Hallo allemaal,
Naast het besproeien van mijn gazon en perk heb ik nu ook mijn kas aangesloten. De open sprinkler bevindt zich vlakbij de pomp. Van daaruit gaat een vaste drukleiding en een stuurkabel de kas in (ca. 20m) en in de kas heb ik twee magneetventielen en een mechanische waterkraan. De magneetventielen gaan naar een drukregelaar en van daaruit naar de druppelleidingen voor de planten. Alles werkt perfect in de app en browser. Helaas heeft mijn vrouw een bepaald acceptatieprobleem met de digitale bediening.
Ik wil nu graag twee (mechanische) knoppen in de kas plaatsen, die dan het betreffende watergeefcircuit in de kas bijvoorbeeld voor 10 minuten aanzetten. De besturingskabel die de magneetkleppen opent of sluit, heeft geen vrije draden meer. zodat ik via de kabel geen toegang heb tot de open sprinkler. Dit zou dus op de een of andere manier ‘slim’ moeten gebeuren. Helaas heb ik nog niet de juiste manier gevonden om hierover na te denken. Zou je mogelijk input kunnen vastleggen via shelly-componenten en deze vervolgens via http of iets dergelijks naar de OpenSprinkler kunnen sturen? Is er een manier om de OpenSprinkler digitaal het commando te geven: “Activeer circuit 3 gedurende 10 minuten” zonder dat je een compleet smart home systeem hoeft op te zetten?
Bedankt en vriendelijke groeten