FlowSensor 3-draads wordt niet herkend

HOME > Forum > Algemeen > FlowSensor 3-draads wordt niet herkend

Schlagwörter: , ,

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • auteur
    posts
  • #25973
    KaneKane
    Teilnehmer

    Hallo allemaal,

    ik heb de mijne voor mijn OSPI (Firmware 2.1.9) kocht een flowmeter. Ik heb dit getest op een Arduino, deze levert digitale 0/1 d.w.z. pulsen per liter (volgens het datablad 1 puls/liter).

    Ik heb het ook correct aangesloten, Vin (+5V), Sensor1 de datadraad en GND natuurlijk. Omdat het werkte met een Arduino en de exacte bedrading, neem ik aan dat het op die manier correct is.

    Helaas wordt er niets meegeteld bij het besproeien, de juiste sensor1 is geselecteerd als sensortype, de optie “Negeer sensor1” staat ook uit, dus deze zou moeten tellen.

    Ik heb deze sensor: https://www.amazon.de/gp/product/B089KJFVLV

    Kan iemand helpen? Wat is er mis? Als alternatief - heeft iemand een andere sensor voor 1 "(32 mm)?

    Met vriendelijke groet,
    Kai

    #25985
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Het zou interessanter zijn om te weten wat je hebt ingesteld in de instellingen van de sensoren

    #25986
    KaneKane
    Teilnehmer

    Hallo,

    Sensortype 1 “debiet” en 1 liter/puls is ingesteld

    Sensor 2 is ingesteld op "geen".

    Groetjes Kai Neuhaus

    #26035
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Hallo,

    Op het datablad staat "Uitgangsvermogen DC 4,7 V", wat waarschijnlijk betekent dat de signaalkabel naar PLUS wordt geschakeld.

    Helaas werkt dit niet, de pulstellers moeten GND aansluiten op de sensoringang.

    Er is dus altijd een impuls wanneer GND+SENSOR is aangesloten

    #26038
    KaneKane
    Teilnehmer

    Hallo,

    Ja, dat is waar, dat is het verwachte gedrag bij 2-draads sensoren (sensor + Gnd), bij 3-draads sensoren alleen een extra + op VIN, althans zo begreep ik het. Ik was in staat om ten minste 1 en 0 te lezen op een digitale poort met de Arduino. Vandaar mijn verbazing.
    Maar goed, als alternatief koop ik een andere sensor, ik kan gewoon nergens een half betaalbare 2-draads sensor voor 1″ vinden.
    Ik sta open voor aanbevelingen.

    Bedankt voor de steun.
    Met vriendelijke groet,
    Kai

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.