Ospi-integratie in het thuisnetwerk met IOBroker

Startpagina Forums Algemeen Ospi-integratie in het thuisnetwerk met IOBroker

3 reportages op het strand - 1 tot 3 (busje in totaal 3)
  • Auteur
    Rapport
    Hanghuhn
    Deelnemer

Hallo,

Ik gebruik het Ospi-bord al jaren, vorig jaar moest ik een nieuwere RPI installeren omdat de late niet meer compatibel was met de huidige firmware.

Tot nu toe gaat alles goed, nu heb ik gemerkt dat de Ospi-interface :8080 niet altijd betrouwbaar toegankelijk is. Kan het zijn dat ik er met meerdere apparaten tegelijk geen toegang toe heb?

Soms moest ik de stekker uit het stopcontact halen en opnieuw opstarten omdat ik niet verder kwam.

Daarom wilde ik het in de IOBroker brengen, heeft iemand hier dat al geïmplementeerd?

Ik activeerde MQTT en zette de eerste stappen om de OSPI te ondervragen met behulp van een Linux-adapter, zodat ik op afstand een schone herstart kon activeren.

Het zou zeker zinvol zijn om de Raspbian te updaten op de RPI of OpenSprinkler rel. Onderhoudsvriendelijk?

Groet

Thomas

Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde bebetante te bekijken.
    Anoniem
    Inactief

Ik zou daar ook in geïnteresseerd zijn. Ik denk erover om waarden van Netatmo (geïntegreerd in ioBroker) over te zetten naar Ospi, om bijvoorbeeld de irrigatie 24 uur op te schorten als het regent. Maar ik denk dat de huidige MQTT-implementatie daar niet voor is ontworpen.

groet

HG

Hanghuhn
    Deelnemer

Deze week slaagde ik er dus per ongeluk in om de Ospi via Mqtt in Iobroker te integreren.

Ik had een haven opgegeven die al bezet was door de Sonoff en daarom kwam ik de vorige keer niet verder.

Ik heb zojuist ook de updates gedaan.

Maar ik heb momenteel een andere bouwplaats, dus ik ben niet verder gegaan met Ospi en Iobroker.

3 reportages op het strand - 1 tot 3 (busje in totaal 3)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.