Parallelle programma's en aanpassing door middel van verdamping

Startpagina Forums Algemeen Parallelle programma's en aanpassing door middel van verdamping

3 reportages op het strand - 1 tot 3 (busje in totaal 3)
  • Auteur
    Rapport
    Anoniem
    Inactief

Hallo allemaal,
    Ik heb de volgende vraag over de programma's in de OpenSprinkler.

Ik heb 4 cirkels om het gazon water te geven. Ik wil er twee parallel laten draaien gedurende de gewenste tijd (30 minuten).

Start programma 1 met twee cirkels van 05.00 – 05.30 uur
    Start programma 2 met twee cirkels om 05.30 – 06.00 uur

Daarnaast maak ik gebruik van de Evapotranspiration (ET) weercontrole. Als hiermee bijvoorbeeld een watergift van 150% zou worden berekend, dan zou de giettijd met 30 minuten toenemen. Dit zou betekenen dat programma één niet om 05.30 uur klaar zou zijn, maar dat programma twee al zou beginnen. Maar mijn wateraansluiting zou 4 cirkels niet aankunnen. Is het mogelijk dat programma 2 met de twee cirkels pas start als programma 1 is afgelopen, zelfs als de bewateringstijd is verlengd vanwege weersaanpassingen?

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt.

Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo,
    in dit geval zou ik willen voorstellen om het terug te brengen tot TWEE cirkels. Sluit eenvoudigweg 2 magneetventielen aan op elk één aansluiting en activeer in beide de optie “Sequence”.
    Helaas zie ik hier geen andere optie, want als je dit wilt doen zou je “groepen” moeten programmeren waarmee je de magneetventielen zou kunnen combineren. Het onderwerp is meerdere keren ter sprake gekomen, ik zal een probleem aanmaken met het ontwikkelingsteam, misschien wordt het geprogrammeerd.
    https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-Firmware/issues/115

Vergeet niet dat OpenSprinkler OpenSource is. Ook jij kunt een bijdrage leveren!

Anoniem
    Inactief

Geweldig, hartelijk dank voor de hulp. Dan ga ik verder kijken of de wijziging in een van de volgende versies wordt meegenomen.

Zolang ik dat doe, doe ik het met de juiste programma-onderbrekingen, aangezien de max van ET 200% is, zoals ik heb gelezen.

Start programma 1 met twee cirkels om 05:00 - 05:30 uur op 200% van ET, het programma loopt tot max. 05:30 uur. 06:00 uur
    Start programma 2 met twee cirkels om 06.00 – 06.30 uur

Ik hoop dat ik geen denkfouten maak.

Hartelijke groeten

3 reportages op het strand - 1 tot 3 (busje in totaal 3)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.