Hallo,
Bedankt voor de coole nieuwe functies! Vandaag heb ik mijn Ospi opnieuw geïnstalleerd en gespeeld met de mqtt- en influx-integratie. Om te testen heb ik de Raspi-temperatuur- en weergegevensgegevens als sensoren geconfigureerd. Ik heb hierover vragen:
– Hoe zijn datalogging en de uitvoer naar mqtt en influx precies gerelateerd aan de sensorconfiguratie? Zijn ze onafhankelijk van elkaar of niet? Ik wil zo min mogelijk inloggen op de SD-kaart, dus een pure push naar mqtt en/of instroom zou ideaal zijn voor mij.
– Wanneer worden de gegevens precies naar mqtt en Influx gepusht? Wanneer gewijzigd, afhankelijk van het geconfigureerde leesinterval of beide?
Anders merkte ik twee dingen op. In de hulp van de webinterface zou het goed zijn als onder Bucket en Organisatie (Instroom) vermeld staat of je de naam of de ID's moet invoegen. Bovendien had ik vandaag problemen met het updaten naar de nieuwste softwareversie met behulp van “update.sh”. Het oude init.d-script werd verwijderd, maar er was geen twijfel of ik de dienst wilde activeren. Enkel een oproep aan “build.sh ospi” bracht verlichting, wat wellicht ook iets is voor de documentatie.
Hartelijk dank Mathias