FlowSensor 3-leder gjenkjennes ikke
- Dette emnet har 4 svar, 2 stemmer, og ble sist oppdatert 4 år siden ved .
Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
- Du må være logget inn for å svare på dette emnet.
Hjemmeside › Forum › Generelt › FlowSensor 3-leder gjenkjennes ikke
Hei alle sammen,
Jeg kjøpte en strømningsmåler for min OSPI (fastvare 2.1.9). Jeg testet denne på en Arduino, den leverer digital 0/1 dvs. pulser per liter (i følge databladet 1 puls/liter).
Jeg har også koblet den riktig, Vin (+5V), Sensor1 datakabelen og GND selvfølgelig. Siden det fungerte med en Arduino og akkurat ledningene, antar jeg at det er riktig.
Dessverre telles ingenting ved vanning, riktig sensor1 er valgt som sensortype, alternativet "Ignorer sensor1" er også av, så det burde telle.
Jeg har denne sensoren: https://www.amazon.de/gp/product/B089KJFVLV
Kan noen hjelpe? Hva går galt? Alternativt – er det noen som har en annen sensor for 1” (32 mm)?
Hilsen,
Kai
Det ville vært mer interessant å vite hva du har stilt inn under sensorinnstillingene
Hallo,
Innstillingen er sensor type 1 “flow” og 1 liter/puls
Sensor 2 er på "ingen".
Hilsen Kai Neuhaus
Hallo,
Dataarket sier "utgangseffekt DC 4,7 V", noe som sannsynligvis betyr at den bytter signalkabelen til PLUSS.
Dette fungerer dessverre ikke, pulstellerne må sette GND på sensorinngangen.
Så det er alltid en impuls når GND+SENSOR er tilkoblet
Hallo,
Ja, det er sant i seg selv. Dette er den forventede oppførselen med 2-leder sensorer (sensor + Gnd), med 3-leder sensorer bare en ekstra + på VIN, det var i alle fall slik jeg forsto det. Jeg var i stand til å lese minst 1 og 0 på en digital port ved å bruke Arduino. Hence my surprise.
Men greit, alternativt kjøper jeg en annen sensor, jeg kan bare ikke finne en rimelig 2-leder sensor for 1″ noe sted.
Jeg er åpen for anbefalinger.
Takk for støtten.
Hilsen,
Kai