weersafhankelijk OpenSprinkler Tuinirrigatie met Netatmo weerstation

HOME > Forum > Gepresenteerd > weersafhankelijk OpenSprinkler Tuinirrigatie met Netatmo weerstation

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • auteur
    posts
  • #24366
    Anoniem
    Inactief

    Ik heb er een om mijn rijtjeshuistuin water te geven OpenSprinkler Beregeningscomputer geïnstalleerd voor weersafhankelijke regeling van het Gardena beregeningssysteem.

    De OpenSprinkler is geïnstalleerd in de garage en levert drie irrigatiezones voorzien van Gardena 24V AC ventielen. Hij is via zijn geïntegreerde WLAN-adapter in mijn WLAN-netwerk geïntegreerd en wordt via de bijbehorende voedingseenheid van stroom voorzien. De afsluiters worden gemonteerd in een Gardena 2-weg afsluiterkast Backyard en een 1-weg afsluiterkast Frontyard. Het grasveld achter het huis wordt besproeid met een vierkante pop-up sproeier en een turbine pop-up sproeier. Er worden verschillende druppelaars gebruikt om de planten in de perken voor het huis en de bloempotten op het terras achter het huis water te geven.

    Installatie ontwerp OpenSprinkler in de garage

    Het Opensprinkler Ik draai sinds het voorjaar van 3.1 2019-DC. Daarvoor had ik twee jaar ervaring met een OpenSprinkler OSBee verzamelen, maar wilden de voordelen van weersgestuurde irrigatie niet missen.

    De drie irrigatiezones zijn daarin OpenSprinkler Firmwareprogramma gedefinieerd als "Backyard Lawn", "Backyard Flowers" en "Frontyard Flowers".

    Naar mijn mening heeft een weersafhankelijke bewatering van de tuin alleen zin als er toegang is tot betrouwbare lokale weergegevens. Met name de hoeveelheid neerslag kan van plaats tot plaats sterk verschillen. Daarom heb ik mijn bestaande Netatmo weerstation in de besturing geïntegreerd.

    Als weerspecifieke methode voor de OpenSprinkler Ik gebruik de Zimmerman-methode. Ik heb de basiswaarde voor de luchtvochtigheid ingesteld op 65%, alle andere basiswaarden bleven behouden. Ik denk dat dit vrij goed overeenkomt met de gemiddelde waarde van de luchtvochtigheid tijdens de Midden-Europese tuinperiode en ik heb er goede ervaringen mee.

    In de huidige versie V2.0.4 van de OpenSprinkler Weather Service, weergegevens van de afgelopen 24 uur worden gebruikt om de irrigatiewaarde "% waterniveau" te berekenen als u de Zimmerman-methode selecteert en Lokaal weerstation of Weather Underground selecteert. Dit is echter een groter voordeel ten opzichte van de klassieke Zimmerman-methode, omdat bij de berekening van de watergiftwaarde meer actuele gegevens over temperatuur, luchtvochtigheid en regenval worden meegenomen.

    De afgelopen jaren zijn betalingssystemen steeds vaker geïntroduceerd door weerdienstverleners en clouddiensten en door de OpenSprinkler Het team voerde in dit verband ook een aantal updates uit.

    Om hier wat onafhankelijker van te worden, heb ik de OpenSprinkler Weather Service geïnstalleerd op een Raspberry Pi samen met de open source weersoftware WeeWx. WeeWx brengt de verbinding met het Netatmo-weerstation tot stand en maakt ook een grafische weergave van de weergegevens mogelijk. Ook werd de OpenSprinkler Firmware 2.1.9(7) opnieuw gecompileerd door mij en de periodieke polling van de Weather Service reset van 6 uur naar een uur. Naar mijn mening is dit de enige manier om in de vroege ochtenduren actuele gegevens te krijgen voor de beregening. Door de lokale Raspberry Pi installatie van de Weather Service zijn hier ook geen extra kosten aan verbonden OpenSprinkler team vanwege de verhoogde peilingsfrequentie.

    Om te voorkomen dat er water wordt gegeven als het regent, is er ook een Kenko M152 regensensor geïnstalleerd en met de OpenSprinkler Sensoringang S1 aangesloten. De IFTTT-cloudservice kan niet meer worden gebruikt voor regenwaarschuwingen, aangezien de gegarandeerde responstijd in de niet-betaalde versie tot 1 uur kan zijn.
    Ik gebruik IFTTT alleen voor het loggen van Google Agenda van de totale hoeveelheid regen die is bepaald door Weather Underground voor de vorige dag en de OpenSprinkler activiteiten gebruikt.

    Het gazon, de bloemen en de struiken worden de afgelopen jaren elke twee dagen om 7 uur gestrooid. Voor dit jaar moet de watervoorziening voor de potplanten op het terras worden verbeterd, aangezien deze op warme dagen natuurlijk vaker dan om de twee dagen van water moeten worden voorzien.

    Het gazon wordt nu om de twee dagen kort na zonsopgang besprenkeld. De bloemen en struiken worden dagelijks om 18 uur bewaterd. Voor het gazon is een 00% basiswaarde van 100 minuten en voor de bloemen en struiken een 30% basiswaarde van 100 minuten. Maar ik ben hier nog steeds aan het optimaliseren en mag de gazonirrigatie verhogen naar drie dagen met een 15% basiswaarde van 100 minuten.

    Ook is het voor mij belangrijk om tijdens het reizen de werking van het irrigatiesysteem te controleren. Naast het controleren van de OpenSprinkler de OpenSprinkler App is ook een power-reset van de harde fout OpenSprinklers mogelijk via een draadloze contactdoos die op afstand kan worden bediend met de Fritz!Box.

    #24402
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Nou, dat is een geweldige beschrijving.

    Ik heb ook mijn weerstation geïntegreerd, maar ik ben nog steeds op de Weatherunderground OpenSprinkler.

    #24456
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Fransstein,

    Ik heb dit project ook in gedachten. Kunt u mij meer links of bronnen geven zodat ik de weers- en regeninformatie van Netatmo kan gebruiken in? OSPI kan gebruiken. Ook zou ik waarschijnlijk de huidige versie van de . nodig hebben OpenSprinkler voor PI, maar ik weet niet hoe ik het moet doen. Dus ik ben erg dankbaar voor alle informatie.

    #24473
    beheerderbeheerder
    Beheerder

    Hallo hg, ik spreek engels Opensprinkler forum, in de bijbehorende handleidingen en kennisbankartikelen, en in de OpenSprinkler GitHub-repository is eigenlijk alles wat wordt beschreven. Het is een beetje een gedoe om alles bij elkaar te vinden, maar helaas is er niet een volledige beschrijving op één plek. De gemakkelijkste manier zou zijn om het Netatmo Station te registreren in Weather Underground, wat: OpenSprinkler update de firmware en haal vervolgens weergegevens uit Weather Underground. Hier zijn enkele interessante links over dit onderwerp: https://opensprinkler.com/forums/topic/error-building-firmware-from-source/ https://openthings.freshdesk.com/support/home https://github.com/opensprinkler Helaas heb ik de komende drie weken vakantie, maar daarna help ik graag - voor zover mogelijk. Groeten Franz (doorgegeven)

    #24480
    Anoniem
    Inactief

    Heel erg bedankt voor het advies, Franz, ik ga het uitproberen. Voorlopig gebruik ik netatmo alleen als regengegevens en temperatuurbron via Weather Underground. Ik ben geïnteresseerd in een preciezere integratie van de situatie in mijn tuin, ik kan de DarkSky weergegevens overzetten naar WUnderground onder “Opties” en “Extensies”. Heb ik WeeWx nog nodig? Ik laat de firmware voorlopig zoals het is (2.1.9 (4)). Als ik ook een update per uur nodig heb, moet ik deze mogelijk opnieuw uitvoeren. Maar ik denk dat het afhangt van de gekozen weer-specifieke methode. Dat moet ik proberen. Wat voor nut heb je daar (Zimmerman, ETo)?

    #24489
    Anoniem
    Inactief

    Slechts een ogenblik. WeeWx is niet vereist. Weather Underground kan direct in OpenSprinkler worden geselecteerd als weerdienst. Ik gebruik de Zimmerman-methode. ETo kan niet worden gebruikt met Weather Underground.

    #24491
    Anoniem
    Inactief

    Momenteel kan ik een account openen bij Weather underground, maar het toevoegen van een weerstation geeft een foutmelding. Zonder weerstation kan ik echter geen API-code aanvragen. Ik zal blijven proberen.

    #25930
    Anoniem
    Inactief

    Hallo, werken de Netatmo-gegevens nog steeds voor u voor irrigatiecontrole? Ik kan mijn Netatmo niet registreren bij WU. Ik kwam echter een artikel tegen waarin staat dat Netatmo de samenwerking met WU heeft beëindigd en dat daardoor mijn eigen regenmetingen en Netatmo-gegevens niet meer kunnen worden gebruikt.

    https://community.homey.app/t/info-netatmo-hat-die-partnerschaft-mit-weather-underground-beendet/44000

    Welke andere mogelijkheden zijn er om de lokale hoeveelheid regen uit je eigen tuin te gebruiken om de hoeveelheid te irrigeren water te berekenen? De weersvoorspelling is te onnauwkeurig in een grote stad. Het regent altijd wel ergens, maar niet altijd in mijn tuin.

    #25940
    Anoniem
    Inactief

    Zoals hierboven beschreven, heb ik OpenSprinkler Weather Service geïnstalleerd op een Raspberry Pi samen met de open source weersoftware WeeWx. Er is echter ook de mogelijkheid om de Netatmo-gegevens door te sturen naar de Weerdienst "MeteoWare Plus". Op deze manier kunnen ze vervolgens vanuit Meteoware Plus worden doorgestuurd naar Weather Underground. Dit zou nog moeten werken. Probeer het gewoon!

    #26351
    Michaël BetzMichaël Betz
    Teilnehmer

    Hallo,

    is het nu zeker dat netatmo de samenwerking met Wu heeft beëindigd?
    U kunt nog steeds netatmo-apparaten registreren op de WU-site.

    bijlagen:
    U moet ingelogd om bijgevoegde bestanden te bekijken.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.