjelmisto 2.1.9(7) ja sääpalvelun säännöllinen kysely nollattiin 6 tunnista yhteen tuntiin. Mielestäni tämä on ainoa tapa saada ajantasaiset tiedot kastelusta aikaisin aamulla. Sääpalvelun paikallinen Raspberry Pi -asennus tarkoittaa myös sitä, että tästä ei aiheudu lisäkustannuksia OpenSprinkler ryhmän lisääntyneen äänestystiheyden vuoksi.

    Kastelun välttämiseksi sateen aikana asennettiin myös Kenko M152 -sadeanturi ja sen mukana OpenSprinkler Anturin tulo S1 kytketty. IFTTT-pilvipalvelua ei voi enää käyttää sadevaroituksiin, koska taattu vasteaika maksuttomassa versiossa voi olla jopa 1 tunti.
    Käytän IFTTT:tä vain Google-kalenterin kirjaamiseen Weather Undergroundin edellisen päivän ja OpenSprinkler käytettyjä aktiviteetteja.

    Viime vuosina nurmikkoa, kukkia ja pensaita on siroteltu joka toinen päivä kello 7. Tänä vuonna terassin ruukkukasvien vesihuoltoa on parannettava, koska heille on tietysti annettava vettä useammin kuin joka toinen päivä kuumina päivinä.

    Nurmikkoa sirotellaan nyt joka toinen päivä pian auringonnousun jälkeen. Kukkia ja pensaita kastellaan päivittäin klo 18. Nurmikolle asetetaan 00%: n 100 minuutin perusarvo ja kukille ja pensaille 30%: n 100 minuutin perusarvo. Mutta optimoin edelleen täällä ja voin lisätä nurmikon kastelun kolmeen päivään 15 prosentin perusarvolla 100 minuuttia.

    Minulle on myös tärkeää tarkistaa kastelujärjestelmän toiminta matkustaessani. Sen lisäksi, että hallitset OpenSprinkler kanssa OpenSprinkler Sovellus on myös kovan virhetilanteen virran palautus OpenSprinklers mahdollista radio-ohjatun pistorasian kautta, jota voidaan ohjata etänä Fritz!Boxilla.

    #24402
    adminadmin
    ylläpitäjä

    No, se on hieno kuvaus.

    Olen myös integroinut sääasemani, mutta olen edelleen Weatherundergroundissa OpenSprinkler.

    #24456
    anonym
    Epäaktiivinen

    Hei Franzstein,

    Tämä projekti on minullakin mielessä. Voitko antaa lisää linkkejä tai lähteitä, jotta voin käyttää netatmon säätietoja ja sadetietoja OSPI voi käyttää. Lisäksi tarvitsisin todennäköisesti nykyisen version OpenSprinkler PI:lle, mutta en tiedä miten se tehdään. Olen siis erittäin kiitollinen kaikesta tiedosta.

    #24473
    adminadmin
    ylläpitäjä

    Hei hg, puhun englantia Opensprinkler foorumissa, niihin liittyvissä oppaissa ja tietokannan artikkeleissa sekä OpenSprinkler GitHub-arkisto on oikeastaan ​​kaikki kuvattu. On hieman hankalaa löytää kaikkea yhdessä, mutta valitettavasti täydellistä kuvausta ei ole yhdessä paikassa. Helpoin tapa olisi rekisteröidä Netatmo-asema Weather Undergroundiin, mikä OpenSprinkler päivitä laiteohjelmisto ja nouta sitten säätiedot Weather Undergroundista. Tässä on mielenkiintoisia linkkejä aiheeseen liittyen: https://opensprinkler.com/forums/topic/error-building-firmware-from-source/ https://openthings.freshdesk.com/support/home https://github.com/opensprinkler Valitettavasti olen lomalla seuraavien kolmen viikon ajan, mutta sen jälkeen autan mielelläni - niin pitkälle kuin mahdollista. Terveisin Franz (välitetty)

    #24480
    anonym
    Epäaktiivinen

    Kiitos paljon neuvoista, Franz, kokeilen sitä. Toistaiseksi käytän netatmoa vain sadetietona ja lämpötilalähteenä Weather Undergroundin kautta. Olen kiinnostunut puutarhani tilanteen tarkemmasta integroinnista, voin vaihtaa DarkSky-säätiedot WUnderground-kohtaan kohdassa "Asetukset" ja "Laajennukset". Tarvitsenko edelleen WeeWx: ää? Jätän laiteohjelmiston sellaisena kuin se on tällä hetkellä (2.1.9 (4)). Jos tarvitsen myös tunneittaisen päivityksen, joudun ehkä suorittamaan sen uudelleen. Mutta mielestäni se riippuu valitusta sääkohtaisesta menetelmästä. Minun täytyy kokeilla sitä. Mitä hyötyä sinusta on (Zimmerman, ETo)?

    #24489
    anonym
    Epäaktiivinen

    Vain hetki. WeeWx ei vaadita. Weather Underground voi suoraan sisään OpenSprinkler valitaan sääpalveluksi. Käytän Zimmermanin menetelmää. EToa ei voi käyttää Weather Undergroundin kanssa.

    #24491
    anonym
    Epäaktiivinen

    Tällä hetkellä voin avata tilin Weather undergroundilla, mutta sääaseman lisääminen aiheuttaa virheen. Ilman sääasemaa en voi hakea API-koodia. Jatkan yrittämistä.

    #25930
    anonym
    Epäaktiivinen

    Hei, toimivatko Netatmo-tiedot vielä kasteluohjauksessa? En voi rekisteröidä Netatmoani WU:ssa. Törmäsin kuitenkin artikkeliin, jonka mukaan Netatmo on lopettanut yhteistyönsä WU:n kanssa ja siksi omia sademittauksiani ja Netatmo-tietojani ei voi enää käyttää.

    https://community.homey.app/t/info-netatmo-hat-die-partnerschaft-mit-weather-underground-beendet/44000

    Mitä muita vaihtoehtoja on käyttää oman puutarhasi paikallista sademäärää laskeaksesi kasteltavan veden määrän? Sääennuste on liian epätarkka suuressa kaupungissa. Jossain sataa aina, mutta ei aina minun puutarhassani.

    #25940
    anonym
    Epäaktiivinen

    Kuten edellä on kuvattu, minulla on OpenSprinkler Raspberry Pi -laitteeseen asennettu sääpalvelu sekä avoimen lähdekoodin sääohjelmisto WeeWx. Netatmo-tiedot on kuitenkin myös mahdollista välittää sääpalveluun "MeteoWare Plus". Tällä tavalla ne voidaan sitten välittää Meteoware Plusista Weather Undergroundiin. Tämän pitäisi toimia edelleen. Kokeile sitä!

    #26351
    Michael BetzMichael Betz
    osallistuja

    Hei,

    onko nyt varmaa, että netatmo on lopettanut yhteistyön Wun kanssa?
    Netatmo-laitteita voi edelleen rekisteröidä WU:n sivuilla.

    Liitteet:
    Sinun täytyy olla kirjautunut sisään Voit tarkastella liitteenä olevia tiedostoja.
Katsotaan 10 viestiä - 1 - 10 (yhteensä 10)
  • Sinun on oltava kirjautuneena vastaamaan tähän aiheeseen.