Beta test vanningstjeneste

Hjem > Fora > Generelt > Beta test vanningstjeneste

Schlagwörter: ,

Viser 15 innlegg - 1 til 15 (av totalt 21)
  • Forfatter
    innlegg
  • #25581

    Hei alle,

    Først av alt, takk for at du prøver å forbedre værtjenesten! Jeg prøvde akkurat å sette den opp som beskrevet i blogginnlegget, men jeg får bare en melding om at det var en "tilkobling mislyktes". Jeg har en Raspi her med en OSPI Fastvare 2.1.9(9).

    Men hvis jeg skriver en "krøll opensprinklershop.de:3333 "visninger jeg får"openSprinklerHandle værtjeneste tyskland v2.0.4” som svar.

    Ha det OpenSprinkler startet på nytt via nettsiden, samt hele Raspi.

     

    Noen ide om hva dette kan skyldes?

    VG Mathias

     

    #25587

    Hei,

    Kort oppdatering fra meg. I går satte jeg alt tilbake til standard slik at den automatiske vanningen fungerer i morges. I morges gjorde jeg et nytt forsøk, først med samme resultat som beskrevet ovenfor. Men etter ca 6 timer eller mer var feilmeldingen borte og appen ga kun meldingen som beskrevet i blogginnlegget og værdata ble også vist igjen. Jeg vil fortsette å gjøre dette nå.

    Det kan være greit å ha et hint i bloggen om at første oppdatering kan ta flere timer.

    Takk igjen!

    Se Mathias

    #25631
    adminadmin
    administrator

    Hei,

    dette er sannsynligvis på grunn av den som er brukt OpenSprinkler-Firmware, den eldre versjonen har problemer med DNS-oppløsning rett etter omstart.

    Oppdater enten fastvaren eller skriv inn ip (opensprinklershop.de = 130.180.44.149)

     

     

    #25635

    Hei,

    Takk for hintet. Siden det er en ospi Jeg har firmware 2.1.9(9), så vidt jeg vet er det ingen nyere. Jeg må kanskje konfigurere systemd-tjenesten litt annerledes slik at den venter til nettverket virkelig er oppe.

    Ellers er spørringen definitivt mer nøyaktig enn før!

    Tusen takk for dette!

    Mathias

    #25637
    Anonym
    Inaktiv

    Hei,
    Jeg prøvde også i går å gå inn i værtjenesten med port 3333 som beskrevet i blogginnlegget.
    Men siden i går var det en feil og "Building Weather History".

    Jeg så tidligere at det er en annen værtjeneste med port 3336.
    Skriv inn dette og det fungerte umiddelbart, "Værtjeneste online".

    Siste fastvare 2.1.9(9).

    Hilsen
    Matthias

    #25638
    adminadmin
    administrator

    Alle servere her:

    opensprinklershop.de:3333 : DWD Deutscher Wetterdienst, kun for Tyskland (https://brightsky.dev)
    opensprinklershop.de:3334 : OWM OpenWeatherMap (https://openweathermap.org)
    opensprinklershop.de:3335 : DarkSky (https://darksky.net) <— Ikke bruk, bare test!
    opensprinklershop.de:3336 : OpenMeteo (https://open-meteo.com)

     

    #25645
    Anonym
    Inaktiv

    Takk for oppføringen.
    Som jeg sa, alle fungerer for meg, bortsett fra den første med port 3333.
    Det ser da ut som det vedlagte bildet.

    #25664
    adminadmin
    administrator

    Hei,

    Ja takk, fant den, den er nå reparert.

    Port 3333 kjører også nå.

    #25917

    Hei,

    I dag er noe merkelig. Jeg bruker dwd-tjenesten, se over, men selv om det ikke falt en dråpe regn her i dag, sier han ospi det trenger ikke å vannes fordi det ville ha falt mer enn 7 mm regn. I dwd-appen er det heller ingen nedbør for i dag. Mulig det var et problem allerede i går, for i det kraftigste regnet kjørte han sprinkleren med 120%.

    Jeg bruker eto som metode, har fungert vakkert siden innleggene over. Det ser nesten ut som datoene er ute med en dag.

    Takk på forhånd!

    Se Mathias

    #25918
    Anonym
    Inaktiv

    Hei,

    Nå som du nevner det...
    Nøyaktig det samme for meg, også DWD, dvs. via port 3333.
    Det regnet hele dagen i går, med 90 % vanning.

    Det regnet heller ikke en dråpe her i dag, vanningsnivå 0% og "Regn sa: 7,9 mm".

    Noe er galt, min antagelse vil da også være at dataene er en dag forsinket.

    Takk og vennlig hilsen
    Matthias

    #25919

    hehe,

    Har vi ikke bare nesten samme navn, men også samme sted? Det er 7,9 for meg også. Har du tilfeldigvis værstasjonen for Braunschweig-regionen?

    Se Mathias

    #25925
    Anonym
    Inaktiv

    Hei,

    nei, ikke helt. Systemet mitt er i distriktet Bamberg. Men ganske interessant at de ser ut til å være de samme verdiene.

    Hilsen, Matthew

    #25932
    Anonym
    Inaktiv

    Hei til alle testere og admin,

    Jeg ville også være med på testen, men så langt uten hell. Jeg måtte gå bak min OSPI Angi IP-adresse:8080/su for å skrive inn

    Jeg har prøvd alle adressene til de nye værtjenestene, med hver av dem får jeg en feilmelding (se vedlegg) under System Daignose. Det er også uavhengig av om jegopensprinklershop.de" eller IP-en nevnt ovenfor. Etter en omstart og gjentatt spørring med http://<ip-OpenSprinkler&gt;:8080/su men den endrede oppføringen vises, f.eks Opensprinklershop.de:3333. Feilen under systemdiagnostikk gjenstår.

    Må jeg endre oppføringer eller konfigurasjoner andre steder? Kan det være fordi jeg for øyeblikket har valgt manuell vanning og ikke Zimmermann, for eksempel? jeg opererer OSPI i tre år og for tiden på gjeldende fastvare 2.1.9 (9).

    Takk for støtten og vennlig hilsen, HG

    #25935

    Jeg tror det er normalt, gikk bort etter noen timer.

    Se Mathias

    #25936
    Anonym
    Inaktiv

    Det er riktig, det tar litt tid, men det fungerer nå.

    melde fra etter noen timer

Viser 15 innlegg - 1 til 15 (av totalt 21)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.