Parallelle en opeenvolgende irrigatie

HOME > Forum > Algemeen > Parallelle en opeenvolgende irrigatie

Schlagwörter: 

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • auteur
    posts
  • #24206
    gd1122gd1122
    Teilnehmer

    Ik wil zone 1 en 3 tegelijk water geven en dan automatisch 2 en 4 tegelijk.

    Ik weet niet zeker hoe ik dat moet aanpassen. Of is dit helemaal niet mogelijk.

    #24209
    Anoniem
    Inactief

    Voor zover ik begrijp, moet u dezelfde starttijd instellen voor zones 1 en 3 en handmatig een andere starttijd instellen voor zones 2 en 4, dat is na de bewateringstijd van de eerste zones.

    Omdat je geen groepen kunt vormen waarin je vervolgens zegt dat deze of gene groep opeenvolgend moet worden verwerkt. U kunt alleen voor elke zone zeggen dat deze sequentieel moet worden verwerkt. Dus als u twee zones heeft met dezelfde of overlappende besproeiingstijd, kunt u alleen via de vlag “Opeenvolgend” zeggen dat ze niet tegelijkertijd maar na elkaar geactiveerd mogen worden. Een zone wordt dan uitgesteld totdat de vorige is voltooid.

    #24210
    gd1122gd1122
    Teilnehmer

    Ja, zo doe ik het tot nu toe. maar daarmee heeft men de weersafhankelijkheid niet goed onder controle. Als het droger is, kan de looptijd (voor 1 + 3) verdubbelen. Uit voorzorg moeten dan lange pauzes worden ingesteld met vaste nalooptijden. Ik zou graag een automatische vervolgbevloeiing willen.

    #25844
    EdEd
    Teilnehmer

    Hallo allemaal,

    is hier iets verbeterd? Ik zou graag 2 cirkels (bedden) naast elkaar lopen, maar voor mij is het cirkel 2 en cirkel 4, dus er zit nog een cirkel tussen. Dus momenteel niet mogelijk (of ik heb iets over het hoofd gezien). Het feit dat je de volgorde hier niet kunt wijzigen, is heel bescheiden. Het moet absoluut flexibeler zijn, alternatief met groepen of iets dergelijks. Het is veel te rigide zoals dit...

    #25937
    Anoniem
    Inactief

    Probeer het met:
    Opties bewerken

    Hoofdirrigatiecircuit configureren of irrigatiecircuits bewerken

    Deze firmware ondersteunt maximaal 2 onafhankelijke hoofdstations, elk met hun eigen instellingen zoals hieronder:
    vermeld.
    ● Hoofdstation: definieer een hoofdstation/zone, ook wel pompstation genoemd. Meester is een zone die
    samen met andere zones ingeschakeld. Elke zone kan als master worden ingesteld. De standaard
    is geen (dwz geen gebruik van een hoofdstation).
    ● Aanpassing master aan: stel de exacte tijd in waarop de master wordt ingeschakeld. het acceptabele
    Het bereik is 0 tot 600 seconden, in stappen van 5 seconden. Als het bijvoorbeeld is ingesteld op 15, schakelt
    het hoofdstation wordt 15 seconden na het openen van een station ingeschakeld.
    ● Master Off-instelling: Stem de exacte tijd af waarop de master wordt uitgeschakeld. het acceptabele
    Het bereik is -600 tot 0 seconden, in stappen van 5 seconden. Als het bijvoorbeeld is ingesteld op -15, schakelt
    het hoofdstation schakelt zichzelf uit 15 seconden voordat een station sluit.
    afhandeling van stations
    ● Aantal stations: OpenSprinkler kan automatisch het aantal beschikbare uitbreidingskaarten detecteren;
    de gebruiker moet het aantal zones echter handmatig instellen, aangezien dit het aantal fysieke zones beperkt
    mag overschrijden. Dit is vooral handig bij het gebruik van de virtuele stationfunctie (bijv
    afstandsbediening of RF-stations). De standaardwaarde is 8.
    ● Zendervertraging: de vertragingstijd tussen twee opeenvolgende stations. Het acceptabele bereik:
    is -600 tot 600 seconden, in stappen van 5 seconden. Als het bijvoorbeeld is ingesteld op 60, opent
    OpenSprinkler Firmware 2.1.9 Gebruikershandleiding 14
    de tweede zone sluit 1 minuut nadat de eerste zone sluit. Opent bij een instelling van -15 seconden
    de tweede zone sluit 15 seconden voordat de eerste zone sluit. Een negatieve zendervertraging is
    soms handig om problemen met waterbeperking op te lossen. De standaardwaarde is 0 (d.w.z. de dichtstbijzijnde
    zone opent onmiddellijk na de vorige zone).

    Veel succes, HG

     

    #25939
    EdEd
    Teilnehmer

    Sorry, maar dit is slechts een oplossing. Het kan niet zo zijn dat je "Programma's" in opensprienkler kunt instellen, maar de volgorde en parallelliteit van de zones kan hier niet worden ingesteld. Als ik dat had geweten, had ik mijn eigen logica gebouwd in NodeRed en KNX. Zo is opensprinkler momenteel niet aanbevolen, het is beter om Hunter te gebruiken of uw eigen logica te bouwen in OH, HA of NR.

    #26454
    Anoniem
    Inactief

    U kunt meerdere zones tegelijk bewateren door elke zone zijn eigen zone te maken
    toewijst aan sequentiële groep. Dat doe je door in de hoofdweergave op de te klikken
    Schakel in de zone, dan op het tabblad "Geavanceerd" en daar een groepsletter
    vergeeft. Als twee zones tot dezelfde groep behoren, worden ze sequentieel
    uitgevoerd, als ze zich in verschillende zones bevinden, worden ze onafhankelijk uitgevoerd.

    #26553
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Heb je gezien dat de nieuwe firmware-update nu ook groepsvorming ondersteunt?

    #30594
    KitoKito
    Teilnehmer

    Waar kan ik de nieuwe firmware vinden?

    heb nu geïnstalleerd:

    2.1.9 (10)

     

    edit: heb ze gevonden.

    Firmware 2023 - versie 2.3.0(128)

    hoe installeer ik ze (op afstand)?

    3.2 DC

    #30874
    NachtigallNachtigall
    Teilnehmer

    Helaas lijkt de groepsfunctie van de nieuwe firmware niet te bieden wat gd1122 (en ik ook) zou willen. Ik had dit hier. vroeg: https://opensprinkler.com/forums/topic/parallel-grouping-of-stations-with-2-2-0-ospi-firmware/ en helaas valt dat waarschijnlijk buiten het bereik.

    Ik wil zone 1 en 3 tegelijk water geven en dan automatisch 2 en 4 tegelijk.

    Ik weet niet zeker hoe ik dat moet aanpassen. Of is dit helemaal niet mogelijk.

    Dat werkt niet. Helaas.

     

    #31056
    gd1122gd1122
    Teilnehmer

    Het is bekend waarom dit ook niet het geval is OSPi is voorzien?

    #31057
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    De firmware is ook beschikbaar voor OSPi. Voer eenvoudigweg het updatescript uit (met sudo) – exporteer eerst de configuratie!

    Voor de nieuwe groepsfunctie gelden de volgende regels:

    – binnen een groep (dezelfde letter) verloopt alles opeenvolgend

    – Buiten de groepen (verschillende letters) loopt alles parallel

    – Groep P loopt altijd parallel

    Je hoeft dus alleen maar 1+2 in groep A en 3+4 in groep B in te stellen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.