Gebruik van analoge sensoren met OSPi 2.0?

Startpagina Forums Sensoren Gebruik van analoge sensoren met OSPi 2.0?

2 reportages op het strand - 1 tot 2 (busje in totaal 2)
  • Auteur
    Rapport
    markus.kersten
    Deelnemer

Ik las in de documentatie dat OSPi V2.0 2x ADS1115 A/D-converters heeft die nog niet door de firmware worden ondersteund.
    Ik wil deze graag gebruiken om enkele eenvoudige, goedkope capacitieve bodemvochtsensoren uit China aan te sluiten.
    Om te proberen of dit op een of andere manier mogelijk is, heb ik een ADS1115-bibliotheek voor Raspberry Pi gedownload en samengesteld.

Met het bijgeleverde voorbeeld van deze bibliotheek kon ik in ieder geval vier (A0-A3) van deze zeer goedkope sensoren aansluiten en uitlezen.
    Door ze simpelweg in een glas water te dompelen, veranderden onmiddellijk de spanningswaarden die door deze sensoren werden geleverd.

Omdat dit onderdeel in ieder geval vrij eenvoudig lijkt, kostte het me al met al minder dan een half uur om de goedkope sensoren te laten werken met de ingebouwde A/D-converters. Ik vraag me af of er een kans is om deze in de nabije toekomst officieel met de firmware te laten werken.

Als je wat input wilt, geef ik graag wat meer details over wat ik heb gedaan en hoe ik het heb gedaan.

Admin
    Sleutelbeheerder

De A/D-converters worden volledig ondersteund – gebruik de OpenSprinklerShop Firmware!

https://OpenSprinklerShop.de/pi

2 reportages op het strand - 1 tot 2 (busje in totaal 2)
  • Je moet een antwoord van de ander krijgen dat je kunt geven.