Truc nr. 2: Schakel de WLAN-aansluiting “Shelly” met OpenSprinkler

Startpagina Forums Algemeen Truc nr. 2: Schakel de WLAN-aansluiting “Shelly” met OpenSprinkler

4 reportages op het strand - 1 tot 4 (busje in totaal 4)
  • Auteur
    Rapport
    Admin
    Sleutelbeheerder

Met OpenSprinkler kunt u eenvoudig schakelen tussen apparaten die over een HTTP-interface beschikken en via WLAN bereikbaar zijn.

Op voorwaarde natuurlijk dat het apparaat rechtstreeks via HTTP-commando's kan worden aangestuurd. Pure ‘cloud’-sockets werken niet of zouden met een firmware-update moeten worden gewijzigd. Zie het TASMOTA-project (https://tasmota.github.io/docs/)

Voor de Shelly-stopcontacten (bijvoorbeeld Shelly Plug S) is dit echter niet nodig, omdat deze al over een webservice beschikken en dus aan- en uitgeschakeld kunnen worden.

1. Sluit de Shelly Plug aan op uw WLAN zoals beschreven in de Shelly-instructies

2. Als het apparaat nu succesvol met het WLAN is verbonden, hebt u het IP-adres ervan nodig. Selecteer in de Shelly APP het apparaat en open de “Apparaatinformatie”. Hier staat het IP-adres achter “DEVICE IP”.

3. Open de OpenSprinkler-APP. Selecteer een vrije zone (met behulp van het tandwiel aan de rechterkant), klik op “Geavanceerd” en selecteer vervolgens “Station Type”: “HTTP”:

In plaats van “192.168.0.78” voer je het IP-adres van je Shelly-socket in, die je in punt 2 uitleest als “DEVICE IP”.

Heel belangrijk: de “Aan Commando” en “Uit Commando” moeten PRECIES worden ingevoerd zoals weergegeven, d.w.z. alles in kleine letters! In het midden staat het getal nul.

Voor kopiëren/plakken:

relais/0?zet=aan

relais/0?turn=uit

Op de pagina ‘Basis’ moet je ‘Uitschakelen’ en ‘Sequentieel’ nog deactiveren.

Nu kunt u deze zone als elke andere gebruiken. Als u hier een pomp aansluit, kunt u deze ook configureren als hoofdbewateringszone, die vervolgens vóór elke bewatering automatisch wordt geactiveerd.

Admin
    Sleutelbeheerder

Nu NIEUW in de OpenSprinklerShop: de OpenSource WLAN-aansluiting DeLOCK 11826 en 11827 (met extra energiemonitoring)

Hier verkrijgbaar in de winkel

Configuratie en gebruik zie dit bericht.

BELANGRIJK: Bij gebruik voor een pomp moet u een maximale looptijd voor de uitlaat programmeren. Shelly en DeLOCK hebben hiervoor overeenkomstige functies.

Dit is een prachtige kans om de OpenSprinkler op nog meer manieren te gebruiken.

Ik heb hier echter een klein vraagje over: wat is de configuratie als de Shelly een “Restrict Login” heeft?

Volgens het Shelly-forum moet je “user:password@” voor het IP-adres zetten. Helaas kan ik dit niet doen.

Ik zou zeer dankbaar zijn voor hulp.

merlin
    Deelnemer

Hi,
    Is er nu een oplossing voor het probleem met de “Restrict Login” op Shelly?
    Het bericht hier is wat ouder en helaas kon ik er geen actuele informatie over vinden.

Hartelijke groeten
    Merlin

4 reportages op het strand - 1 tot 4 (busje in totaal 4)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.