FlowSensor 3-leder gjenkjennes ikke

Hjem > Fora > Generelt > FlowSensor 3-leder gjenkjennes ikke

Schlagwörter: , ,

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Forfatter
    innlegg
  • #25973
    KaneKane
    Deltaker

    Hei alle,

    jeg har min for min OSPI (Firmware 2.1.9) kjøpte en strømningsmåler. Jeg testet denne på en Arduino, den leverer digital 0/1 dvs. pulser per liter (i følge databladet 1 puls/liter).

    Jeg har også koblet den riktig, Vin (+5V), Sensor1 dataledningen og GND selvfølgelig. Siden det fungerte med en Arduino og den nøyaktige ledningen, antar jeg at det er riktig på den måten.

    Dessverre telles ingenting ved vanning, riktig sensor1 er valgt som sensortype, alternativet "Ignorer sensor1" er også av, så det bør telle.

    Jeg har denne sensoren: https://www.amazon.de/gp/product/B089KJFVLV

    Kan noen hjelpe? Hva er galt? Alternativt - er det noen som har en annen sensor for 1" (32mm)?

    Hilsen
    Kai

    #25985
    adminadmin
    administrator

    Det ville vært mer interessant å vite hva du har stilt inn i sensorinnstillingene

    #25986
    KaneKane
    Deltaker

    Hei,

    Sensor type 1 “flow rate” og 1 liter/puls er innstilt

    Sensor 2 er satt til "ingen".

    Hilsen Kai Neuhaus

    #26035
    adminadmin
    administrator

    Hei,

    På databladet står det "Utgangseffekt DC 4,7 V", noe som sannsynligvis betyr at den skifter signalkabelen til PLUSS.

    Dette fungerer dessverre ikke, pulstellerne må koble GND til sensorinngangen.

    Så det er alltid en impuls når GND+SENSOR er tilkoblet

    #26038
    KaneKane
    Deltaker

    Hei,

    Ja, det er sant.Det er den forventede oppførselen med 2-tråds sensorer (sensor + Gnd), med 3-tråds sensorer bare en ekstra + på VIN, det var i alle fall slik jeg forstod det. Jeg var i stand til å lese minst 1 og 0 ved en digital port med Arduino. Derfor min overraskelse.
    Men vel, alternativt kjøper jeg en annen sensor, jeg kan bare ikke finne en halvveis rimelig 2-leder sensor for 1″ noe sted.
    Jeg er åpen for anbefalinger.

    Takk for støtten.
    Hilsen
    Kai

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.