Fjerntilgang via MyFritz
Hjemmeside › Forum › Generelt › Fjerntilgang via MyFritz
Merket: Fjerntilgang, FritzBox
- Dette emnet har 1 svar, 2 stemmer, og ble sist oppdatert 5 år, 8 måneder siden ved
Admin.
-
AuthorInnlegg
-
4. October 2020 at 21:03 #22936
WD
ParticipantHallo,
Jeg har prøvd å sette opp ekstern tilgang til OpenSprinkler via MyFritz en stund nå. Instruksjonene passer sannsynligvis ikke lenger til den nåværende versjonen av FritzOS (7.21), i det minste har jeg ikke tilgang til dem, selv etter dusinvis av ganger. Forsøk.
Fritzbox kan nås eksternt via MyFritz.
Jeg gjør det slik:
- I FritzBox Internett -> Deling -> Velg enhet for deling
- ESP-xxxx valgt, men "Tillat uavhengig portdeling for denne enheten." aktivert
- Velg ny deling -> MyFritz-andel -> Annen applikasjon
- Tilordne navn, skjema HTTPS//:, port angitt, OK klikket
- Merkelig nok vises ikke den nye aksjen under Aksjer
- Opensprinkeren vises i oversikten over portutgivelser, men uten port
- Enheten vises under MyFrtz.net, men en tilkobling kan ikke opprettes (nettstedet kan ikke nås
esp-….myfritz.net lukket tilkoblingen uventet.) - Hvis du klikker på blyanten én gang under Portdeling og deretter klikker OK, vises porten i portdelingsoversikten
- Som en test krysset jeg også av for "Tillat denne enheten for Internett-tilgang via IPv4 (Exposed Host)". Dette har imidlertid ingen effekt, bare feilmeldingen er annerledes (Dette nettstedet kan ikke gi en sikker tilkobling
esp-….myfritz.net sendte et ugyldig svar.)
Jeg kommer ikke på noe lenger, er det noen som har en idé?
Takk, Wolfgang
31. October 2020 at 13:46 #23036Admin
KeymasterDette er hvordan portdeling fungerer for meg. Du må imidlertid skille mellom OSPi og OpenSprinkler 3, siden OSPi bruker port 8080 og OpenSprinkler 3 bruker port 80.
Så konfigurer det for OSPi slik:
Og så for OpenSprinkler 3:
Som du kan se her, kan OSPi nås under den eksterne IP-porten 3000 og OpenSprinkler 3 og den samme eksterne IP-porten 3001.
På denne måten kan du fjernstyre flere OpenSprinklers fra Internett.
Alternativet "Tillat denne enheten for Internett-tilgang via IPv4 (Exposed Host)" må IKKE aktiveres.
Sammen med MyFritz-utgivelsen kan du nå konfigurere den i OpenSprinkler-appen.
1. I OpenSprinkler-appen velger du menypunktet "Administrer steder" øverst til venstre og trykker "Legg til / Legg til enhet manuelt"
2. Skriv inn et navn i feltet "OpenSprinkler Name". I "OpenSprinkler IP" skriver du inn MyFritz-utgivelsen, etterfulgt av et kolon og porten (se ovenfor 3000 eller 3001 eller din valgte port)
3. Deretter passordet. Merk: Hvis du fortsatt har "opendoor" som passord, er det nå et godt tidspunkt å endre det, for fra nå av kan hele Internett få tilgang til din OSPi eller OpenSprinkler!
4. Bekreft med "Lagre". Fullstendig. Hvis "Koble til"-symbolet blir grønt, fungerer alt!
Merk: Hvis du er innenfor ditt WLAN, tillater Fritz!Box vanligvis ikke en tilkobling via MyFritz. Deaktiver WLAN-funksjonen på smarttelefonen og koble til via mobilnettverket for å teste denne funksjonen!
Forresten, deling fungerer kun via HTTP! HTTPS fungerer bare sammen med en HTTP til HTTPS-proxy og et tilsvarende HTTPS-sertifikat (f.eks. med Apache2 og OpenSSL selvsignert sertifikat). Jeg vil behandle dette temaet separat når jeg får sjansen.
-
AuthorInnlegg
- Du må være logget inn for å svare på dette emnet.