Beta Test vanningstjeneste
Hjemmeside › Forum › Generelt › Beta Test vanningstjeneste
- Dette emnet har 20 svar, 4 stemmer, og ble sist oppdatert 3 år, 5 måneder siden ved
Admin.
-
AuthorInnlegg
-
12. July 2022 at 19:58 #25966
Mathias Stöber
Participanthei!
Jeg så den igjen, mengden regn var noen ganger en dag forsinket. I dag så jeg også følgende, se skjermbilder. Øverst i hovedvisningen står det 27 grader, men i systeminfoen er det bare 21 under maks. Sistnevnte er mer som gårsdagens verdi.
Vedlegg:
Det må du være logget inn for å se vedlagte filer.23. July 2022 at 16:27 #26048Anonymous
InactiveIch bekomme keine Informationen zur Regenmenge. Bei mir sieht die Systeminfo wie folgt aus
Aufgrund des trockenen Wetters konnte ich aber auch noch keine Regenverzögerung feststellen. Bewässerung läuft programmgemäß und wird nicht unterbrochen.
13. September 2022 at 12:10 #26229Anonymous
InactiveMoin zusammen,
gibt’s zu dem Problem mit der tagesweisen Verzögerung eigentlich mittlerweile ne Aussage?
Vorgestern war bei mir ein Bewässerungslevel von 0%, obwohl es an dem Tag nicht geregnet hat, dafür aber den Tag vorher?
Oder habe ich an der Zimmermann-Methode noch grundsätzlich etwas falsch verstanden?Bei mir schaut der Status aktuell so aus:

Med vennlig hilsen
Mattias13. September 2022 at 12:25 #26230Anonymous
InactiveLeider habe ich dazu keine weiteren Informationen bekommen. Hier im Threat sind ja auch nur unsere Nachrichten. Lange Zeit konnte ich die Wettersteuerung auch wegen des Sommerwetters und dem mangelnden Regen nicht prüfen, da ich nur mit einer Regenverzögerung arbeite, kein Zimmerman.
Für heute wurde die Regenverzögerung aktiviert, ausgehend vom abgerufenen Wetterbericht um 8:26 Uhr. Heute Morgen gab es 1,3mm Regen, gestern war es trocken. Der letzte Regen viel vor 2 Tagen. Von daher scheint es einigermaßen zu funktionieren. Aber zur genauen Beurteilung würde ich alle paar Tage wechselndes Wetter benötigen.
Med vennlig hilsen
HG
4. October 2022 at 10:40 #26262Admin
KeymasterOpenSprinkler ber alltid om været for de siste 24 timene fra værleverandørene. De fleste gir da 1 times luker med værdataene.
Værvisningen i APP har ingenting med vanningskontroll å gjøre. Det er kun det som står under «diagnose» som er avgjørende.
Etter min mening er hovedproblemet at været bare kalles opp hver 4. time. Hvis det nettopp har regnet i 3,5 timer og fortsatt regner, blir dette ofte ikke gjenkjent.
Derfor har jeg i den nyeste firmware 111 installert væranropet til 1 minutt før neste planlagte programstart (hvis siste væranrop er eldre enn 30 minutter)
13. February 2023 at 8:36 #27179Admin
KeymasterDu kan sammenligne resultatene fra DWD og OpenSprinkler:
Samtalen skjer via Bright Sky-tjenesten.
https://api.brightsky.dev/weather?lat=<LAT>&lon=<LON>&date=<DATE-HOUR>Gå til Google Maps og høyreklikk på huset ditt. Koordinatene vises og kopieres til utklippstavlen med et klikk.
Skriv nå inn disse to verdiene i lat og lon. Datoen er dagens dato minus en dag. Time bak T. Det ser slik ut:
Så 13. februar 2023 kl. 08.30 er derfor 2023-02-12T08https://api.brightsky.dev/weather?lat=49.445997919488484&lon=8.575522199246443&date=2023-02-12T08
En liste med værmålingsdata vil da vises. Under "nedbør" står regnmåleverdien
-
AuthorInnlegg
- Du må være logget inn for å svare på dette emnet.