Beta test vanningstjeneste

Hjem > Fora > Generelt > Beta test vanningstjeneste

Schlagwörter: ,

Viser 6 innlegg - 16 til 21 (av totalt 21)
  • Forfatter
    innlegg
  • #25966

    Hei,

    Jeg observerte det igjen, noe av regnet kom en dag for sent. I dag så jeg også følgende, se skjermbilder. Øverst i hovedvisningen er 27 grader, men i systeminfo under maks kun 21. Sistnevnte er også mer av gårsdagens verdi.

    Vedlegg:
    Du må være logget inn for å vise vedlagte filer.
    #26048
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg får ingen informasjon om mengden regn. Systeminformasjonen min ser slik ut:

    På grunn av det tørre været kunne jeg ikke oppdage noen regnforsinkelser. Vanningen går i henhold til programmet og blir ikke avbrutt.

    #26229
    Anonym
    Inaktiv

    Moin sammen,

    er det faktisk en uttalelse om problemet med den daglige forsinkelsen?
    I forgårs hadde jeg et vanningsnivå på 0%, selv om det ikke regnet den dagen, men det gjorde det dagen før?
    Eller har jeg fundamentalt misforstått noe om Zimmermann-metoden?

    Nåværende status for meg ser slik ut:

    Hilsen
    Matthias

    #26230
    Anonym
    Inaktiv

    Dessverre fikk jeg ikke mer informasjon om dette. Her i trusselen er kun våre meldinger. I lang tid kunne jeg ikke teste værkontrollen også på grunn av sommerværet og mangel på regn da jeg kun jobber med regnforsinkelse, ikke en Zimmerman.

    Regnforsinkelsen er aktivert for i dag, basert på den hentede værmeldingen klokken 8:26. I morges kom det 1,3 mm regn, i går var det tørt. Det siste regnet mye for 2 dager siden. Så det ser ut til å fungere til en viss grad. Men for en nøyaktig vurdering ville jeg trenge skiftende vær med noen få dagers mellomrom.

    Hilsen

    HG

    #26262
    adminadmin
    administrator

    OpenSprinkler spør alltid værleverandørene om været de siste 24 timene. De fleste gir da plasser i 1 time med værdataene.

    Værvisningen i APP har ingenting med vanningskontrollen å gjøre. Det er kun det som står under «Diagnose» som er avgjørende.

    Etter min mening er hovedproblemet at været bare kalles opp hver 4. time. Hvis det nettopp har regnet i 3,5 timer og fortsatt regner, blir dette ofte ikke gjenkjent.

    Derfor, i den nyeste firmware 111, har jeg installert væranropet til 1 minutt før neste planlagte programstart (hvis siste væranrop er eldre enn 30 minutter)

    #27179
    adminadmin
    administrator

    Du kan se resultatene av DWD og OpenSprinkler sammenligne:
    Samtalen skjer via Bright Sky-tjenesten.
    https://api.brightsky.dev/weather?lat=<LAT>&lon=<LON>&date=<DATUM-TSTUNDE&gt;

    Gå til Google Maps og høyreklikk på huset ditt. Koordinatene vises, som kan kopieres til utklippstavlen med et klikk.

    Du skriver nå inn disse to verdiene for lat og lon. Datoen er dagens dato minus en dag. Time bak T. Det ser slik ut:
    Så 13.02.2023 8:30 er 2023-02-12T08

    https://api.brightsky.dev/weather?lat=49.445997919488484&lon=8.575522199246443&date=2023-02-12T08

    En liste med værmålingsdata vises da. Under "nedbør" er regnavlesningen

     

Viser 6 innlegg - 16 til 21 (av totalt 21)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.