Hallo,
seit einigen Tagen versuche ich herauszufinden, wie man mit einem Taster ein Pumpenrelais aktivieren kann, das an eine der Zonen angeschlossen ist. Ich habe einen OpenSprinklerPi mit einem Rasperry Pi Zero W.
Na wat experimenteren met de sensoringang had ik het meeste succes toen ik de knop als normaal gesloten contact tussen GND en SN1 aansloot. Maar het probleem is dat het programma dat aan de knop is gekoppeld, niet na 1 seconde wordt geactiveerd. Het duurt bijna even voordat de OSPI herkent dat het programma moet worden gestart. Eigenlijk moet de toetsaanslag worden geregistreerd als de toets langer dan 1 seconde wordt ingedrukt.
In früheren Versuchen hatte ich den Taster als Schließer verdrahtet und hatte das Problem, dass das Programm auch ohne Betätigung des Schalters zufällig gestartet wurde.
Ik weet dat er een optie is om de sensoringang te configureren als het een normaal open ingang is. Maar deze optie veranderde het gedrag niet wanneer de schakelaar werd gebruikt als normaal open contact.
Na mijn twee experimenten vraag ik me af of de sensorinvoer enige vorm van pull-up of pull-down heeft? Het lijkt mij dat de invoer zich niet altijd op een geldig logisch niveau bevindt, maar zweeft en dan een willekeurige tijd nodig heeft om de invoer te schakelen. Moet ik de sensoringang instellen op GND of +5V met behulp van een weerstand?