Vanning er kansellert, ingen LOGG
Hjemmeside › Forum › Generelt › Vanning er kansellert, ingen LOGG
Merket: Programmet er avbrutt
- Dette emnet har 9 svar, 2 stemmer, og ble sist oppdatert 5 år, 11 måneder siden ved
Anonymous.
-
AuthorInnlegg
-
7. August 2020 at 11:45 #21949
Anonymous
InactiveHei alle sammen,
Jeg har hatt problemet en stund nå at vanningen sporadisk stoppes.
Ventilen åpnes først og jeg ser også et display i grensesnittet. Så etter noen minutter er alt over.Det vises heller ikke noe i LOGGEN.
Feilen oppstår alltid kun på 6. eller 7. ventil. Rekkefølgen spiller ingen rolle.
Jeg er litt frustrert akkurat nå. For to dager siden gikk 9 vanninger uten problemer. I dag klarte jeg bare 6.
System: OSPi på RaspberryPi 2B, 8 Hunter 24V AC ventiler. Appversjon 2.2.0, fastvare 2.1.9(3)
7. August 2020 at 20:10 #21980Admin
KeymasterHallo,
"For to dager siden gikk 9 vanninger uten problemer. I dag klarte jeg bare 6."
Mener du SAMTIDIG? Strømforsyningen din vil neppe klare det.
Har du noen gang målt motstanden mellom COM og sonene?
Og spenningen mens vanningen går?
Du kan ha en kortslutning eller en magnetventil er skadet og bruker for mye strøm.
OpenSprinkler avbryter aldri et kjørende program på egen hånd, jeg kjenner kildekoden. Men hvis Raspberry PI starter på nytt på grunn av strømbrudd, eller OpenSprinkler-tjenesten på Raspberry PI blir stoppet, vil programmet tvangsavbrytes først da. Dette vil også forklare at du ikke har en logg.
7. August 2020 at 20:55 #21982Anonymous
InactiveNei, pi-en starter ikke på nytt. Nettsiden er permanent online og responsiv.
Den brutte syklusen har alltid vært annerledes.
Jeg har bare to ventiler som går parallelt, og de er alltid de første. Også i loggen.
Jeg prøvde igjen i dag og tok ikke øynene vekk fra grensesnittet. Jeg la merke til at tiden var omtrent 10 minutter forsinket. På et tidspunkt ble tiden oppdatert, dvs. et hopp på + 10 minutter, og da var programmet borte og ingen logg.
Så forsikret jeg meg om at tiden var riktig og kjørte et annet program. Ventilen var fullt aktivert i henhold til nettgrensesnittet, men dukket fortsatt ikke opp i loggen.
7. August 2020 at 21:01 #21983Anonymous
InactiveJeg skal snart måle spenningen og motstanden.
7. August 2020 at 22:19 #219859. August 2020 at 9:11 #21991Anonymous
InactiveVentiler av:
Strømforsyning: 26,4V
Mellom strømforsyning og COM 26.3VEn ventil på:
Strømforsyning til COM 25,9V
Ventil til COM 25,7VMotstand når ventilen er åpen:
Mellom ventilen og COM hopper tallet vilt rundt -0,1 til 155, du ser ofte 40.
mellom ventil og strømforsyning: hopper mellom 3 – 5,5 ohm.I morges ble flere programmer rett og slett avlyst igjen. Jeg ser ikke noe mønster.
Program startet med 3 ventiler. Den første ventilen gikk (10 minutter), er i LOGG. De to andre (15 og 25 minutter) er det ikke.
De sviktende ventilene startes manuelt, starter opp, slås av på et tidspunkt og vises ikke i LOGG.
Så en annen ventil startet manuelt, kjørte gjennom, er i LOGG.
Så ble et annet program med to ventiler (20 minutter hver) startet. Den første ventilen gikk gjennom, den andre kom på, gikk av etter noen minutter og ingen LOGG. Den manglende ventilen startet manuelt, går ut etter noen minutter, ingen LOGG.Tredje program startet med to ventiler parallelt. Etter noen minutter går begge ut, ingen LOGG.
9. August 2020 at 9:21 #21992Anonymous
InactiveSpenningen ved kjøretid er stabil på 25,4-25,7V. Ingen svingninger kort tid før programmet avbrytes.
Jeg startet nettopp det tredje programmet igjen, kjørte gjennom det og er i LOGG.
20. August 2020 at 7:33 #22177Admin
KeymasterSå for meg høres det ut som det er et annet program som kjører på din OSPi som også har tilgang til IO-portene. Hvis du har eksperimentert med forskjellige hjemmeautomatiserings- eller andre kontrollapplikasjoner, må du avinstallere dem og prøve på nytt.
23. August 2020 at 0:31 #22312Admin
KeymasterDa går det opp for meg at andre grunner til å stoppe vanning kan være:
– Regn- eller jordfuktighetssensor er aktivert
– Væravhengig vanning aktiveres og reduserer vanningstiden24. August 2020 at 7:20 #22353Anonymous
InactiveDet er ikke installert annet enn åpne sprinkleranlegg.
Jeg tenkte også på regnforsinkelsen først og slo den helt av. Hjelper heller ikke.Jeg skal snart installere Pi-en helt på nytt med et nytt SD-kort, la oss se om det blir bedre.
-
AuthorInnlegg
- Du må være logget inn for å svare på dette emnet.