Irrigatie is geannuleerd, geen LOG
Startpagina › Forums › Algemeen › Irrigatie is geannuleerd, geen LOG
- Dit onderwerp heeft 9 reacties, 2 antwoorden, en is onlangs bijgewerkt op 5 jaar, 10 maanden lezen deur
Anoniem.
-
AuteurRapport
-
7. augustus 2020 om 11:45 #21949
Anoniem
InactiefHallo allemaal,
Ik heb al een tijdje het probleem dat de watergift sporadisch wordt gestopt.
De klep wordt eerst geopend en ik zie ook een display in de interface. Dan is na een paar minuten alles voorbij.Er verschijnt ook niets in het LOG.
De fout treedt altijd alleen op op de 6e of 7e klep. De volgorde maakt niet uit.
Ik ben een beetje gefrustreerd op dit moment. Twee dagen geleden zijn 9 irrigaties zonder problemen verlopen. Vandaag heb ik er maar 6 gehaald.
Systeem: OSPi op RaspberryPi 2B, 8 Hunter 24V AC-kleppen. App-versie 2.2.0, firmware 2.1.9(3)
7. augustus 2020 om 20:10 #21980Admin
SleutelbeheerderHallo,
"Twee dagen geleden zijn 9 gietbeurten zonder problemen verlopen. Vandaag heb ik er maar 6 kunnen doen."
Bedoel je TEGELIJKERTIJD? Je stroomvoorziening zal dat nauwelijks kunnen.
Heb je ooit de weerstand tussen COM en de zones gemeten?
En de spanning terwijl de irrigatie loopt?
Mogelijk is er sprake van kortsluiting of is een magneetklep beschadigd en verbruikt deze te veel stroom.
OpenSprinkler breekt nooit zelfstandig een actief programma af, ik ken de broncode. Als de Raspberry PI echter opnieuw opstart vanwege stroomuitval, of als de OpenSprinkler-service op de Raspberry PI wordt gestopt, wordt het programma alleen dan met geweld beëindigd. Dit zou ook verklaren dat je geen log hebt.
7. augustus 2020 om 20:55 #21982Anoniem
InactiefNee, de pi herstart niet. De website is permanent online en responsive.
De gebroken cyclus is altijd anders geweest.
Ik heb maar twee parallel lopende kleppen, en dat zijn altijd de eerste. Ook in het logboek.
Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd en kon mijn ogen niet van de interface afwenden. Ik merkte dat de tijd ongeveer 10 minuten te laat was. Op een gegeven moment werd de tijd bijgewerkt, d.w.z. een sprong van + 10 minuten, en toen was het programma verdwenen en geen log.
Vervolgens zorgde ik ervoor dat de tijd correct was en draaide een ander programma. De klep was volgens de webinterface volledig geactiveerd, maar verscheen nog steeds niet in het log.
7. augustus 2020 om 21:01 #21983Anoniem
InactiefIk zal binnenkort de spanning en weerstand meten.
7. augustus 2020 om 22:19 #21985Admin
SleutelbeheerderExporteer de configuratie en gebruik de ondersteuningsfunctie (https://OpenSprinklerShop.de/support) om te verzenden
9. augustus 2020 om 9:11 #21991Anoniem
InactiefKleppen uit:
Voeding: 26,4V
Tussen voeding en COM 26,3VEen klep op:
Voeding naar COM 25,9V
Klep naar COM 25,7VWeerstand bij geopende klep:
Tussen de klep en COM springt het getal wild rond -0,1 tot 155, vaak zie je 40.
tussen klep en voeding: springt tussen 3 – 5,5 ohm.Vanochtend werden er weer meerdere programma's simpelweg afgelast. Ik zie geen patroon.
Programma gestart met 3 kleppen. De eerste klep liep (10 minuten), staat in het LOG. De andere twee (15 en 25 minuten) niet.
De defecte kleppen worden handmatig gestart, starten op, gaan op een gegeven moment uit en verschijnen niet in het LOG.
Toen werd een andere klep handmatig gestart, doorgelopen en staat in het LOG.
Vervolgens werd een ander programma met twee kleppen (elk 20 minuten) gestart. De eerste klep ging door, de tweede ging aan, ging na een paar minuten uit en geen LOG. De ontbrekende klep is handmatig gestart, gaat na een paar minuten uit, geen LOG.Het derde programma begon met twee kleppen parallel. Na een paar minuten gaan beide uit, geen LOG.
9. augustus 2020 om 9:21 #21992Anoniem
InactiefDe spanning tijdens de looptijd is stabiel op 25,4-25,7V. Geen schommelingen kort voordat het programma wordt afgebroken.
Ik heb zojuist het derde programma opnieuw gestart, doorlopen en staat in het LOG.
20. augustus 2020 om 7:33 #22177Admin
SleutelbeheerderDus voor mij klinkt het alsof er een ander programma op je OSPi draait dat ook toegang heeft tot de IO-poorten. Als u met verschillende huisautomatiserings- of andere besturingstoepassingen heeft geëxperimenteerd, verwijder deze dan en probeer het opnieuw.
23. augustus 2020 om 0:31 #22312Admin
SleutelbeheerderDan komt het bij mij op dat andere redenen om de irrigatie te stoppen zouden kunnen zijn:
– Regen- of bodemvochtsensor is geactiveerd
– Weersafhankelijke irrigatie wordt geactiveerd en verkort de irrigatietijd24. augustus 2020 om 7:20 #22353Anoniem
InactiefEr is niets anders geïnstalleerd dan open sprinklers.
Ik dacht eerst ook aan de regenvertraging en schakelde deze volledig uit. Helpt ook niet.Ik ga de Pi binnenkort volledig opnieuw installeren met een nieuwe SD-kaart, eens kijken of het beter wordt.
-
AuteurRapport
- Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.