Feil etter reinstallering

Hjemmeside Forum OpenSprinkler eldre versjon (2.3 og eldre) Feil etter reinstallering

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av 2 totalt)
  • Author
    Mathias Stöber
    Participant

hei!

Jeg har tilbakestilt min Ospi som forberedelse til den nye sesongen. Selvfølgelig tok jeg en sikkerhetskopi av den gamle konfigurasjonen på forhånd. Her er hva jeg gjorde:

1. Installere Raspi på nytt med Raspi Imager til den nyeste RaspiOS-versjonen Trixie
    2. Få den nyeste versjonen av fastvaren din via git
    3. Sudo ./build.sh opsi kjørte og kjørte uten feil
    4. Config spilles av via nettstedet

Etterpå dukket feilmeldingen "Nettverksfeil" opp og grensesnittet var ikke lenger virkelig responsivt. Jeg stoppet deretter tjenesten og slettet "done.dat"-filen. Etterpå kjørte siden igjen, men innstillingene var borte. Etter flere feilsøking klarte jeg nå å begrense det så langt at Ospi kjører og kan også settes opp (jeg startet alltid fra begynnelsen med konfigurasjonen). Inntil jeg endrer under "Alternativer -> Vær og sensorer -> Justeringsmetode" så kommer feilmeldingen Nettverksfeil og ingenting fungerer lenger. Så snart jeg stiller inn noe annet enn "Manuel", bryter noe i konfigurasjonen.

Når jeg deretter laster inn nettstedet på nytt, får jeg den vedlagte feilmeldingen "Korrupt svar". Hvis jeg går derfra til API-verktøyet, er det fortsatt en melding når jeg henter kontrollerdataene om at Json har feil (se andre skjermbilde).

Noen ide om hva annet kan være årsaken til dette? Er det andre steder hvor Ospi lagrer konfigurasjonen som jeg kanskje må slette?

VG Mathias

Vedlegg:
    Det må du være logget inn for å se vedlagte filer.
    Mathias Stöber
    Participant

Så liten oppdatering. Jeg installerte Raspi på nytt. Denne gangen med bokorm i stedet for Trixie. Etter installasjonen endret jeg bare "justeringsmetoden" fra "manuell" til "månedlig". Ingen andre verdier ble endret. Men feilmønsteret beskrevet ovenfor består. Jeg antar at det er en feil under lagring av json i området.

Gi meg beskjed hvis jeg skal sende logger eller noe annet.

VG Mathias

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av 2 totalt)
  • Du må være logget inn for å svare på dette emnet.