Toegang op afstand via MyFritz

Startpagina Forums Algemeen Toegang op afstand via MyFritz

2 reportages op het strand - 1 tot 2 (busje in totaal 2)
  • Auteur
    Rapport
    WD
    Deelnemer

Hallo,

Ik probeer al een tijdje externe toegang tot de OpenSprinkler in te stellen via MyFritz. De instructies passen waarschijnlijk niet meer bij de huidige versie van FritzOS (7.21), ik kan er tenminste niet bij, zelfs niet na tientallen keren. Poging.

De Fritzbox is extern toegankelijk via MyFritz.

Ik ga er als volgt mee om:

• In de FritzBox Internet -> Delen -> Selecteer apparaat om te delen
    • ESP-xxxx geselecteerd, maar "Sta onafhankelijk delen van poorten toe voor dit apparaat." geactiveerd
    • Selecteer nieuwe share -> MyFritz share -> Andere applicatie
    • Naam toewijzen, schema HTTPS//:, poort ingevoerd, OK geklikt
    • Vreemd genoeg verschijnt het nieuwe aandeel niet onder Aandelen
    • De Opensprinker verschijnt in het overzicht van portreleases, maar zonder port
    • Het apparaat verschijnt onder MyFrtz.net, maar er kan geen verbinding tot stand worden gebracht (de website is niet bereikbaar).
      esp-….myfritz.net heeft de verbinding onverwachts verbroken.)
    • Als u onder Port Sharing één keer op het potlood klikt en vervolgens op OK klikt, verschijnt de poort in het overzicht van Port Sharing
    • Als test heb ik ook “Sta dit apparaat toe voor internettoegang via IPv4 (Exposed Host)” aangevinkt. Dit heeft echter geen effect, alleen de foutmelding is anders (Deze website kan geen beveiligde verbinding bieden
      esp-….myfritz.net heeft een ongeldig antwoord verzonden.)

Ik kan niets meer bedenken, heeft iemand een idee?

Dank je, Wolfgang

Admin
    Sleutelbeheerder

Dit is hoe het delen van poorten voor mij werkt. U moet echter onderscheid maken tussen OSPi en OpenSprinkler 3, aangezien OSPi poort 8080 gebruikt en OpenSprinkler 3 poort 80.

Dus stel het als volgt in voor OSPi:

Poort delen OSPi

En dus voor de OpenSprinkler 3:

Poorten delen OpenSprinkler 3

Zoals je hier kunt zien, is de OSPi te bereiken onder de externe IP-poort 3000 en de OpenSprinkler 3 en dezelfde externe IP-poort 3001.

Op deze manier kunt u meerdere OpenSprinklers succesvol op afstand bedienen vanaf internet.

De optie “Sta dit apparaat toe voor internettoegang via IPv4 (Exposed Host)” mag NIET geactiveerd zijn.

Samen met de MyFritz-release kun je deze nu configureren in de OpenSprinkler-app.

1. Selecteer in de OpenSprinkler app linksboven het menu-item “Locaties beheren” en druk op “Toevoegen / Apparaat handmatig toevoegen”

2. Voer een naam in het veld “OpenSprinkler-naam” in. Vul bij “OpenSprinkler IP” de MyFritz release in, gevolgd door een dubbele punt en de poort (zie hierboven 3000 of 3001 of de door jou gekozen poort)

3. Vervolgens het wachtwoord. Let op: Als u nog steeds “opendoor” als wachtwoord heeft, is dit een goed moment om dit te wijzigen, want vanaf nu heeft het hele internet toegang tot uw OSPi of OpenSprinkler!

4. Bevestig met “Opslaan”. Compleet. Als het “Connect”-symbool groen wordt, werkt alles!

Let op: Als u zich binnen uw WLAN bevindt, staat de Fritz!Box doorgaans geen verbinding via MyFritz toe. Deactiveer de WLAN-functie op uw smartphone en maak verbinding via het mobiele netwerk om deze functie te testen!

Het delen werkt overigens alleen via HTTP! HTTPS werkt alleen in combinatie met een HTTP naar HTTPS-proxy en een bijbehorend HTTPS-certificaat (bijvoorbeeld met Apache2 en OpenSSL zelfondertekend certificaat). Ik zal dit onderwerp afzonderlijk behandelen als ik de kans krijg.

2 reportages op het strand - 1 tot 2 (busje in totaal 2)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.