Beta Test vanningstjeneste
Hjemmeside › Forum › Generelt › Beta Test vanningstjeneste
- Dette emnet har 20 svar, 4 stemmer, og ble sist oppdatert 3 år, 5 måneder siden ved
Admin.
-
AuthorInnlegg
-
12. May 2022 at 20:52 #25581
Mathias Stöber
ParticipantHei alle sammen,
Først av alt, takk for at du prøver å forbedre værtjenesten! Jeg prøvde nettopp å sette den opp som beskrevet i blogginnlegget, men alt jeg får er en melding om at det var en "tilkobling mislyktes". Jeg har en Raspi med OSPI-firmware 2.1.9(9).
Men når jeg ringer opp en "curl OpenSprinklerShop.de:3333" fra skrivebordet mitt, får jeg "OpenSprinklerShop weather service germany v2.0.4" som svar.
Jeg startet OpenSprinkler på nytt via nettsiden, så vel som hele Raspi.
Noen ide om hva dette kan være?
VG Mathias
13. May 2022 at 19:58 #25587Mathias Stöber
Participanthei!
Kort oppdatering fra meg. I går endret jeg alt tilbake til standard slik at det automatiske vanningsanlegget skulle fungere i morges. I morges prøvde jeg igjen, først med samme resultat som beskrevet ovenfor. Men etter ca 6 timer eller mer forsvant feilmeldingen og appen viste kun meldingen som beskrevet i blogginnlegget og værdata ble vist igjen. Jeg vil fortsette å gjøre det på denne måten nå.
Om nødvendig kan det være greit å ha en notis i bloggen om at den første oppdateringen kan ta flere timer.
Takk igjen!
Se Mathias
19. May 2022 at 11:49 #25631Admin
KeymasterHallo,
Dette er sannsynligvis på grunn av OpenSprinkler-fastvaren som brukes, den eldre versjonen har problemer med DNS-oppløsning umiddelbart etter omstart.
Oppdater enten fastvaren eller skriv inn IP-en (OpenSprinklerShop.de = 130.180.44.149)
19. May 2022 at 12:22 #25635Mathias Stöber
Participanthei!
Takk for hintet. Siden det er en OSPI har jeg firmware 2.1.9(9), så vidt jeg vet er det ingen nyere versjon. Jeg må kanskje konfigurere systemd-tjenesten litt annerledes slik at den venter til nettverket faktisk er oppe.
Ellers er spørringen definitivt mer nøyaktig enn før!
Takk for det!
Mathias
19. May 2022 at 21:42 #25637Anonymous
Inactivefarvel,
I går prøvde jeg også å gå inn i værtjenesten med port 3333 som beskrevet i blogginnlegget.
Siden i går var det en feil og "Bygningsværhistorie".Jeg så tidligere at det er en annen værtjeneste med port 3336.
Skriv inn dette og det fungerte umiddelbart, "Værtjeneste online".Siste fastvare 2.1.9(9).
Med vennlig hilsen
Mattias19. May 2022 at 22:04 #25638Admin
KeymasterHer er alle servere:
OpenSprinklerShop.de:3333 : DWD German Weather Service, bare for Tyskland (https://brightsky.dev)
OpenSprinklerShop.de:3334 : OWM OpenWeatherMap (https://openweathermap.org)
OpenSprinklerShop.de:3335 : DarkSky (https://darksky.net) <— Ikke bruk det, det er bare en test!
OpenSprinklerShop.de:3336 : OpenMeteo (https://open-meteo.com)20. May 2022 at 6:17 #25645Anonymous
InactiveTakk for oppføringen.
Som jeg sa, de fungerer alle for meg bortsett fra den første med port 3333.
Det vil da se ut som det vedlagte bildet.
22. May 2022 at 0:18 #25664Admin
KeymasterHallo,
ja takk, fant den, den er nå reparert.
Så port 3333 kjører nå også.
2. July 2022 at 21:06 #25917Mathias Stöber
Participanthei!
Noe er rart i dag. Jeg bruker dwd-tjenesten, se ovenfor, men selv om det ikke falt en dråpe regn her i dag, sier ospien at det ikke trenger å vannes fordi det ville ha falt mer enn 7 mm regn. dwd-appen viser heller ikke noe nedbør for i dag. Det kan ha vært et problem i går fordi han kjørte sprinkleren på 120 % i det kraftigste regnet.
Jeg bruker eto som metode, det har fungert fantastisk siden innleggene over. Det ser nesten ut som om dataene er forskjøvet med en dag.
Tusen takk på forhånd!
Se Mathias
2. July 2022 at 21:17 #25918Anonymous
Inactivehei!
nå som du nevner det...
Nøyaktig det samme for meg, også DWD, dvs. via port 3333.
I går regnet det hele dagen, 90% vannet.Det regnet ikke en dråpe her i dag heller, vanningsnivået var 0% og totalregnet 7,9mm.
Noe er galt, min gjetning vil også være at dataene er forsinket med en dag.
Tusen takk og vennlig hilsen
Mattias2. July 2022 at 21:31 #25919Mathias Stöber
ParticipantHehe,
Ikke bare har vi nesten samme navn, men også samme sted? For meg er det 7,9 også. Har du tilfeldigvis også værstasjonen for Braunschweig-regionen?
Se Mathias
3. July 2022 at 21:19 #25925Anonymous
Inactivehei!
nei, ikke helt. Systemet mitt er i Bamberg-distriktet. Men det er ganske interessant at de tilsynelatende har de samme verdiene.
Hilsen, Matthias
5. July 2022 at 12:35 #25932Anonymous
InactiveHei til alle testere og admin,
wollte mich auch am Test beteiligen, aber bisher ohne Erfolg. Ich musste hinter mein OSPI IP Adresse:8080/su setzen, um die Eingabe zu machen
Die Adresse der neuen Wetterdienste habe ich alle durchprobiert, bei mir kommt bei jedem eine Fehlermeldung (siehe Anhang) unter System-Daignose. Dabei ist es auch unabhängig, ob ich “opensprinklershop.de” nutze oder die weiter oben genannte IP. Nach einem Neustart und erneuter Abfrage mit http://<ip-OpenSprinkler>:8080/su erscheint aber der geänderte Eintrag, z.B. Opensprinklershop.de:3333. Der Fehler unter System-Diagnose bleibt aber.
Muss ich sonst noch an anderer Stelle Einträge oder Konfigurationen ändern. Kann es daran liegen, dass ich derzeit Manuelle Bewässerung eingestellt habe und nicht z.B. Zimmermann? Ich betreibe OSPI seit drei Jahren und derzeit auf der aktuellen Firmware 2.1.9 (9).
Danke für die Unterstützung und viele Grüße, HG
5. July 2022 at 13:39 #25935Mathias Stöber
ParticipantJeg tror det er normalt, det gikk over for meg etter noen timer.
Se Mathias
5. July 2022 at 14:50 #25936Anonymous
InactiveStimmt, dauert etwas, läuft aber nun.
-
AuthorInnlegg
- Du må være logget inn for å svare på dette emnet.