Gebruik in mangaten (putten)? Ik heb mijn problemen met AC of DC

Startpagina Forums Algemeen Gebruik in mangaten (putten)? Ik heb mijn problemen met AC of DC

• Dit onderwerp heeft 1 reactie, 2 antwoorden, en is onlangs bijgewerkt op 6 jaar deur Admin.
2 reportages op het strand - 1 tot 2 (busje in totaal 2)
  • Auteur
    Rapport
    Anoniem
    Inactief

Hallo,

Ik wil graag een Ethernet-apparaat gebruiken in een kast van normaal formaat.
    Ook wil ik acht schakelbare lijnen aansluiten met 24V 1″ kleppen. Heb ik dan de Ethernet AC-versie nodig en welke voeding?
    Bestaat er een pakket voor een 8-lijnsdistributie?

Hartelijke groeten

Lars

Admin
    Sleutelbeheerder

U kunt AC- of DC 24VAC-magneetkleppen aansturen met OpenSprinkler. De DC-versie maakt gebruik van een circuittruc die bij het inschakelen de spanning verhoogt (boost) en daardoor de magneetkleppen activeert. Kort daarna zakt de spanning terug naar de voedingsspanning (7,5VDC - 12VDC).

Wat de prestaties betreft, hangt het af van hoeveel magneetkleppen u TEGELIJKERTIJD wilt bedienen.

In principe kun je het zo berekenen: De aanloopstroom van een magneetventiel bepaalt de prestatie.

OpenSprinkler heeft een stroomverbruik van circa 2,2W = circa. 0,1A. Een Rain-Bild magneetventiel heeft een maximale stroomsterkte van 0,3A

D.w.z. met 4 magneetkleppen TEGELIJKERTIJD heb je 4x 0,3A + 0,1A = 1,3 A inschakelstroom, de volgende grotere voeding met 2A moet worden gebruikt. In de winkel hebben wij diverse voedingen staan.
    Als je slechts één of twee magneetventielen tegelijk bedient, heb je 2×0,3A+0,1A = 0,7A, een voeding van 1A is voldoende. Zelfs als u 20 magneetkleppen heeft, maar er slechts 2 tegelijk activeert, is dat voldoende.
    Let op: Dit is slechts een voorbeeldberekening! Let op de technische gegevens van de fabrikant van de magneetklep!

Wat betreft de distributeur, kijk hier eens:

https://dvs-beregnung.de/dvs-specials/plugrain-garten/hunter-wandverteiler

2 reportages op het strand - 1 tot 2 (busje in totaal 2)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.