Vanning er avbrutt, ingen LOGG

Hjem > Fora > Generelt > Vanning er avbrutt, ingen LOGG

Schlagwörter: 

Viser 10 innlegg - 1 til 10 (av totalt 10)
  • Forfatter
    innlegg
  • #21949
    Anonym
    Inaktiv

    Hei alle,

    I noen tid har jeg hatt problemet at vanningen avbrytes sporadisk.
    Ventilen åpnes bare, jeg ser også en skjerm i grensesnittet. Så etter noen minutter er alt over.

    Ingenting vises i LOGGEN heller.

    Feilen oppstår bare med 6. eller 7. ventil. Ordren spiller ingen rolle.

    Jeg er litt frustrert akkurat nå. For to dager siden løp 9 sprinklere uten problemer. I dag fikk jeg bare 6.

    System: OSPi på RaspberryPi 2B, 8 Hunter 24V AC ventiler. Appversjon 2.2.0, fastvare 2.1.9(3)

    #21980
    adminadmin
    administrator

    Hei,

    “For to dager siden løp 9 sprinklere uten problemer. I dag fikk jeg bare 6. "

    Mener du SAMTIDIG? Strømforsyningen din vil knapt klare det.

    Har du noen gang målt motstanden mellom COM og sonene?

    Og spenningen mens vanningen pågår?

    Du kan ha kortslutning eller at en magnetventil er skadet og bruker for mye strøm.

    OpenSprinkler avbryter aldri et kjørende program av seg selv, jeg kjenner kildekoden. Men hvis Raspberry PI starter på nytt på grunn av strømtap, eller OpenSprinklertjenesten på Raspberry PI avsluttes, først da tvinges programmet til å stoppe. Dette vil også forklare at du ikke har en logg.

    #21982
    Anonym
    Inaktiv

    Nei, pi starter ikke på nytt. Nettsiden er permanent online og reagerer.

    Den ødelagte syklusen har alltid vært annerledes så langt.

    Jeg har bare to ventiler som går parallelt, og de er alltid de første. Er også i loggen.

    Jeg prøvde det igjen i dag og mistet ikke grensesnittet av syne. Jeg la merke til at tiden var omtrent 10 minutter forsinket. På et tidspunkt ble tiden oppdatert, dvs. et hopp på + 10 minutter, og da var programmet borte og det var ingen logg.

    Så sørget jeg for at tiden var riktig og kjørte et program igjen. I følge nettgrensesnittet gikk ventilen helt gjennom, men fremsto fortsatt ikke i loggen.

    #21983
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg vil måle spenningen og motstanden snart.

    #21985
    adminadmin
    administrator

    Eksporter konfigurasjonen og bruk støttefunksjonen (https://www.opensprinklershop.de/support) å sende

    #21991
    Anonym
    Inaktiv

    Ventiler av:
    Strømforsyning: 26,4V
    Mellom strømforsyning og COM 26,3V

    Én ventil på:
    Strømforsyning til COM 25,9V
    Ventil til COM 25,7V

    Motstand når ventilen er åpen:
    mellom ventil og COM hopper tallet vilt rundt -0,1 til 155, oftere ser du 40.
    mellom ventil og kraftpakke: hopper mellom 3 - 5,5 ohm.

    I morges ble flere programmer rett og slett avlyst igjen. Jeg ser ikke et mønster.
    Programmet startet med 3 ventiler. Den første ventilen har gått (10 min), er i LOGGEN. De to andre (15 og 25 minutter) gjør det ikke.
    Ventilene startet manuelt, startet opp, gikk ut på et tidspunkt og dukket ikke opp i LOGGEN.
    Så startet en annen ventil manuelt, løp gjennom, er i LOGGEN.
    Deretter startet et nytt program med to ventiler (20 minutter hver). Den første ventilen gikk gjennom, den andre startet opp, stoppet etter noen minutter og ingen LOGG. Den manglende ventilen startet manuelt, går ut etter noen minutter, ingen LOGG.

    Tredje program startet med to ventiler parallelt. Etter noen minutter går de begge ut, ingen LOGG.

    #21992
    Anonym
    Inaktiv

    Spenningen ved kjøretid er stabil på 25,4-25,7V. Ingen svingninger kort tid før programmet blir avlyst.

    Jeg startet nettopp det tredje programmet igjen, løp gjennom og er i LOGGEN.

    #22177
    adminadmin
    administrator

    Så for meg høres det ut som et annet program kjører på deres OSPi run, som også får tilgang til IO-portene. Hvis du har eksperimentert med forskjellige hjemmeautomatiserings- eller andre kontrollapplikasjoner, vennligst avinstaller dem nå og prøv igjen.

    #22312
    adminadmin
    administrator

    Da faller det meg inn, andre grunner til avbrudd i vanning kan være:

    - Regn- eller jordfuktighetssensorer er aktivert
    - Væravhengig vanning er aktivert og reduserer vanningstiden

    #22353
    Anonym
    Inaktiv

    Ingenting annet er installert bortsett fra Opensprinkler.
    Jeg hadde også tenkt på regnforsinkelsen først, og slått den helt av. Ingenting hjelper heller.

    Jeg vil snart installere Pi helt på nytt med et nytt SD-kort, la oss se om det blir bedre da.

Viser 10 innlegg - 1 til 10 (av totalt 10)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.