Vragen over de havens van de OSPi 1.5 (COM, +5V, GND, SN1/2)

HOME > Forum > Algemeen > Vragen over de havens van de OSPi 1.5 (COM, +5V, GND, SN1/2)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • auteur
    posts
  • #22210
    NachtigallNachtigall
    Teilnehmer

    Hallo,

    Ik heb een Raspberry Pi 4 en de OpenSprinkler (OSPi 1.5) gekocht. Er zouden nu 2 x 4 Rainbird magneetventielen moeten zijn, dus in totaal 8 stuks, maar verdeeld over twee verschillende ventielkasten.

    Een paar vragen

    * Er is bij OSPi tweemaal de COM-poort. Moeten/kunnen ze alle 8 op dezelfde COM-poort worden aangesloten, of liever 4 op de ene en 4 op de andere - of maakt het gewoon niet uit?

    * Heb de middelste 2A AC-adapter. Kun je er ook de Raspberry PI mee leveren die eigenlijk 2A zelf trekt of die als adapter heeft. Zo ja, hoe sluit je de voeding van de Raspi aan op de OSPi? Ik zag dat er een "+5V"-poort op de OSPi daar - op de een of andere manier naar de mini-USB-stroom van de Raspi?

    * Waar zijn de GND- en SN1 / 2-poorten voor? Moet je GND (aarde?) Aansluiten op de metalen behuizing, waar de aarding van de AC-aansluiting al aanwezig is?

    Met vriendelijke groet,

    Jens

     

    #22308
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Hallo,

    ook:

    1. 2x COM: Deze zijn beide aangesloten en worden alleen gebruikt om de bedrading te vereenvoudigen. Als u meer dan 20 magneetventielen heeft, moet u deze over beide COM-aansluitingen verdelen om de stroombelasting op de contacten te verminderen. Anders kunt u dit doen, maar het hoeft niet.

    2. 2A 24VAC adapter: Ja, deze voorziet de Raspberri PI ook van stroom. Sinds versie 1.5 kan dit oplopen tot 10W (5V x 2A). Dit zou voor de meeste toepassingen voldoende moeten zijn. Sluit je echter grote verbruikers zoals harde schijven aan op de USB-poort, dan zal dit nauwelijks voldoende zijn en dan moet je ook de Raspberri PI-adapter aansluiten.

    3. Sluit de GND gewoon niet aan op de behuizing! De twee signaalingangen worden geschakeld via GND + SN1 of GND en SN2. Er wordt dus een signaal geactiveerd wanneer GND aanwezig is op SN1 of SN2. VIN of + 5V is bedoeld voor het aansluiten van externe sensoren die elektriciteit nodig hebben, zoals onze bodemvochtsensor.

    We raden je ook aan om hier eens naar te kijken OpenSprinkler Firmwarehandleiding, die u kunt vinden in het downloadgedeelte. Alle verbindingen worden hier uitgelegd (ze zijn hetzelfde als in de OpenSprinkler 3.2)

     

     

    #22319
    NachtigallNachtigall
    Teilnehmer

    Dank u.

    Ik had de handleidingen helemaal niet gezien. Ik heb de FAQ en “Hoe het werkt” meerdere keren doorgelezen (kan het zijn dat deze niet gelinkt zijn vanaf deze pagina's?!). Hoe dan ook, ik zal dat zo zien.

    #22320
    NachtigallNachtigall
    Teilnehmer

    In het bestand https://opensprinklershop.de/wp-content/uploads/2020/04/os-manual_2.1.9-DE.pdf?v=3a52f3c22ed6 er is een verwijzing naar een YouTube-video met een linkknop op pagina 5. Dit is echter niet gekoppeld. Kunt u mij de link sturen? (of update het document.) Als ik zelf op youtube op het onderwerp zoek, vind ik veel en weet ik niet wat de juiste is.

    #22868
    NachtigallNachtigall
    Teilnehmer

    Hallo,

    @Admin Ik wilde nogmaals vragen waar ik deze video kan vinden? Zoals ik al zei, is de link (nog) niet correct in de pdf-instructies.

    Met vriendelijke groet,

    Jens

     

    #23039
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Oha blijkbaar heeft de convert PDF de link verwijderd.

    Hier is hij: https://www.youtube.com/watch?v=M0nWP22GOE4

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.