Beta-test irrigatieservice

HOME > Forum > Algemeen > Beta-test irrigatieservice

Schlagwörter: ,

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • auteur
    posts
  • #25581
    Mathias StoeberMathias Stoeber
    Teilnehmer

    Hallo allemaal,

    Allereerst bedankt voor het proberen om de weerservice te verbeteren! Ik heb net geprobeerd het in te stellen zoals beschreven in de blogpost, maar ik krijg alleen een melding dat er een "verbinding mislukt". Ik heb hier een Raspi met een OSPI Firmware 2.1.9 (9).

    Als ik echter een "krul" typ opensprinklershop.de:3333 "weergaven die ik krijg"openSprinklerShop weather service duitsland v2.0.4” als reactie.

    Heb dat OpenSprinkler herstart via de website, evenals de hele Raspi.

     

    Enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

    V.G. Mathias

     

    #25587
    Mathias StoeberMathias Stoeber
    Teilnehmer

    Hoi,

    Korte update van mij. Gisteren heb ik alles teruggezet naar de standaard zodat de automatische irrigatie vanmorgen werkt. Vanmorgen heb ik nog een poging gedaan, eerst met hetzelfde resultaat als hierboven beschreven. Maar na ongeveer 6 uur of meer was de foutmelding weg en gaf de app alleen de melding zoals beschreven in de blogpost en werden ook weersgegevens weergegeven. Ik zal dit nu blijven doen.

    Het is misschien goed om een ​​hint in de blog te hebben dat de eerste update enkele uren kan duren.

    Nogmaals bedankt!

    VG Mathias

    #25631
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Hallo,

    dit komt waarschijnlijk door de gebruikte OpenSprinkler-Firmware, de oudere versie heeft problemen met DNS-resolutie direct na het opnieuw opstarten.

    Werk de firmware bij of voer het ip (opensprinklerwinkel.de = 130.180.44.149)

     

     

    #25635
    Mathias StoeberMathias Stoeber
    Teilnehmer

    Hoi,

    Bedankt voor de wenk. Aangezien er een ospi Ik heb firmware 2.1.9(9), voor zover ik weet zijn er geen nieuwere. Het kan zijn dat ik de systemd-service iets anders moet configureren, zodat deze wacht tot het netwerk echt actief is.

    Anders is de query zeker nauwkeuriger dan voorheen!

    Bedankt daarvoor!

    Mathias

    #25637
    Anoniem
    Inactief

    Hallo,
    Ik heb gisteren ook geprobeerd om de weerdienst in te voeren met poort 3333 zoals beschreven in de blogpost.
    Maar sinds gisteren was er een fout en "Building Weather History".

    Ik zag eerder dat er nog een weerdienst is met poort 3336.
    Dit ingevoerd en het werkte meteen, "Weerservice online".

    Nieuwste firmware 2.1.9(9).

    Met vriendelijke groet
    Matthias

    #25638
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Alle servers hier:

    opensprinklershop.de:3333 : DWD Deutscher Wetterdienst, alleen voor Duitsland (https://brightsky.dev)
    opensprinklershop.de:3334 : OWM OpenWeatherMap (https://openweathermap.org)
    opensprinklershop.de:3335 : DarkSky (https://darksky.net) <— Niet gebruiken, gewoon testen!
    opensprinklershop.de:3336 : OpenMeteo (https://open-meteo.com)

     

    #25645
    Anoniem
    Inactief

    Bedankt voor de vermelding.
    Zoals ik al zei, ze werken allemaal voor mij, behalve de eerste met poort 3333.
    Het ziet er dan uit als de bijgevoegde foto.

    #25664
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Hallo,

    Ja, bedankt, gevonden, hij is nu gerepareerd.

    Poort 3333 is nu ook actief.

    #25917
    Mathias StoeberMathias Stoeber
    Teilnehmer

    Hoi,

    Vandaag is iets vreemds. Ik gebruik de dwd-service, zie hierboven, maar hoewel hier vandaag geen druppel regen is gevallen, zegt hij ospi het hoeft niet te worden bewaterd omdat er meer dan 7 mm regen zou zijn gevallen. Ook in de dwd app valt er voor vandaag geen neerslag. Mogelijk was er gisteren al een probleem, want hij reed de sproeier met 120% in de dikste regen.

    Ik gebruik eto als methode, heeft wonderbaarlijk gewerkt sinds de bovenstaande berichten. Het lijkt er bijna op dat de datums een dag verschoven zijn.

    Bij voorbaat bedankt!

    Vg Mathias

    #25918
    Anoniem
    Inactief

    Hoi,

    Nu je het zegt…
    Bij mij precies hetzelfde, ook DWD, dus via poort 3333.
    Gisteren heeft het de hele dag geregend, met 90% irrigatie.

    Ook hier heeft het vandaag geen druppel geregend, irrigatieniveau 0% en “Regen zei: 7,9mm”.

    Er klopt iets niet, mijn veronderstelling zou dan ook zijn dat de gegevens een dag vertraging hebben.

    Bedankt en vriendelijke groet
    Matthias

    #25919
    Mathias StoeberMathias Stoeber
    Teilnehmer

    Haha

    Hebben we niet alleen bijna dezelfde naam maar ook dezelfde locatie? Bij mij is het ook 7,9. Heb je toevallig het weerstation voor de regio Braunschweig?

    VG Mathias

    #25925
    Anoniem
    Inactief

    Hoi,

    nee, niet helemaal. Mijn systeem staat in de wijk Bamberg. Maar best interessant dat het dezelfde waarden lijken te zijn.

    Groetjes, Matthew

    #25932
    Anoniem
    Inactief

    Hallo aan alle testers en de beheerder,

    Ik wilde ook meedoen aan de test, maar tot nu toe zonder succes. Ik moest achter de mijne komen OSPI Stel IP-adres in: 8080/su om de invoer te maken

    Ik heb alle adressen van de nieuwe weerdiensten geprobeerd, bij elk krijg ik een foutmelding (zie bijlage) onder System Daignose. Het is ook onafhankelijk van of ikopensprinklershop.de” of het hierboven genoemde IP-adres. Na een herstart en herhaalde vraag met http://<ip-OpenSprinkler&gt;:8080/su maar de gewijzigde invoer verschijnt, bijv Opensprinklerwinkel.de:3333. De fout onder systeemdiagnose blijft.

    Moet ik ergens anders gegevens of configuraties wijzigen? Zou het kunnen zijn dat ik momenteel Handmatig water geven heb geselecteerd en bijvoorbeeld niet Zimmermann? ik opereer OSPI voor drie jaar en momenteel op de huidige firmware 2.1.9 (9).

    Bedankt voor de steun en vriendelijke groeten, HG

    #25935
    Mathias StoeberMathias Stoeber
    Teilnehmer

    Ik denk dat dat normaal is, ging na een paar uur weg.

    Vg Mathias

    #25936
    Anoniem
    Inactief

    Dat klopt, het duurt even, maar het werkt nu.

    melden na een paar uur

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.