Fout na herinstallatie

Startpagina Forums OSPi Fout na herinstallatie

Hinweis: Beiträge im Forum sind nur für angemeldete Kunden mit mindestens einem Kauf möglich. Bitte melde dich mit dem Kundenkonto an, über das du bestellt hast.

2 reportages op het strand - 1 tot 2 (busje in totaal 2)
  • Auteur
    Rapport
    Mathias Stöber
    Deelnemer

Hi,

Ik heb mijn Ospi gereset ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. Natuurlijk heb ik vooraf een back-up gemaakt van de oude configuratie. Dit is wat ik deed:

1. Het opnieuw installeren van de Raspi met de Raspi Imager naar de nieuwste RaspiOS-versie Trixie
    2. Download de nieuwste versie van uw firmware via git
    3. Sudo ./build.sh opsi liep en liep zonder fouten
    4. Config afgespeeld via de website

Daarna verscheen de foutmelding “Netwerkfout” en reageerde de interface niet meer echt. Vervolgens stopte ik de service en verwijderde het bestand “done.dat”. Daarna draaide de site weer, maar de instellingen waren verdwenen. Na verschillende probleemoplossing kon ik het nu zo ver verfijnen dat de Ospi draait en ook kan worden ingesteld (ik begon altijd vanaf het begin met de configuratie). Tot het punt dat ik verander onder "Opties -> Weer en sensoren -> Aanpassingsmethode", dan verschijnt de foutmelding Netwerkfout en werkt niets meer. Zodra ik iets anders instel dan "Manuel", breekt er iets in de configuratie.

Wanneer ik vervolgens de website opnieuw laad, krijg ik de bijgevoegde foutmelding "Beschadigd antwoord". Als ik vandaar naar de API-tool ga, komt er nog steeds een melding bij het ophalen van de controllergegevens dat de Json fouten bevat (zie tweede screenshot).

Enig idee wat dit nog meer kan veroorzaken? Zijn er andere plaatsen waar de Ospi zijn configuratie opslaat die ik mogelijk moet verwijderen?

VG Mathias

Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde bebetante te bekijken.
    Mathias Stöber
    Deelnemer

Zo'n kleine update. Ik heb de Raspi opnieuw geïnstalleerd. Dit keer met boekenwurm in plaats van Trixie. Na de installatie heb ik zojuist de “aanpassingsmethode” gewijzigd van “handmatig” naar “maandelijks”. Er zijn geen andere waarden gewijzigd. Maar het hierboven beschreven foutenpatroon blijft bestaan. Ik vermoed dat er een fout is opgetreden bij het opslaan van de json in het gebied.

Als je wilt dat ik logs of iets anders stuur, laat het me dan weten.

VG Mathias

2 reportages op het strand - 1 tot 2 (busje in totaal 2)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.