Ospi Integrasjon i hjemmenettverket med IOBroker

Hjem > Fora > Generelt > Ospi Integrasjon i hjemmenettverket med IOBroker

Schlagwörter: , , ,

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Forfatter
    innlegg
  • #25552
    Heng kyllingHeng kylling
    Deltaker

    Hei,

    Jeg har hatt de i årevis Ospi Board i bruk, i fjor måtte jeg installere en nyere RPI fordi den sene sannsynligvis ikke lenger var kompatibel med gjeldende firmware.

    Alt bra så langt, nå har jeg funnet ut at Ospi Surface :8080 er ikke alltid pålitelig tilgjengelig, er det mulig at jeg ikke får tilgang til den med flere enheter samtidig?

    Noen ganger måtte jeg trekke ut støpselet for å starte på nytt fordi jeg ikke kom lenger.

    Det er derfor jeg ønsket å ta det inn i IOBroker, har noen her allerede implementert det?

    Jeg aktiverte en gang MQTT og tok de første trinnene ved å bruke en Linux-adapter OSPI spørring, slik at jeg kan utløse en ren omstart eksternt..

    Det ville absolutt være fornuftig å gjøre en oppdatering av Raspbian på RPI-ene, ellers er den der Opensprinkler rel. Lettstelt?

    Hilsen

     

    Thomas

    Vedlegg:
    Du må være logget inn for å vise vedlagte filer.
    #26049
    Anonym
    Inaktiv

    Det ville interessert meg også. Jeg har i tankene verdier fra Netatmo (integrert i ioBroker). Ospi å overlevere for eksempel å stanse vanningen i 24 timer når det begynner å regne. Men jeg tror ikke den nåværende MQTT-implementeringen er designet for det.

    Hilsen

    HG

    #26050
    Heng kyllingHeng kylling
    Deltaker

    Så jeg fikk det tilfeldigvis den uken Ospi å integrere i iobroker via Mqtt.

    Jeg hadde spesifisert en port som allerede var okkupert av Sonoff, så jeg kom ikke lenger sist.

    Jeg har nettopp gjort oppdateringene.

    Men for øyeblikket har jeg med meg en annen byggeplass ospi unf iobroker ikke videreført..

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.