Controle van een pomp en gebruik van een vlotterschakelaar als sensor

HOME > Forum > Algemeen > Controle van een pomp en gebruik van een vlotterschakelaar als sensor

Schlagwörter: 

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • auteur
    posts
  • #18207
    Anoniem
    Inactief

    Hallo,

    Ik wil graag de volgende use case implementeren en ben nog op zoek naar de juiste hardware. ik ben wakker Opensprinkler ondervonden.

    Misschien kun je me vertellen of dat zou werken.

     

    Ik heb een waterbron met een 230V dompelpomp.

    Vanuit deze bron wil ik twee consumenten / cycli bedienen.

    Circuit 1 moet gedurende een bepaalde tijd op verschillende tijdstippen van de dag water krijgen. Maar alleen totdat een vlotterschakelaar (simpele open / gesloten schakelaar) reageert.

    Circuit 2 moet handmatig kunnen worden bediend met een schakelaar en is onafhankelijk van circuit 1.

     

    Ik had me het hele ding met één voorgesteld OSPi Bord. Ik wil graag de vlotterschakelaar aansluiten als sensor 1. Sensor 2 zou dan een handmatige bedieningsschakelaar zijn.

    Ik wil de pomp als master aansturen met een relais. (Kun je me hier vertellen wat ik het beste gebruik? OSPi met 24VAC)

     

    De volgende schakelprocessen zijn in wezen beschikbaar:

    Circuit 1: Volgens het schema zolang de vlotterschakelaar vrij is; wanneer de vlotterschakelaar klep 1 raakt en de master voor de pomp niet meer openen totdat het niveau weer zakt en ga dan normaal verder in het schema.

    Circuit 2: klep en master open zolang een schakelaar wordt bediend. Onafhankelijk van circuit 1 moet de master ook openen als de vlotterschakelaar wordt bediend. In het beste geval wordt het schema voor circuit 1 genegeerd zolang de schakelaar wordt bediend. Anders kunnen beide kleppen tegelijkertijd open staan.

     

    Programmeervaardigheden zijn beschikbaar en het zou geen probleem moeten zijn om indien nodig code te schrijven. In de eerste plaats houd ik me bezig met de functies van de hardware.

    Dank u.

    Groet

    vleugelachtig

    #18730
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Hallo,

    ja, dat werkt en je hebt geluk, want nu met de OSPi Versie 1.5 heeft twee sensoringangen - 1.44 en voorgangers hadden er maar één.

    Je hebt een relais nodig met het juiste vermogen, ik ken het vermogen van de dompelpomp niet, kijk dus of het volgende relais past:

    Finder 22.32.0.024.4540 Magneetschakelaar 1 maakcontact, 1 verbreekcontact

    Je vlotterschakelaar werkt als een regensensor als het regent-> geen water geven. Dus als Sen1 en GND zijn aangesloten, geen activering van de dompelpomp.

    U kunt voor elk circuit instellen of het op Sen1 moet reageren.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.