meerdere zones – één bodemvochtsensor?

Startpagina Forums Algemeen meerdere zones – één bodemvochtsensor?

6 reportages op het strand - 1 tot 6 (busje in totaal 6)
  • Auteur
    Rapport
    Badger
    Deelnemer

Hallo!

Allereerst: ik heb OpenSprinkler nog niet gebruikt. Vandaar de vraag van de wellicht enigszins leek.

In de toekomst wil ik graag 4 zones (sequentieel) aansturen, maar ik wil maar één bodemvochtsensor installeren.
    Kan OpenSprinkler dit goed aan?

Nadat ik de verschillende instructies heb doorgenomen, weet ik eerlijk gezegd niet zeker of het werkt zoals ik wil.

Mijn idee:
    – Ik stel een gewenste irrigatietijd in (bijvoorbeeld zone A van 04.00 uur tot 04.15 uur, zone B van 04.15 uur tot 04.30 uur, enz.).
    – Heeft de vloer b.v. Na 10 minuten water geven op de gewenste luchtvochtigheid stopt het water geven in deze zone
    – de referentiewaarde (in dit geval 10 minuten) wordt nu gebruikt voor de bewatering van zone B
    – enz enz

Werkt het zoals ik het me voorstel? Of heb ik in zo'n geval echt 4 sensoren nodig? Of zouden jullie het heel anders oplossen?

Hartelijke groeten
    Patrick

Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo,

dat is geen probleem. Ten eerste wordt niet de zone aangepast, maar de programma’s. Als alle 4 zones zich in één programma bevinden, is er slechts één aanpassing. Wil je echter voor elke zone een apart programma, dan maak je per programma eenvoudig 4 aanpassingen aan.

Via de functie “Programma-aanpassingen” wordt het bodemvocht verwerkt.

Je maakt er 4 van, elk met dezelfde sensor, maar altijd met een ander programma

Badger
    Deelnemer

Bedankt voor je antwoord.

Maar dat betekent: Zelfs als de zonekleppen opeenvolgend worden geactiveerd, wordt zone 2 gestart, ook al werd zone 1 vroegtijdig gestopt omdat de grond al vochtig genoeg is?
    Ik wil gewoon aan de veilige kant blijven voordat ik de controller koop :)

Admin
    Sleutelbeheerder

Zoals gezegd wordt het programma aangepast.
    Naast ons hebben we twee zones 1 en 2, met een looptijd van Zone1 = 2 en Zone2 = 5 minuten. Dit komt overeen met 100%
    Als de bodemvochtsensor alleen een deelvochtigheid rapporteert en de programmaaanpassing berekent 50%, dan draait het programma met Zone1 = 1 en Zone2 = 2,5 minuten

Admin
    Sleutelbeheerder

Zoals gezegd wordt het programma aangepast.
    Naast ons hebben we twee zones 1 en 2, met een looptijd van Zone1 = 2 en Zone2 = 5 minuten. Dit komt overeen met 100%
    Als de bodemvochtsensor alleen een deelvochtigheid rapporteert en de programmaaanpassing berekent 50%, dan draait het programma met Zone1 = 1 en Zone2 = 2,5 minuten

Badger
    Deelnemer

Perfect – bedankt voor de info!

6 reportages op het strand - 1 tot 6 (busje in totaal 6)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.