Hallo,
Takk for de kule nye funksjonene! I dag installerte jeg min Ospi på nytt og lekte med mqtt og influx-integrasjonen. For å teste konfigurerte jeg Raspi temperatur- og værdata som sensorer. Jeg har spørsmål om dette:
– Hvordan er datalogging og utdata til mqtt og influx relatert til sensorkonfigurasjonen? Er de uavhengige av hverandre eller ikke? Jeg vil gjerne logge på SD-kortet så lite som mulig, så et rent push til mqtt og/eller influx ville vært ideelt for meg.
– Når nøyaktig blir dataene sendt til mqtt og Influx? Når endret, avhengig av det konfigurerte leseintervallet eller begge deler?
Ellers la jeg merke til to ting. Ved hjelp av nettgrensesnittet ville det vært bra om det under Bøtte og organisasjon (Influx) sto om du skulle sette inn navn eller ID-ene. Videre hadde jeg i dag problemer med å oppdatere til den nyeste programvareversjonen ved å bruke "update.sh". Det gamle init.d-skriptet ble fjernet, men det var ingen tvil om jeg ønsket å aktivere tjenesten. Kun en oppfordring til "build.sh ospi" brakte lettelse, noe som også kan være noe for dokumentasjonen.
Tusen takk Mathias