Beta Test Irrigatie Service
Startpagina › Forums › Algemeen › Beta Test Irrigatie Service
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaar, 4 maanden lezen deur
Admin.
-
AuteurRapport
-
12. mei 2022 om 20:52 #25581
Mathias Stöber
DeelnemerHallo allemaal,
erst mal Danke, das du/ihr versucht den Wetterdienst zu verbessern! Ich habe gerade versucht es, wie im Blogpost beschrieben, einzustellen, allerdings bekomme ich gerade nur eine Meldung, dass die es einen “connection failed” gab. Ich habe hier einen Raspi mit einem OSPI Firmware 2.1.9(9).
Wenn ich von meinem Desktop allerdings ein “curl opensprinklershop.de:3333” aufrufe bekomme ich “openSprinklerShop weather service germany v2.0.4” als Antwort.
Habe den OpenSprinkler per Webseite neu gestartet, sowie den ganzen Raspi.
Eine Idee woran dies liegen könnte?
VG Mathias
13. mei 2022 om 19:58 #25587Mathias Stöber
DeelnemerHi,
Kurzes Update von mir. Ich hatte gestern wieder alles auf den default umgestellt, damit heute morgen die Bewässerungsautomatik funktioniert. Heute früh habe ich dann einen weiteren Versuch gemacht, zuerst mit dem selben Ergebnis wie oben beschrieben. Aber nach ca. 6 Std oder mehr, war die Fehlermeldung weg und es gab in der App nur noch die Meldung wie im blogpost beschrieben und es wurden auch wieder Wetterdaten angezeigt. Ich werde das ganze jetzt so weiter betreiben.
Ggf wäre im Blog ein Hinweis gut, dass die erste Aktualisierung mehrere Stunden dauern kann.
Nochmal vielen Dank!
Vg Mathias
19. mei 2022 om 11:49 #25631Admin
SleutelbeheerderHallo,
das liegt wahrscheinlich an der verwendeten OpenSprinkler-Firmware, die ältere Version hat Probleme mit der DNS Auflösung direkt nach dem Neustart.
Entweder Firmware updaten oder die ip eingeben (opensprinklershop.de = 130.180.44.149)
19. mei 2022 om 12:22 #25635Mathias Stöber
DeelnemerHi,
Danke dir für den Hinweis. Da es ein ospi ist habe ich firmware 2.1.9(9), meines Wissens gibt’s da noch keine neuere. Ggf muss ich den systemd Dienst etwas anders konfigurieren, so das er wartet bis das netztwerk wirklich oben ist.
Ansonsten läuft die abfrage definitiv genauer als vorher!
Vielen Dank dafür!
Mathias
19. mei 2022 om 21:42 #25637Anoniem
InactiefTot ziens,
Danke für die Auflistung. Bei mij functioneren zoals gezegd alle, uitgezonderd de eerste met het port 3333.
Sinds gisteren was er een fout en “Building Weather History”.Ik zag eerder dat er nog een weerservice is met poort 3336.
Dit ingevoerd en het werkte direct, “Weerservice online”.Nieuwste firmware 2.1.9(9).
Hartelijke groeten
Mattias19. mei 2022 om 22:04 #25638Admin
SleutelbeheerderHier alle servers:
OpenSprinklerShop.de:3333 : DWD Duitse weerservice, alleen voor Duitsland (https://brightsky.dev)
OpenSprinklerShop.de:3334 : OWM OpenWeatherMap (https://openweerkaart.org)
OpenSprinklerShop.de:3335 : DarkSky (https://darksky.net) <— Gebruik het niet, het is maar een test!
OpenSprinklerShop.de:3336 : OpenMeteo (https://open-meteo.com)20. mei 2022 om 6:17 #25645Anoniem
InactiefBedankt voor de lijst.
Zoals ik al zei, ze werken allemaal voor mij behalve de eerste met poort 3333.
Het ziet er dan uit zoals op de bijgevoegde foto.
22. mei 2022 om 0:18 #25664Admin
SleutelbeheerderHallo,
ja bedankt, gevonden, het is inmiddels gerepareerd.
Poort 3333 draait nu dus ook.
2. juli 2022 om 21:06 #25917Mathias Stöber
DeelnemerHi,
Er is iets vreemds vandaag. Ik gebruik de dwd-service, zie hierboven, maar hoewel er vandaag geen druppel regen is gevallen, zegt de ospi dat er geen water nodig is omdat er dan meer dan 7 mm regen zou zijn gevallen. Ook de dwd app laat voor vandaag geen neerslag zien. Mogelijk was er gisteren een probleem omdat hij bij de zwaarste regen de sproeier op 120% liet draaien.
Ik gebruik eto als methode, het heeft wonderwel gewerkt sinds de berichten hierboven. Het lijkt bijna alsof de gegevens een dag zijn verschoven.
Bij voorbaat hartelijk dank!
Zie Mathias
2. juli 2022 om 21:17 #25918Anoniem
InactiefHi,
nu je het zegt...
Bij mij precies hetzelfde, ook DWD, dus via poort 3333.
Gisteren heeft het de hele dag geregend, 90% water gegeven.Ook hier heeft het vandaag geen druppel geregend, het irrigatieniveau was 0% en de totale regen was 7,9 mm.
Er is iets mis, ik vermoed ook dat de gegevens een dag vertraging hebben.
Hartelijk dank en vriendelijke groeten
Mattias2. juli 2022 om 21:31 #25919Mathias Stöber
DeelnemerHehe,
Hebben we niet alleen bijna dezelfde naam maar ook dezelfde locatie? Voor mij is het ook 7,9. Heeft u toevallig ook het weerstation voor de regio Braunschweig?
Vg Mathias
3. juli 2022 om 21:19 #25925Anoniem
InactiefHi,
nee, niet helemaal. Mijn systeem bevindt zich in de wijk Bamberg. Maar het is best interessant dat ze blijkbaar dezelfde waarden hebben.
Groeten, Mattias
5. juli 2022 om 12:35 #25932Anoniem
InactiefHallo aan alle testers en de beheerder,
Ik wilde ook meedoen aan de test, maar tot nu toe zonder succes. Ik moest IP-adres:8080/su achter mijn OSPI plaatsen om de invoer te doen
Ik heb alle adressen van de nieuwe weerdiensten geprobeerd, en voor elk daarvan krijg ik een foutmelding (zie bijlage) onder System Daignose. Het maakt niet uit of ik “OpenSprinklerShop.de” gebruik of het hierboven genoemde IP-adres. Na opnieuw opstarten en opnieuw opvragen http://<ip-OpenSprinkler>:8080/su maar de gewijzigde invoer verschijnt, b.v. OpenSprinklerShop.de:3333. De fout onder systeemdiagnostiek blijft echter bestaan.
Moet ik ergens anders gegevens of configuraties wijzigen? Zou het kunnen komen doordat ik momenteel een handmatige irrigatieset heb en niet bijvoorbeeld Zimmermann? Ik gebruik OSPI al drie jaar en momenteel op de huidige firmware 2.1.9 (9).
Bedankt voor de steun en vriendelijke groeten, HG
5. juli 2022 om 13:39 #25935Mathias Stöber
DeelnemerIk denk dat dat normaal is, bij mij verdween het na een paar uur.
Zie Mathias
5. juli 2022 om 14:50 #25936Anoniem
InactiefToegegeven, het duurt even, maar het werkt nu.
-
AuteurRapport
- Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.