Irrigatie is geannuleerd, geen LOG

HOME > Forum > Algemeen > Irrigatie is geannuleerd, geen LOG

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • auteur
    posts
  • #21949
    Anoniem
    Inactief

    Hallo allemaal,

    Ik heb al enige tijd het probleem dat de watergift sporadisch wordt onderbroken.
    De klep gaat alleen open, ik zie ook een display in de interface. Dan is na een paar minuten alles voorbij.

    Er verschijnt ook niets in het LOG.

    De fout treedt alleen op bij het 6e of 7e ventiel. De volgorde doet er niet toe.

    Ik ben nu een beetje gefrustreerd. Twee dagen geleden draaiden 9 sproeiers probleemloos. Vandaag heb ik er maar 6.

    Systeem: OSPi op RaspberryPi 2B, 8 Hunter 24V AC ventielen. App-versie 2.2.0, firmware 2.1.9(3)

    #21980
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Hallo,

    “Twee dagen geleden liepen 9 hagelslag zonder problemen. Vandaag heb ik er maar 6. "

    Bedoel je TEGELIJKERTIJD? Dat lukt je stroomvoorziening nauwelijks.

    Heb je ooit de weerstand tussen COM en de zones gemeten?

    En de spanning terwijl het water loopt?

    Mogelijk hebt u kortsluiting of is een magneetventiel beschadigd en verbruikt deze te veel stroom.

    OpenSprinkler aborteert nooit een lopend programma op zichzelf, ik ken de broncode. Als de Raspberry PI echter opnieuw opstart vanwege stroomuitval, of de OpenSprinklerservice op de Raspberry PI wordt beëindigd, pas dan wordt het programma gedwongen te stoppen. Dit zou ook verklaren dat je geen log hebt.

    #21982
    Anoniem
    Inactief

    Nee, de pi start niet opnieuw op. De webpagina is permanent online en reageert.

    De gebroken cyclus is tot nu toe altijd anders geweest.

    Ik heb maar twee kleppen parallel lopen, en ze zijn altijd de eerste. Staan ook in het logboek.

    Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd en ben de interface niet uit het oog verloren. Ik merkte dat de tijd ongeveer 10 minuten te laat was. Op een gegeven moment werd de tijd bijgewerkt, d.w.z. een sprong van + 10 minuten, en toen was het programma weg en werd er geen logboek gemaakt.

    Daarna zorgde ik ervoor dat de tijd correct was en draaide ik opnieuw een programma. Volgens de webinterface liep de klep volledig door, maar verscheen hij nog steeds niet in het logboek.

    #21983
    Anoniem
    Inactief

    Ik zal de spanning en weerstand binnenkort meten.

    #21985
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Exporteer de configuratie en gebruik de ondersteuningsfunctie (https://www.opensprinklershop.de/support) versturen

    #21991
    Anoniem
    Inactief

    Kleppen uit:
    Stroomvoorziening: 26,4V
    Tussen voedingseenheid en COM 26,3V

    Een klep op:
    Voeding naar COM 25,9V
    Ventiel naar COM 25,7V

    Weerstand bij geopende klep:
    tussen klep en COM springt het getal wild rond -0,1 tot 155, vaker zie je 40.
    tussen klep en power pack: springt tussen 3 - 5,5 ohm.

    Vanmorgen zijn verschillende programma's gewoon weer afgelast. Ik zie geen patroon.
    Programma gestart met 3 kleppen. De eerste klep heeft gedraaid (10 min), staat in het LOG. De andere twee (15 en 25 minuten) niet.
    De kleppen startten handmatig, startten, gingen op een gegeven moment uit en verschenen niet in het LOG.
    Vervolgens staat een andere klep die handmatig is gestart, doorlopen, in het LOG.
    Toen begon een ander programma met twee kleppen (elk 20 minuten). De eerste klep liep door, de tweede startte, stopte na een paar minuten en geen LOG. De ontbrekende klep is handmatig gestart, gaat na een paar minuten uit, geen LOG.

    Het derde programma begon met twee parallel geschakelde kleppen. Na een paar minuten gaan ze allebei uit, geen LOG.

    #21992
    Anoniem
    Inactief

    De spanning tijdens runtime is stabiel op 25,4-25,7V. Geen schommelingen kort voordat het programma wordt afgebroken.

    Ik ben net weer met het derde programma begonnen, heb het doorlopen en zit in het LOG.

    #22177
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Dus voor mij klinkt het alsof er een ander programma draait op hun OSPi run, die ook toegang heeft tot de IO-poorten. Als je hebt geëxperimenteerd met verschillende domotica- of andere besturingsapplicaties, verwijder ze dan nu en probeer het opnieuw.

    #22312
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Dan komt het bij me op dat andere redenen voor een onderbreking van de irrigatie kunnen zijn:

    - Regen- of bodemvochtigheidssensoren zijn geactiveerd
    - Weersafhankelijke bewatering wordt geactiveerd en verkort de bewateringstijd

    #22353
    Anoniem
    Inactief

    Er is niets anders geïnstalleerd behalve Opensprinkler.
    Ik had ook eerst aan de regenvertraging gedacht, en die helemaal uitgezet. Niets helpt ook.

    Ik ga de Pi binnenkort volledig opnieuw installeren met een nieuwe SD-kaart, laten we kijken of het dan beter wordt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.