Bruk i kummer (brønner)? Jeg har problemer med AC eller DC

Hjemmeside Forum Generelt Bruk i kummer (brønner)? Jeg har problemer med AC eller DC

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av 2 totalt)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hallo,

Jeg vil gjerne bruke en Ethernet-enhet i et skap av normal størrelse.
    Jeg vil også koble til åtte koblingsbare linjer med 24V 1″ ventiler. Trenger jeg da Ethernet AC-versjonen og hvilken strømforsyning?
    Finnes det en pakke for en 8-linjers distribusjon?

Med vennlig hilsen

Lars

Admin
    Keymaster

Du kan styre AC eller DC 24VAC magnetventiler med OpenSprinkler. DC-versjonen bruker et kretstriks som øker spenningen når den slås på (boost) og derved aktiverer magnetventilene. Kort tid etter faller spenningen tilbake til strømforsyningsspenningen (7,5VDC - 12VDC).

Når det gjelder ytelse, avhenger det av hvor mange magnetventiler du ønsker å betjene SAMTIDIG.

I prinsippet kan du beregne det slik: Startstrømmen til en magnetventil bestemmer ytelsen.

OpenSprinkler has a power consumption of approximately 2.2W = approx. 0,1A. A Rain-Bild solenoid valve has a maximum current of 0.3A

D.h bei 4 Magnetventilen GLEICHZEITIG haben Sie 4x 0,3A + 0,1A = 1,3 A Einschaltstrom, das nächstgrößere Netzteil mit 2A sollte genommen werden. Vi har ulike strømforsyninger i butikken.
    Betjener du kun en eller to magnetventiler samtidig har du 2×0,3A+0,1A = 0,7A, 1A strømforsyning er tilstrekkelig. Selv om du har 20 magnetventiler, men bare aktiverer 2 samtidig, er det nok.
    Merk: Dette er bare et eksempel på beregning! Vær oppmerksom på de tekniske dataene til produsenten av magnetventilen!

Angående distributøren, ta en titt her:

https://dvs-beregnung.de/dvs-specials/plugrain-garten/hunter-wandverteiler

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av 2 totalt)
  • Du må være logget inn for å svare på dette emnet.