Parallelle programma's en aanpassing door middel van evapotranspiratie

HOME > Forum > Algemeen > Parallelle programma's en aanpassing door middel van evapotranspiratie

  • Dit onderwerp heeft 2 reacties, 2 abonnee en is voor het laatst bijgewerkt 4 jaar geleden van Anoniem.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • auteur
    posts
  • #14049
    Anoniem
    Inactief

    Hallo allemaal,
    Ik heb de volgende vraag over de programma's in de Opensprinkler.

    Ik heb 4 cirkels om het gazon te besproeien. Ik zou er twee tegelijk op het gewenste tijdstip (30 minuten) willen laten draaien.

    Start programma 1 met twee cirkels om 05:00 - 05:30 uur
    Start programma 2 met twee cirkels om 05:30 - 06:00 uur

    Ik gebruik ook de Evapotranspiration (ET) weersregeling. Als dit bijvoorbeeld een beregening van 150% berekent, dan zou de besproeiingsduur met 30 minuten toenemen. Dit zou betekenen dat programma één niet om 05 uur klaar is, maar programma twee is al begonnen. 30 cirkels zouden mijn watervoorraad niet pakken. Is het mogelijk dat programma 4 met de twee cirkels pas start als programma 2 is afgelopen, zelfs als de besproeiingstijd is verlengd door de weersaanpassing?

    Veel groeten en dank bij voorbaat.

    #14091
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Hallo,
    in dit geval zou ik willen voorstellen het terug te brengen tot TWEE cirkels. Sluit gewoon 2 magneetventielen aan op elk een aansluiting en activeer in deze twee de optie "Een na de ander".
    Helaas zie ik hier geen andere mogelijkheid, omdat u voor uw verzoek “groepen” zou moeten programmeren waarmee de magneetventielen gecombineerd kunnen worden. Het onderwerp is verschillende keren aan de orde geweest, ik zal een probleem met het ontwikkelteam maken, misschien wordt het geprogrammeerd.
    https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-Firmware/issues/115

    Niet vergeten, OpenSprinkler is open-source. Ook jij kunt een bijdrage leveren!

    #14101
    Anoniem
    Inactief

    Heel erg bedankt voor de hulp. Dan ga ik daar verder kijken of er in een van de volgende versies rekening wordt gehouden met de wijziging.

    Dat is hoe lang het lukt met de juiste programma-onderbrekingen, aangezien het maximum van ET 200% is zoals ik heb gelezen.

    Start programma 1 met twee cirkels om 05:00 uur - 05:30 uur bij 200% ET, het programma loopt tot max. 06:00 's ochtends.
    Start programma 2 met twee cirkels om 06:00 - 06:30 uur

    Ik hoop dat ik me niet vergis.

    Met vriendelijke groet

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.