Vragen over Instroom Integratie

Startpagina Forums Algemeen Vragen over Instroom Integratie

Tags:  , ,

5 reportages op het strand - 1 tot 5 (busje in totaal 5)
  • Auteur
    Rapport
    Mathias Stöber
    Deelnemer

Hallo,

Bedankt voor de coole nieuwe functies! Vandaag heb ik mijn Ospi opnieuw geïnstalleerd en gespeeld met de mqtt- en influx-integratie. Om te testen heb ik de Raspi-temperatuur- en weergegevensgegevens als sensoren geconfigureerd. Ik heb hierover vragen:

– Hoe zijn datalogging en de uitvoer naar mqtt en influx precies gerelateerd aan de sensorconfiguratie? Zijn ze onafhankelijk van elkaar of niet? Ik wil zo min mogelijk inloggen op de SD-kaart, dus een pure push naar mqtt en/of instroom zou ideaal zijn voor mij.

– Wanneer worden de gegevens precies naar mqtt en Influx gepusht? Wanneer gewijzigd, afhankelijk van het geconfigureerde leesinterval of beide?

Anders merkte ik twee dingen op. In de hulp van de webinterface zou het goed zijn als onder Bucket en Organisatie (Instroom) vermeld staat of je de naam of de ID's moet invoegen. Bovendien had ik vandaag problemen met het updaten naar de nieuwste softwareversie met behulp van “update.sh”. Het oude init.d-script werd verwijderd, maar er was geen twijfel of ik de dienst wilde activeren. Enkel een oproep aan “build.sh ospi” bracht verlichting, wat wellicht ook iets is voor de documentatie.

Hartelijk dank Mathias

Admin
    Sleutelbeheerder

Hoi, ingelogd of verzonden via MQTT of Influx db gebeurt altijd op het moment dat de data ontvangen is.
    Het leesinterval voor MQTT-sensoren heeft een andere functie; met dit interval wordt het abonnement van de MQTT-server verlengd

De overige punten zijn nieuw voor mij, nog niemand heeft dit gemeld. Ik zal eens kijken.

Mathias Stöber
    Deelnemer

Hi,

bedankt voor het antwoord. Met “leesinterval” bedoelde ik het punt in de analoge sensorconfiguratie (zie figuur 1), maar in mijn geval is het geen Mqtt-onderwerp dat ik ontvang, maar de temperatuur van de Raspi.
    Gisteren heb ik datalogging gedeactiveerd in de configuratie van de sensor (ook in Figuur 1). Dit betekende dat het gegevensrecord stopte in mijn InfluxDB, maar de wijzigingen werden nog steeds gepubliceerd op de Mqtt-server (Afbeelding 2). Er moet dus een verschil zijn in de triggers, tenminste voor de analoge sensoren. Omdat de verandering in het waterpeil tegelijkertijd in de Influxdb werd geregistreerd.

VG Mathias

Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde bebetante te bekijken.
    Admin
    Sleutelbeheerder

Dat klopt, de instroom wordt op een andere manier geactiveerd - via log. Ik zal dat aanpassen

Mathias Stöber
    Deelnemer

Hi,

Bedankt! Ik heb zojuist een update opgehaald en ben deze aan het testen.

Is er een reden waarom de releasenummers in Github een beetje achterlopen?

Vg Mathias

5 reportages op het strand - 1 tot 5 (busje in totaal 5)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.