Beta Test Irrigatie Service

Startpagina Forums Algemeen Beta Test Irrigatie Service

Tags:  ,

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Rapport
    Mathias Stöber
    Deelnemer

Hallo allemaal,

erst mal Danke, das du/ihr versucht den Wetterdienst zu verbessern! Ich habe gerade versucht es, wie im Blogpost beschrieben, einzustellen, allerdings bekomme ich gerade nur eine Meldung, dass die es einen “connection failed” gab. Ich habe hier einen Raspi mit einem OSPI Firmware 2.1.9(9).

Wenn ich von meinem Desktop allerdings ein “curl opensprinklershop.de:3333” aufrufe bekomme ich “openSprinklerShop weather service germany v2.0.4” als Antwort.

Habe den OpenSprinkler per Webseite neu gestartet, sowie den ganzen Raspi.

Eine Idee woran dies liegen könnte?

VG Mathias

Mathias Stöber
    Deelnemer

Hi,

Kurzes Update von mir. Ich hatte gestern wieder alles auf den default umgestellt, damit heute morgen die Bewässerungsautomatik funktioniert. Heute früh habe ich dann einen weiteren Versuch gemacht, zuerst mit dem selben Ergebnis wie oben beschrieben. Aber nach ca. 6 Std oder mehr, war die Fehlermeldung weg und es gab in der App nur noch die Meldung wie im blogpost beschrieben und es wurden auch wieder Wetterdaten angezeigt. Ich werde das ganze jetzt so weiter betreiben.

Ggf wäre im Blog ein Hinweis gut, dass die erste Aktualisierung mehrere Stunden dauern kann.

Nochmal vielen Dank!

Vg Mathias

Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo,

das liegt wahrscheinlich an der verwendeten OpenSprinkler-Firmware, die ältere Version hat Probleme mit der DNS Auflösung direkt nach dem Neustart.

Entweder Firmware updaten oder die ip eingeben (opensprinklershop.de = 130.180.44.149)

Mathias Stöber
    Deelnemer

Hi,

Danke dir für den Hinweis. Da es ein ospi ist habe ich firmware 2.1.9(9), meines Wissens gibt’s da noch keine neuere. Ggf muss ich den systemd Dienst etwas anders konfigurieren, so das er wartet bis das netztwerk wirklich oben ist.

Ansonsten läuft die abfrage definitiv genauer als vorher!

Vielen Dank dafür!

Mathias

Anoniem
    Inactief

Tot ziens,
    Danke für die Auflistung. Bei mij functioneren zoals gezegd alle, uitgezonderd de eerste met het port 3333.
    Sinds gisteren was er een fout en “Building Weather History”.

Ik zag eerder dat er nog een weerservice is met poort 3336.
    Dit ingevoerd en het werkte direct, “Weerservice online”.

Nieuwste firmware 2.1.9(9).

Hartelijke groeten
    Mattias

Admin
    Sleutelbeheerder

Hier alle servers:

OpenSprinklerShop.de:3333    : DWD Duitse weerservice, alleen voor Duitsland (https://brightsky.dev)
    OpenSprinklerShop.de:3334    : OWM OpenWeatherMap (https://openweerkaart.org)
    OpenSprinklerShop.de:3335    : DarkSky (https://darksky.net) <— Gebruik het niet, het is maar een test!
    OpenSprinklerShop.de:3336    : OpenMeteo (https://open-meteo.com)

Anoniem
    Inactief

Bedankt voor de lijst.
    Zoals ik al zei, ze werken allemaal voor mij behalve de eerste met poort 3333.
    Het ziet er dan uit zoals op de bijgevoegde foto.

Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo,

ja bedankt, gevonden, het is inmiddels gerepareerd.

Poort 3333 draait nu dus ook.

Mathias Stöber
    Deelnemer

Hi,

Er is iets vreemds vandaag. Ik gebruik de dwd-service, zie hierboven, maar hoewel er vandaag geen druppel regen is gevallen, zegt de ospi dat er geen water nodig is omdat er dan meer dan 7 mm regen zou zijn gevallen. Ook de dwd app laat voor vandaag geen neerslag zien. Mogelijk was er gisteren een probleem omdat hij bij de zwaarste regen de sproeier op 120% liet draaien.

Ik gebruik eto als methode, het heeft wonderwel gewerkt sinds de berichten hierboven. Het lijkt bijna alsof de gegevens een dag zijn verschoven.

Bij voorbaat hartelijk dank!

Zie Mathias

Anoniem
    Inactief

Hi,

nu je het zegt...
    Bij mij precies hetzelfde, ook DWD, dus via poort 3333.
    Gisteren heeft het de hele dag geregend, 90% water gegeven.

Ook hier heeft het vandaag geen druppel geregend, het irrigatieniveau was 0% en de totale regen was 7,9 mm.

Er is iets mis, ik vermoed ook dat de gegevens een dag vertraging hebben.

Hartelijk dank en vriendelijke groeten
    Mattias

Mathias Stöber
    Deelnemer

Hehe,

Hebben we niet alleen bijna dezelfde naam maar ook dezelfde locatie? Voor mij is het ook 7,9. Heeft u toevallig ook het weerstation voor de regio Braunschweig?

Vg Mathias

Anoniem
    Inactief

Hi,

nee, niet helemaal. Mijn systeem bevindt zich in de wijk Bamberg. Maar het is best interessant dat ze blijkbaar dezelfde waarden hebben.

Groeten, Mattias

Anoniem
    Inactief

Hallo aan alle testers en de beheerder,

Ik wilde ook meedoen aan de test, maar tot nu toe zonder succes. Ik moest IP-adres:8080/su achter mijn OSPI plaatsen om de invoer te doen

Ik heb alle adressen van de nieuwe weerdiensten geprobeerd, en voor elk daarvan krijg ik een foutmelding (zie bijlage) onder System Daignose. Het maakt niet uit of ik “OpenSprinklerShop.de” gebruik of het hierboven genoemde IP-adres. Na opnieuw opstarten en opnieuw opvragen http://<ip-OpenSprinkler&gt;:8080/su maar de gewijzigde invoer verschijnt, b.v. OpenSprinklerShop.de:3333. De fout onder systeemdiagnostiek blijft echter bestaan.

Moet ik ergens anders gegevens of configuraties wijzigen? Zou het kunnen komen doordat ik momenteel een handmatige irrigatieset heb en niet bijvoorbeeld Zimmermann? Ik gebruik OSPI al drie jaar en momenteel op de huidige firmware 2.1.9 (9).

Bedankt voor de steun en vriendelijke groeten, HG

Mathias Stöber
    Deelnemer

Ik denk dat dat normaal is, bij mij verdween het na een paar uur.

Zie Mathias

Anoniem
    Inactief

Toegegeven, het duurt even, maar het werkt nu.

Bericht na een paar uur

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.