Opties kunnen niet worden opgeslagen

Startpagina Forums Algemeen Opties kunnen niet worden opgeslagen

5 reportages op het strand - 1 tot 5 (busje in totaal 5)
  • Auteur
    Rapport
    Frank
    Deelnemer

Hallo,

Sinds update 2.4.0.(190) kun je de opties niet meer opslaan.  “Controleer uw invoer en probeer het opnieuw” Waar gaat dit bericht over, ik heb niets gewijzigd. Zowel vanaf de pc als in de app. Hardware-3.2AC. Heeft iemand een idee?

En waarom vraagt ​​het systeem mij vijf keer: “Ik ben geen robot” terwijl ik dit schrijf?

Bedankt

Frank

Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo, er is al firmware-update 192, die beter werkt

Frank
    Deelnemer

Wanneer ik naar de online firmware-update ga, zegt hij dat de firmware up-to-date is.

Mathias Stöber
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb ook het probleem dat sommige opties nog steeds niet zijn opgeslagen. Soms zijn ze er wel, maar na een herstart zijn ze weer weg. Dit betekent dat opties en instellingen uit de analoge sensorconfiguratie altijd worden gereset. Is er een manier om dit iets beter te debuggen?

Ik heb hier een Ospi met een huidige kassa van Github.

VG Mathias

Mathias Stöber
    Deelnemer

Hi,

Ik heb zojuist weer iets geprobeerd. Ik had de volledige configuratie-uitvoer via API. Ik heb eerst “Handmatig” gedefinieerd als de bewateringsmethode. Er waren geen vermeldingen voor de waarde “wto:{}” in de configuratie die mij de API gaf. Toen ik de weerprovider veranderde en opsloeg, was de waarde verdwenen nadat ik de opties opnieuw had geopend en werd deze opnieuw ingesteld op 'apple' als aanbieder. Ik kon ook geen wijzigingen zien in de uitvoer van de configuratie via API. Vervolgens stel ik de bewateringsmethode in op “ETO”. Daarna kon ik ook instellingen zien onder “wto:{…}” in de configuratie van de API. Toen ik vervolgens de weerprovider op “openmeteo” zette. Dit zat enerzijds in de configuratie

“wto”: {
    “basisETo”: 0,15,
    “hoogte”: 262,
    "sleutel": "",
    “aanbieder”: “OpenMeteo”
    }

maar dan ook hieronder weergegeven

“wtdata”: {
    “wp”: “OpenMeteo”,….}

Is het mogelijk dat sommige opties worden opgeslagen in gebieden die niet altijd aanwezig zijn in de configuratie en dat er hier hiaten zijn? Als ik het goed begrijp, is de webinterface slechts het js-bestand dat op de webserver draait, die vervolgens de API gebruikt om de wijzigingen daadwerkelijk aan te brengen. Het lijkt alsof er een verschil is tussen wat de interface laat zien, mogelijk standaard, en wat er vervolgens via API naar de sprinkler wordt geschreven. Of als je op de ene plek iets verandert, maar de standaardwaarden op een andere plek worden teruggeschreven.

Als ik op welke manier dan ook kan helpen of verder kan testen, laat het me dan weten.

VG Mathias

5 reportages op het strand - 1 tot 5 (busje in totaal 5)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.