Problemen met de sensoringang

HOME > Forum > Algemeen > Problemen met de sensoringang

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • auteur
    posts
  • #24208
    Anoniem
    Inactief

    Hallo,
    Ik ben al een paar dagen aan het uitzoeken hoe ik een knop kan gebruiken om een ​​pomprelais te activeren dat is aangesloten op een van de zones. ik heb een OpenSprinklerPi met een Raspberry Pi Zero W.
    Na wat vallen en opstaan ​​met de sensoringang had ik het meeste succes toen ik de knop als opener tussen GND en SN1 verbond. Maar het probleem is dat het programma dat aan de knop is toegewezen niet na 1 seconde wordt geactiveerd. Daar gaat bijna elke tijd overheen OSPI erkent dat het programma moet worden gestart. Eigenlijk moet de toetsaanslag worden geregistreerd als de toets >1 seconde wordt ingedrukt.

    Bij eerdere pogingen had ik de knop bedraad als een normaal open contact en had ik het probleem dat het programma willekeurig startte, zelfs zonder op de schakelaar te drukken.

    Ik weet dat er een optie is voor de sensoringang om te configureren of het een normaal open ingang is. Maar deze optie veranderde het gedrag niet wanneer de schakelaar werd gebruikt als een normaal open contact.

    Na mijn twee experimenten vroeg ik me af of de sensorinvoer een soort pull-up of pull-down heeft? Het lijkt mij dat de invoer niet altijd op een geldig logisch niveau is, maar zweeft en dan een willekeurige tijd nodig heeft om de invoer te schakelen. Moet ik de sensoringang aansluiten op GND of + 5V met behulp van een weerstand?

    #24313
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Hallo,

    nooit tegen + 5V, altijd op GND! VIN (+ 5V) is alleen bedoeld voor de voeding van sensoren.

    Als het na 1s niet triggert, dan zijn er stoorsignalen op de lijn, dit wordt geïnterpreteerd als een "fladderen" en dit verhindert de start.

    Firmware versie?

     

    #24507
    Anoniem
    Inactief

    Hoi,
    Ik heb nu het probleem met de sensoringang opgelost door een pull-up weerstand tussen de sensoringang en een van de 3,3V-pinnen te bevestigen.
    Nu wordt de ingang niet langer willekeurig getriggerd, maar alleen wanneer de schakelaar daadwerkelijk wordt ingedrukt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.