flere soner – én jordfuktighetssensor?

Hjemmeside Forum Generelt flere soner – én jordfuktighetssensor?

Viser 6 innlegg - 1 til 6 (av totalt 6)
  • Author
    Badger
    Participant

Hallo!

Først av alt: Jeg har ikke brukt OpenSprinkler ennå. Derav det muligens noe lekmannsspørsmålet.

I fremtiden vil jeg kontrollere 4 soner (sekvensiell), men jeg vil bare installere en jordfuktighetssensor.
    Kan OpenSprinkler håndtere dette riktig?

Etter å ha sett gjennom ulike instruksjoner, er jeg ærlig talt ikke sikker på om det fungerer slik jeg vil.

Min idé:
    – Jeg stiller inn ønsket vanningstid (f.eks. sone A fra 04.00 til 04.15, sone B fra 04.15 til 04.30, osv.).
    – Har gulvet f.eks. Etter 10 minutter med vanning av ønsket fuktighet, stopper vanningen i denne sonen
    – referanseverdien (i dette tilfellet 10 minutter) brukes nå for vanning av sone B
    – osv osv

Fungerer det slik jeg forestiller meg? Eller ville jeg virkelig trenge 4 sensorer for en slik sak? Eller ville du løst det helt annerledes?

Med vennlig hilsen
    Patrick

Admin
    Keymaster

Hallo,

det er ikke noe problem. For det første er det ikke sonen som justeres, men programmene. Hvis alle 4 soner er i ett program, er det kun én justering. Men hvis du ønsker å ha et eget program for hver sone, er det bare å lage 4 justeringer for hvert program.

Jordfuktigheten behandles via funksjonen "Programjusteringer".

Du lager 4 av disse, hver med samme sensor, men alltid med et annet program

Badger
    Participant

Takk for svaret.

Men det betyr: Selv om soneventilene aktiveres sekvensielt, startes sone 2 selv om sone 1 ble stoppet tidlig fordi bakken allerede er fuktig nok?
    Vil bare være på den sikre siden før jeg kjøper kontrolleren :)

Admin
    Keymaster

Som allerede sagt, er programmet under tilpasning.
    Ved siden av oss har vi to soner 1 og 2, med en kjøretid på Sone1 = 2 og Sone2 = 5 minutter. Dette tilsvarer 100 %
    Hvis jordfuktighetssensoren kun rapporterer delvis fuktighet og programjusteringen beregner 50 %, så kjører programmet med Zone1 = 1 og Zone2 = 2,5 minutter

Admin
    Keymaster

Som allerede sagt, er programmet under tilpasning.
    Ved siden av oss har vi to soner 1 og 2, med en kjøretid på Sone1 = 2 og Sone2 = 5 minutter. Dette tilsvarer 100 %
    Hvis jordfuktighetssensoren kun rapporterer delvis fuktighet og programjusteringen beregner 50 %, så kjører programmet med Zone1 = 1 og Zone2 = 2,5 minutter

Badger
    Participant

Perfekt - takk for informasjonen!

Viser 6 innlegg - 1 til 6 (av totalt 6)
  • Du må være logget inn for å svare på dette emnet.