Beta-test irrigatieservice

HOME > Forum > Algemeen > Beta-test irrigatieservice

Schlagwörter: ,

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • auteur
    posts
  • #25966
    Mathias StoeberMathias Stoeber
    Teilnehmer

    Hoi,

    Ik observeerde het opnieuw, een deel van de regen was een dag te laat. Vandaag zag ik ook het volgende, zie screenshots. Bovenaan het hoofdaanzicht is 27 graden, maar in de systeeminfo onder max slechts 21. Dat laatste is ook meer van de waarde van gisteren.

    bijlagen:
    U moet ingelogd om bijgevoegde bestanden te bekijken.
    #26048
    Anoniem
    Inactief

    Ik krijg geen informatie over de hoeveelheid regen. Mijn systeeminfo ziet er als volgt uit:

    Door het droge weer kon ik geen regenvertraging ontdekken. De beregening verloopt volgens programma en wordt niet onderbroken.

    #26229
    Anoniem
    Inactief

    Moin samen,

    is er eigenlijk een verklaring over het probleem met de dagelijkse vertraging?
    Eergisteren had ik een irrigatieniveau van 0%, hoewel het die dag niet regende, maar de dag ervoor wel?
    Of heb ik iets fundamenteel verkeerd begrepen over de methode van Zimmermann?

    De huidige status ziet er voor mij als volgt uit:

    Met vriendelijke groet
    Matthias

    #26230
    Anoniem
    Inactief

    Helaas heb ik hier geen verdere informatie over gekregen. Hier in de dreiging zijn alleen onze berichten. Lange tijd heb ik de weersbeheersing niet kunnen testen mede vanwege het zomerse weer en het gebrek aan regen aangezien ik alleen met regenvertraging werk, niet een Zimmerman.

    De regenvertraging voor vandaag is geactiveerd op basis van het opgehaalde weerbericht om 8:26 uur. Vanmorgen viel er 1,3 mm regen, gisteren was het droog. De laatste regen veel 2 dagen geleden. Het lijkt dus tot op zekere hoogte te werken. Maar voor een nauwkeurige beoordeling zou ik om de paar dagen het weer nodig hebben.

    Met vriendelijke groet

    HG

    #26262
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    OpenSprinkler vraagt ​​de weerproviders altijd naar het weer van de afgelopen 24 uur. De meeste bieden dan slots voor 1 uur met de weergegevens.

    De weerweergave in de APP heeft niets te maken met de irrigatieregeling. Alleen wat onder "Diagnose" staat is bepalend.

    Naar mijn mening is het grootste probleem dat het weer maar om de 4 uur wordt opgeroepen. Als het net 3,5 uur heeft geregend en nog steeds regent, wordt dit vaak niet herkend.

    Daarom heb ik in de nieuwste firmware 111 de weeroproep geïnstalleerd tot 1 minuut voor de volgende geplande programmastart (als de laatste weeroproep ouder is dan 30 minuten)

    #27179
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    U kunt de resultaten van DWD en zien OpenSprinkler vergelijken:
    De oproep wordt gedaan via de Bright Sky-service.
    https://api.brightsky.dev/weather?lat=<LAT>&lon=<LON>&date=<DATUM-TSTUNDE&gt;

    Ga naar Google Maps en klik met de rechtermuisknop op uw huis. De coördinaten verschijnen, die met een klik naar het klembord kunnen worden gekopieerd.

    Deze twee waarden voer je nu in voor lat en lon. De datum is de datum van vandaag min één dag. Uur na de T. Het ziet er zo uit:
    Dus 13.02.2023 8 uur is 30-2023-02T12

    https://api.brightsky.dev/weather?lat=49.445997919488484&lon=8.575522199246443&date=2023-02-12T08

    Er verschijnt dan een lijst met de weermeetgegevens. Onder "neerslag" staat de regenwaarde

     

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.