Knop om cirkels te activeren

HOME > Forum > Algemeen > Knop om cirkels te activeren

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • auteur
    posts
  • #29724
    simulantsimulant
    Teilnehmer

    Hallo in de ronde,

    Naast mijn gazon- en bedberegening heb ik nu ook mijn kas aangesloten. De opensprinkler zit naast de pomp. Van daaruit gaan een vaste persleiding en een stuurkabel de kas in (ca. 20m) en in de kas heb ik twee magneetventielen en een mechanische waterkraan. De magneetventielen gaan naar een drukregelaar en van daaruit naar de druppelleidingen voor de planten. Alles werkt perfect in de app en in de browser. Helaas heeft mijn vrouw een zeker acceptatieprobleem met de digitale bediening.

    Ik zou nu twee (mechanische) knoppen in de kas willen installeren, die dan het betreffende irrigatiecircuit voor bijvoorbeeld 10 minuten in de kas aanzetten. De stuurkabel die de magneetventielen opent of sluit heeft geen losse draden meer. dus ik kan geen toegang krijgen tot de via de kabel opensprinkler toegang kan krijgen. Het zou dus op de een of andere manier "slim" moeten gebeuren. Helaas heb ik nog niet de juiste aanpak gevonden, in welke richting ik hier moet denken. Kan men mogelijk input opnemen via shelly-componenten en ze vervolgens verzenden via http of vergelijkbaar met de opensprinkler versturen? Is er een manier dat opensprinkler digitaal het commando geven: "Activeer circuit 3 gedurende 10 minuten" zonder dat je een compleet smart home systeem hoeft in te richten?

    Bedankt en vriendelijke groeten

    #30309
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Kijk eens hier op het forum onder "Trick No. 6"

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.