Fjerntilgang via MyFritz

Hjem > Fora > Generelt > Fjerntilgang via MyFritz

Schlagwörter: ,

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Forfatter
    innlegg
  • #22936
    WDWD
    Deltaker

    Hei,

    Jeg har prøvd å få tilgang til fjernkontrollen en stund nå Opensprinkler settes opp via MyFritz. Instruksjonene samsvarer sannsynligvis ikke lenger med den gjeldende versjonen av FritzOS (7.21), i alle fall får jeg ikke tilgang til den, selv etter umpteen ganger. Å forsøke.

    Fritzbox kan nås eksternt via MyFritz.

    Jeg gjør dette:

    • I FritzBox Internet -> Shares -> Velg enhet for Shares
    • ESP-xxxx valgt, "Tillat uavhengig portoverføring for denne enheten." aktivert
    • Velg ny deling -> MyFritz-deling -> Annen applikasjon
    • Tildel et navn, skjema HTTPS // :, angi port, klikk OK
    • Merkelig nok vises ikke den nye aksjen under Aksjer
    • Opensprinker vises i oversikten over portutgivelsene, men uten port
    • Enheten vises under MyFrtz.net, men en forbindelse kan ikke opprettes (nettstedet kan ikke nås
      esp-… .myfritz.net lukket forbindelsen uventet.)
    • Hvis du klikker en gang på blyanten under portutgivelser og deretter klikker ok, vises porten i oversikten over portutgivelser
    • Som en test, merket jeg av i avkrysningsruten “Aktiver denne enheten fullstendig for Internett-tilgang via IPv4 (eksponert vert)”. Dette har imidlertid ingen effekt, bare feilmeldingen er annerledes (Dette nettstedet kan ikke gi en sikker tilkobling
      esp-… .myfritz.net sendte et ugyldig svar.)

    Jeg kan ikke tenke meg noe lenger, er det noen som har en idé?

    Takk, Wolfgang

    #23036
    adminadmin
    administrator

    Slik fungerer portvideresending for meg. Du må imidlertid mellom OSPi og OpenSprinkler 3 skiller seg fordi kl OSPi porten 8080 og kl OpenSprinkler 3 port 80 brukes.

    Så for OSPi sette opp:

    port deling OSPi

     

    Og så for det OpenSprinkler 3:

    port deling OpenSprinkler 3

     

    Som du kan se her, er han det OSPi under den eksterne IP-porten 3000 og OpenSprinkler 3 og samme eksterne IP-port 3001 kan nås.

    På denne måten kan du ha mer enn én OpenSprinkler vellykket fjernkontroll fra internett.

    Alternativet “Slipp denne enheten fullstendig for Internett-tilgang via IPv4 (Exposed Host)” må IKKE aktiveres.

    Sammen med MyFritz-utgivelsen kan du nå bruke denne i OpenSprinkler- Konfigurer app.

    1. Velg i OpenSprinklerapp, velg menyelementet "Administrer steder" øverst til venstre og trykk "Legg til / legg til enhet manuelt"

    2. Skriv inn et navn i "OpenSprinkler Navn". i "OpenSprinkler IP" skriv inn MyFritz-andelen, etterfulgt av et kolon og porten (som 3000 eller 3001 eller din valgte port)

    3. Deretter passordet. Merk: Hvis du fortsatt har "opendoor" som passord, er det nå et godt tidspunkt å endre det, for fra nå av kan hele Internett bruke ditt OSPi og OpenSprinkler adgang!

    4. Bekreft med “Lagre”. Ferdig. Hvis “Connect” -symbolet blir grønt, fungerer alt!

    Merk: Når du er innenfor ditt WLAN, tillater Fritz! Box vanligvis ikke tilkobling via MyFritz. Deaktiver WLAN-funksjonen på smarttelefonen din og koble til via mobilnettverket for å teste denne funksjonen!

    Forresten fungerer utgivelsen bare via HTTP! HTTPS fungerer bare i forbindelse med en HTTP til HTTPS-proxy og et tilsvarende HTTPS-sertifikat (f.eks. Med Apache2 og OpenSSL selvsignert sertifikat). Jeg vil behandle dette emnet hver gang igjen.

     

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.