Beta Test Irrigatie Service

Startpagina Forums Algemeen Beta Test Irrigatie Service

Tags:  ,

6 reportages op het strand - 16 tot 21 (busje in totaal 21)
  • Auteur
    Rapport
    Mathias Stöber
    Deelnemer

Hi,

Ik heb het nog eens bekeken, de hoeveelheid regen kwam soms een dag te laat. Vandaag zag ik ook het volgende, zie screenshots. Bovenaan het hoofdscherm staat 27 graden, maar in de systeeminfo is het slechts 21 onder max. Dit laatste lijkt meer op de waarde van gisteren.

Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde bebetante te bekijken.
    Anoniem
    Inactief

Ik krijg geen informatie over de hoeveelheid regen. Bij mij ziet de systeeminformatie er zo uit

Door het droge weer heb ik nog geen vertraging in de regen opgemerkt. De watergift verloopt volgens programma en wordt niet onderbroken.

Anoniem
    Inactief

Hallo allemaal,

Is er daadwerkelijk een verklaring over het probleem met de dagelijkse vertraging?
    Eergisteren had ik een watergift van 0%, ook al heeft het die dag niet geregend, maar eergisteren?
    Of heb ik iets fundamenteel verkeerd begrepen over de Zimmermann-methode?

Mijn huidige status ziet er momenteel als volgt uit:

Hartelijke groeten
    Mattias

Anoniem
    Inactief

Helaas heb ik hierover geen verdere informatie gekregen. Hier in de dreiging bevinden zich alleen onze berichten. Lange tijd kon ik de weerscontrole niet controleren vanwege het zomerweer en het uitblijven van regen, aangezien ik alleen met regenvertraging werk, geen Zimmerman.

De regenvertraging is voor vandaag geactiveerd op basis van het weerbericht opgehaald om 08:26 uur. Vanochtend viel er 1,3 mm regen, gisteren was het droog. De laatste regen was 2 dagen geleden. Het lijkt dus enigszins te werken. Maar om een ​​nauwkeurige inschatting te kunnen maken, zou het weer om de paar dagen moeten veranderen.

Hartelijke groeten

HG

Admin
    Sleutelbeheerder

OpenSprinkler vraagt ​​altijd het weer van de afgelopen 24 uur op bij de weeraanbieders. De meeste bieden dan slots van 1 uur met de weergegevens.

De weerweergave in de APP heeft niets te maken met de irrigatieregeling. Alleen wat onder ‘diagnose’ staat, is doorslaggevend.

Naar mijn mening is het grootste probleem dat het weer slechts elke 4 uur wordt opgeroepen. Als het net 3,5 uur heeft geregend en het nog steeds regent, wordt dit vaak niet herkend.

Daarom heb ik in de nieuwste firmware 111 de weeroproep geïnstalleerd tot 1 minuut voor de volgende geplande programmastart (als de laatste weeroproep ouder is dan 30 minuten)

Admin
    Sleutelbeheerder

U kunt de resultaten van DWD en OpenSprinkler vergelijken:
    Er wordt gebeld via de dienst Bright Sky.
    https://api.brightsky.dev/weather?lat=<LAT>&lon=<LON>&date=<DATE-HOUR&gt;

Ga naar Google Maps en klik met de rechtermuisknop op uw huis. De coördinaten verschijnen en worden met een klik naar het klembord gekopieerd.

Voer nu deze twee waarden in in lat en lon. De datum is de datum van vandaag minus één dag. Uur achter de T. Het ziet er zo uit:
    Dus 13 februari 2023 08.30 uur is daarom 2023-02-12T08

https://api.brightsky.dev/weather?lat=49.445997919488484&lon=8.575522199246443&date=2023-02-12T08

Er verschijnt dan een lijst met de weermeetgegevens. Onder “neerslag” staat de regenmeetwaarde

6 reportages op het strand - 16 tot 21 (busje in totaal 21)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.