Regelklep met sensoringang

Startpagina Forums Algemeen Regelklep met sensoringang

4 reportages op het strand - 1 tot 4 (busje in totaal 4)
  • Auteur
    Rapport
    Anoniem
    Inactief

Hallo

Ik heb in december de Openspinkler 3.0 AC irrigatiecomputer (volgens app firmware 2.1.9(2) hardw 3.2 AC) van jullie gekocht en ben er erg blij mee. Om de watergift nog beter te laten werken, zou het mooi zijn om een ​​klep via een sensor en tijdgestuurd te schakelen.

Hiermee bedoel ik dat wanneer een relais (maak- of verbreekcontact afhankelijk van wat nodig is) op de sensoringang schakelt, de klep ook opent en wanneer het relais weer uitschakelt, de klep ook sluit.

Als ik dezelfde klep ook tijdgestuurd kan bedienen, zou dat perfect zijn. Je zou de klep eventueel op twee schakelpoorten kunnen aansluiten. Eén met de sensor en één met de tijdsturing mocht er niets gebeuren dat er 24v aan de uitgang staat die niet geschakeld wordt.

Is een dergelijke operatie mogelijk? Wat moet ik daar instellen?

LG Gabriël

Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo,

Via een sensoringang kun je een programma starten, het programma loopt dan tijdgestuurd.

Stel het eenvoudig in om “Programma” te typen in de instellingen/sensoren. De eerste sensor start het eerste programma.

LG Stefan

Anoniem
    Inactief

Hallo

Is het mogelijk om met de sensoringang een klep te openen en als de sensor uitschakelt, gaat de klep ook dicht.

LG Gabriël

Admin
    Sleutelbeheerder

Dat werkt eigenlijk niet. Hier zou je dan een normaal relais moeten gebruiken, dat het magneetventiel schakelt.

OpenSprinkler is ontworpen voor het tijdgestuurd schakelen van de magneetventielen. Zonder dit zou je niet eens een ‘irrigatieplan’ kunnen maken.

4 reportages op het strand - 1 tot 4 (busje in totaal 4)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.