FlowSensor 3-draads wordt niet herkend

Startpagina Forums Algemeen FlowSensor 3-draads wordt niet herkend

Tags:  , ,

5 reportages op het strand - 1 tot 5 (busje in totaal 5)
  • Auteur
    Rapport
    KaNe
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik heb een flowmeter gekocht voor mijn OSPI (firmware 2.1.9). Ik heb dit getest op een Arduino, deze levert digitaal 0/1, d.w.z. pulsen per liter (volgens het gegevensblad 1 pulse/liter).

Ik heb hem ook correct aangesloten, Vin (+5V), Sensor1 de datakabel en GND natuurlijk. Omdat het werkte met een Arduino en precies de bedrading, ga ik ervan uit dat het klopt.

Helaas wordt er bij het besproeien niets geteld, de juiste Sensor1 is geselecteerd als sensortype, de optie “Negeer Sensor1” staat ook uit, dus deze zou moeten tellen.

Ik heb deze sensor: https://www.amazon.de/gp/product/B089KJFVLV

Kan iemand helpen? Wat gaat er mis? Als alternatief: heeft iemand een andere sensor voor 1 ″ (32 mm)?

Groet,
    Kai

Admin
    Sleutelbeheerder

Het zou interessanter zijn om te weten wat je hebt ingesteld onder de Sensoren-instellingen

KaNe
    Deelnemer

Hallo,

De instelling is sensortype 1 “flow” en 1 liter/puls

Sensor 2 staat op “geen”.

Groeten Kai Neuhaus

Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo,

Op het datablad staat “uitgangsvermogen DC 4,7 V”, wat waarschijnlijk betekent dat de signaalkabel naar PLUS wordt geschakeld.

Helaas werkt dit niet, de pulstellers moeten GND op de sensoringang zetten.

Er is dus altijd een impuls als GND+SENSOR is aangesloten

KaNe
    Deelnemer

Hallo,

Ja, dat is op zichzelf waar. Dit is het verwachte gedrag bij 2-draads sensoren (sensor + Gnd), bij 3-draads sensoren gewoon een extra + op VIN, zo heb ik het tenminste begrepen. Ik kon minimaal 1 en 0 lezen op een digitale ingangspoort met behulp van Arduino. Vandaar mijn verbazing.
    Maar goed, als alternatief koop ik wel een andere sensor, ik kan alleen nergens een redelijk betaalbare 2-draads sensor voor 1″ vinden.
    Ik sta open voor aanbevelingen.

Bedankt voor de steun.
    Groet,
    Kai

5 reportages op het strand - 1 tot 5 (busje in totaal 5)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.