Toegang op afstand via MyFritz

HOME > Forum > Algemeen > Toegang op afstand via MyFritz

Schlagwörter: ,

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • auteur
    posts
  • #22936
    WDWD
    Teilnehmer

    Hallo,

    Ik probeer al een tijdje toegang te krijgen tot de afstandsbediening Opensprinkler instellen via MyFritz. De instructies komen waarschijnlijk niet meer overeen met de huidige versie van FritzOS (7.21), in ieder geval kan ik er niet bij, ook niet na talloze keren. Proberen.

    De Fritzbox is extern te bereiken via MyFritz.

    Ik doe dit:

    • In de FritzBox Internet -> Shares -> Selecteer apparaat voor shares
    • ESP-xxxx geselecteerd, "Sta onafhankelijke port forwarding toe voor dit apparaat." geactiveerd
    • Selecteer nieuwe share -> MyFritz-share -> Andere applicatie
    • Wijs een naam toe, schema HTTPS //:, voer poort in en klik op OK
    • Vreemd genoeg verschijnt het nieuwe aandeel niet onder Aandelen
    • De Opensprinker verschijnt in het overzicht van de port releases, maar zonder port
    • Het apparaat verschijnt onder MyFrtz.net, maar er kan geen verbinding worden gemaakt (de website is niet bereikbaar
      esp-… .myfritz.net heeft de verbinding onverwacht verbroken.)
    • Als je eenmaal op het potloodje onder port releases klikt en vervolgens op ok klikt, verschijnt de port in het overzicht van port releases
    • Als test heb ik ook "Dit apparaat volledig inschakelen voor internettoegang via IPv4 (blootgestelde host)" aangevinkt. Dit heeft echter geen effect, alleen de foutmelding is anders (Deze website kan geen beveiligde verbinding bieden
      esp-… .myfritz.net heeft een ongeldige reactie gestuurd.)

    Ik kan niks meer bedenken, heeft iemand een idee?

    Bedankt, Wolfgang

    #23036
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Dit is hoe port forwarding voor mij werkt. U moet echter tussen OSPi en OpenSprinkler 3 verschillen omdat at OSPi de poort 8080 en at OpenSprinkler 3 poort 80 wordt gebruikt.

    Dus voor OSPi opgericht:

    delen van poorten OSPi

     

    En dus daarvoor OpenSprinkler 3:

    delen van poorten OpenSprinkler 3

     

    Zoals je hier kunt zien, is hij OSPi onder de Externe IP-poort 3000 en de OpenSprinkler 3 en dezelfde externe IP-poort 3001 kan worden bereikt.

    Op deze manier kun je er meer dan één hebben OpenSprinkler met succes afstandsbediening vanaf internet.

    De optie "Dit apparaat volledig vrijgeven voor internettoegang via IPv4 (Exposed Host)" mag NIET worden geactiveerd.

    Samen met de MyFritz-release kun je deze nu gebruiken in de OpenSprinkler- Configureer de app.

    1. Selecteer in de OpenSprinklerapp, selecteer het menu-item "Locaties beheren" linksboven en druk op "Apparaat toevoegen / handmatig toevoegen"

    2. Voer een naam in de "OpenSprinkler naam". In "OpenSprinkler IP” voer de MyFritz-share in, gevolgd door een dubbele punt en de poort (zoals 3000 of 3001 of de door u gekozen poort)

    3. Dan het wachtwoord. Let op: Als u nog steeds "opendoor" als uw wachtwoord heeft, is dit een goed moment om dit te wijzigen, want vanaf nu kan het hele internet uw wachtwoord gebruiken OSPi of OpenSprinkler toegang!

    4. Bevestig met "Opslaan". Afgewerkt. Als het "Connect" -symbool groen wordt, werkt alles!

    Let op: als u zich binnen uw WLAN bevindt, staat de Fritz! Box meestal geen verbinding via MyFritz toe. Schakel de WLAN-functie op uw smartphone uit en maak verbinding via het mobiele netwerk om deze functie te testen!

    Overigens werkt de release alleen via HTTP! HTTPS werkt alleen in combinatie met een HTTP naar HTTPS-proxy en een bijbehorend HTTPS-certificaat (bijvoorbeeld met Apache2 en OpenSSL zelfondertekend certificaat). Ik zal dit onderwerp bij gelegenheid weer apart behandelen.

     

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.