Beta-testi kastelupalvelu
- Tällä aiheella on 20 vastausta, 4 ääntä, ja se on viimeksi päivitetty 3 vuotta, 5 kuukautta sitten kirjoittaja
Admin.
-
AuthorViestit
-
12. May 2022 at 20:52 #25581
Mathias Stöber
ParticipantHei kaikille,
Ensinnäkin kiitos, että yrität parantaa sääpalvelua! Yritin vain määrittää sen blogiviestissä kuvatulla tavalla, mutta saan vain viestin, että "yhteys epäonnistui". Minulla on Raspi, jossa on OSPI-laiteohjelmisto 2.1.9(9).
Kuitenkin, kun kutsun työpöydältäni "curl OpenSprinklerShop.de:3333", saan vastaukseksi "OpenSprinklerShop sääpalvelun saksa v2.0.4".
Käynnistin OpenSprinklerin uudelleen verkkosivuston kautta, samoin kuin koko Raspin.
Onko mitään käsitystä mikä tämä voisi olla?
VG Mathias
13. May 2022 at 19:58 #25587Mathias Stöber
ParticipantHei,
Lyhyt päivitys minulta. Eilen vaihdoin kaikki takaisin oletusarvoihin, jotta automaattinen kastelujärjestelmä toimisi tänä aamuna. Tänä aamuna yritin uudelleen, ensin samalla tuloksella kuin yllä kuvattiin. Mutta noin 6 tunnin tai useamman tunnin kuluttua virheilmoitus katosi ja sovellus näytti viestin vain blogikirjoituksessa kuvatulla tavalla ja säätiedot näytettiin uudelleen. Jatkan nyt näin.
Tarvittaessa blogiin olisi hyvä laittaa huomautus, että ensimmäinen päivitys voi kestää useita tunteja.
Kiitos vielä kerran!
Katso Mathias
19. May 2022 at 11:49 #25631Admin
KeymasterHei,
Tämä johtuu luultavasti käytetystä OpenSprinkler-laiteohjelmistosta, vanhemmalla versiolla on ongelmia DNS-resoluution kanssa heti uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
Päivitä laiteohjelmisto tai kirjoita IP (OpenSprinklerShop.de = 130.180.44.149)
19. May 2022 at 12:22 #25635Mathias Stöber
ParticipantHei,
Kiitos vinkistä. Koska kyseessä on OSPI, minulla on laiteohjelmisto 2.1.9(9), sikäli kuin tiedän, uudempaa versiota ei ole. Minun on ehkä määritettävä systemd-palvelu hieman eri tavalla, jotta se odottaa, kunnes verkko on todella valmis.
Muuten kysely on varmasti tarkempi kuin ennen!
Kiitos siitä!
Mathias
19. May 2022 at 21:42 #25637Anonymous
InactiveHyvästi,
Yritin eilen myös päästä sääpalveluun portilla 3333 blogikirjoituksessa kuvatulla tavalla.
Eilisestä lähtien oli virhe ja "Rakennussäähistoria".Näin aiemmin, että siellä on toinen sääpalvelu portilla 3336.
Syötettiin tämä ja se toimi heti, "Sääpalvelu verkossa".Uusin laiteohjelmisto 2.1.9(9).
Ystävällisin terveisin
Matthias19. May 2022 at 22:04 #25638Admin
KeymasterTässä kaikki palvelimet:
OpenSprinklerShop.de:3333 : DWD Saksan sääpalvelu, vain Saksalle (https://brightsky.dev)
OpenSprinklerShop.de:3334 : OWM OpenWeatherMap (https://openweathermap.org)
OpenSprinklerShop.de:3335 : DarkSky (https://darksky.net) <— Älä käytä sitä, se on vain testi!
OpenSprinklerShop.de:3336 : OpenMeteo (https://open-meteo.com)20. May 2022 at 6:17 #25645Anonymous
InactiveKiitos listauksesta.
Kuten sanoin, ne kaikki toimivat minulle paitsi ensimmäinen portilla 3333.
Sitten se näyttää liitteenä olevalta valokuvalta.
22. May 2022 at 0:18 #25664Admin
KeymasterHei,
kyllä kiitos, se löytyi, se on nyt korjattu.
Joten portti 3333 on nyt myös käynnissä.
2. July 2022 at 21:06 #25917Mathias Stöber
ParticipantHei,
Jotain on outoa tänään. Käytän dwd-palvelua, katso yllä, mutta vaikka täällä ei tänään satanut tippaakaan, niin ospi sanoo, että ei tarvitse kastella, koska sadetta olisi satanut yli 7mm. Dwd-sovellus ei myöskään näytä tänään sadetta. Eilen saattoi olla ongelma, koska hän ajoi sprinkleriä 120 %:lla kovimmassa sateessa.
Käytän etoa menetelmänä, se on toiminut loistavasti yllä olevista viesteistä lähtien. Näyttää melkein siltä, että tiedot ovat siirtyneet päivällä.
Kiitos paljon jo etukäteen!
Katso Mathias
2. July 2022 at 21:17 #25918Anonymous
InactiveHei,
nyt kun mainitsit sen...
Täsmälleen sama minulle, myös DWD, eli portin 3333 kautta.
Eilen satoi koko päivän, 90 % kasteltu.Täälläkään ei tänään satanut tippaakaan, kastelutaso oli 0% ja kokonaissadetta 7,9mm.
Jotain on vialla, veikkaan myös, että tiedot viivästyvät päivän.
Paljon kiitoksia ja terveisin
Matthias2. July 2022 at 21:31 #25919Mathias Stöber
ParticipantHehe,
Meillä ei ole vain melkein sama nimi, vaan myös sama paikka? Minullekin se on 7,9. Onko sinulla myös Braunschweigin alueen sääasema?
Katso Mathias
3. July 2022 at 21:19 #25925Anonymous
InactiveHei,
ei, ei aivan. Järjestelmäni on Bambergin alueella. Mutta on mielenkiintoista, että heillä on ilmeisesti samat arvot.
Tervehdys, Matthias
5. July 2022 at 12:35 #25932Anonymous
InactiveHei kaikille testaajille ja järjestelmänvalvojalle,
Halusin myös osallistua kokeeseen, mutta toistaiseksi tuloksetta. Minun piti laittaa IP-osoite:8080/su OSPI:n taakse syöttääkseni
Olen kokeillut kaikkia uusien sääpalveluiden osoitteita ja jokaisesta saan virheilmoituksen (katso liite) System Daignose -kohdassa. Sillä ei ole väliä, käytänkö "OpenSprinklerShop.de" vai yllä mainittua IP-osoitetta. Uudelleenkäynnistyksen ja uudelleen kyselyn jälkeen http://<ip-OpenSprinkler>:8080/su, mutta muuttunut merkintä tulee näkyviin, esim. OpenSprinklerShop.de:3333. Järjestelmädiagnostiikan virhe kuitenkin säilyy.
Pitääkö minun muuttaa merkintöjä tai määrityksiä muualla? Voisiko se johtua siitä, että minulla on tällä hetkellä manuaalinen kastelusarja eikä esimerkiksi Zimmermann? Olen käyttänyt OSPI:tä kolme vuotta ja tällä hetkellä käytössäni on nykyinen laiteohjelmistoversio 2.1.9 (9).
Kiitos tuesta ja terveisin, HG
5. July 2022 at 13:39 #25935Mathias Stöber
ParticipantMielestäni se on normaalia, se meni minulta ohi muutaman tunnin kuluttua.
Katso Mathias
5. July 2022 at 14:50 #25936Anonymous
InactiveTotta, se vie jonkin aikaa, mutta nyt se toimii.
-
AuthorViestit
- Sinun on kirjauduttava sisään vastataksesi tähän aiheeseen.