Hi,
Ik heb mijn Ospi gereset ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. Natuurlijk heb ik vooraf een back-up gemaakt van de oude configuratie. Dit is wat ik deed:
- Het opnieuw installeren van de Raspi met de Raspi Imager naar de nieuwste RaspiOS-versie Trixie
- Download de nieuwste versie van uw firmware via git
- Sudo ./build.sh opsi liep en liep zonder fouten
- Config afgespeeld via de website
Danach kam es zu der Fehlermeldung “Netzwerkfehler” und die Oberfläche war nicht mehr wirklich responsiv. Ich habe dann den Dienst gestoppt und die Datei “done.dat” gelöscht. Danach lief die Seite auch wieder aber die Einstellungen waren weg. Nach mehreren Fehlersuchen, konnte ich es jetzt soweit eingrenzen, dass der Ospi soweit läuft und auch eingerichtet werden kann (Ich habe immer wieder von vorne angefangen mit der Config). Bis zu dem Punkt, wenn ich unter “Optionen -> Wetter und Sensoren -> Anpassungsmethode” ändere dann kommt danach die Fehlermeldung Netzwerkfehler und es geht nichts mehr. Sobald ich von “Manuel” irgendetwas abweichendes einstelle, geht etwas in der Config kaputt.
Wanneer ik vervolgens de website opnieuw laad, krijg ik de bijgevoegde foutmelding "Beschadigd antwoord". Als ik vandaar naar de API-tool ga, komt er nog steeds een melding bij het ophalen van de controllergegevens dat de Json fouten bevat (zie tweede screenshot).
Enig idee wat dit nog meer kan veroorzaken? Zijn er andere plaatsen waar de Ospi zijn configuratie opslaat die ik mogelijk moet verwijderen?
VG Mathias
Bijlagen:
Je moet
inloggen om bijgevoegde bebetante te bekijken.