Brukes i kumet (vel)? Jeg har problemer med AC eller DC

Hjem > Fora > Generelt > Brukes i kumet (vel)? Jeg har problemer med AC eller DC

Schlagwörter: 

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Forfatter
    innlegg
  • #20503
    Anonym
    Inaktiv

    Hei,

    Jeg vil gjerne ha en Ethernet-enhet i et vanlig skap.
    Jeg vil også koble åtte byttbare ledninger med 24 V ventiler 1 ″. Trenger jeg da Ethernet AC-versjonen og hvilken strømforsyningsenhet?
    Er det en pakke for en 8-linjedistribusjon?

    Vennlig hilsen

    Lars

    #20559
    adminadmin
    administrator

    Du kan gå med OpenSprinkler Kontroller AC eller DC 24VAC magnetventiler. DC-versjonen bruker et kretstriks som øker spenningen når den slås på og dermed aktiverer magnetventilene. Kort tid etter faller spenningen tilbake til strømforsyningsspenningen (7,5VDC - 12VDC).

    Når det gjelder ytelse, kommer alt ned til hvor mange magnetventiler du vil bruke samtidig.

    I prinsippet kan du beregne det slik: Startstrømmen til en magnetventil bestemmer effekten.

    OpenSprinkler har et strømforbruk på ca 2,2W = ca 0,1A. En Rain-Bild magnetventil har en maksimal strøm på 0,3A

    Det betyr at med 4 magnetventiler SAMTIDIG har du 4x 0,3A + 0,1A = 1,3 A innstrøm, den neste større strømforsyningen med 2A bør brukes. Vi har forskjellige strømforsyninger i butikken.
    Hvis du bare betjener en eller to magnetventiler samtidig, har du 2 × 0,3A + 0,1A = 0,7A, en 1A strømforsyning er tilstrekkelig. Selv om du har 20 magnetventiler, men bare aktiverer 2 samtidig, er det nok.
    Merk: Dette er bare et eksempel på beregning! Legg merke til tekniske data fra produsenten av magnetventilen!

     

    Når det gjelder distributøren, ta en titt her:

    https://dvs-beregnung.de/dvs-specials/plugrain-garten/hunter-wandverteiler

     

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.