Regelklep met sensoringang

HOME > Forum > Algemeen > Regelklep met sensoringang

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • auteur
    posts
  • #21248
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    Ik heb in december de Irrigatiecomputer Openspinkler 3.0 AC (volgens App Firmw 2.1.9 (2) Hardw 3.2 AC) van jullie gekocht en ik ben er erg tevreden over. Om de watergift nog beter te laten werken zou het mooi zijn om een ​​klep sensor en tijdgestuurd te schakelen.

    Hiermee bedoel ik dat wanneer een relais (normaal open of normaal gesloten afhankelijk van wat er nodig is) de sensoringang inschakelt, de klep ook opent en wanneer het relais weer uitschakelt, ook de klep sluit.

    Als ik nu ook dezelfde klep tijdgestuurd kan bedienen, zou het perfect zijn. Misschien kunt u het ventiel op twee versnellingen aansluiten. Een met de sensor en een met de tijdcontrole als het niet uitmaakt dat er 24v aanwezig is aan de uitgang die niet geschakeld is.

    Is een dergelijke operatie mogelijk? Wat moet ik aanpassen?

    LG Gabriël

    #21309
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Hallo,

    U kunt een sensoringang gebruiken om een ​​programma te starten - dat dan tijdgestuurd loopt.

    Stel eenvoudig het type "Programma" in de instellingen / sensoren in. De eerste sensor start het eerste programma.

    LG Stefan

    #21318
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    Is het mogelijk om een ​​klep te openen met de sensoringang en als de sensor uitschakelt, gaat de klep ook dicht.

    LG Gabriël

    #21417
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    In feite is dat niet mogelijk. Hier zou u een normaal relais moeten gebruiken, dat de magneetklep schakelt.

    OpenSprinkler is ontworpen voor het tijdgestuurd schakelen van de magneetventielen. Zonder dit zou men helemaal geen "irrigatieplan" kunnen presenteren

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.