Ospi-integrasjon i hjemmenettverket med IOBroker

Hjemmeside Forum Generelt Ospi-integrasjon i hjemmenettverket med IOBroker

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Author
    Hanghuhn
    Participant

Hallo,

Jeg har brukt Ospi-kortet i årevis, i fjor måtte jeg installere en nyere RPI fordi den sene ikke lenger var kompatibel med gjeldende firmware.

Alt er bra så langt, nå har jeg lagt merke til at Ospi-grensesnittet :8080 ikke alltid er pålitelig tilgjengelig. Kan det være at jeg ikke får tilgang til den med flere enheter samtidig?

Noen ganger måtte jeg koble fra og starte på nytt fordi jeg ikke kom lenger.

Det er derfor jeg ønsket å ta det inn i IOBroker, har noen her allerede implementert det?

Jeg aktiverte MQTT og tok de første trinnene for å spørre OSPI ved hjelp av en Linux-adapter slik at jeg kunne utløse en ren omstart eksternt.

Det ville absolutt være fornuftig å oppdatere Raspbian på RPI eller er OpenSprinkler rel. Lettstelt?

Hilsen

Thomas

Vedlegg:
    Det må du være logget inn for å se vedlagte filer.
    Anonymous
    Inactive

Jeg ville også vært interessert i det. Jeg tenker på å overføre verdier fra Netatmo (integrert i ioBroker) til Ospi, for eksempel for å stoppe vanningen i 24 timer når det regner. Men jeg tror den nåværende MQTT-implementeringen ikke er designet for det.

hilsen

HG

Hanghuhn
    Participant

Så denne uken klarte jeg ved et uhell å integrere Ospi i Iobroker via Mqtt.

Jeg hadde spesifisert en port som allerede var okkupert av Sonoff, og derfor kom jeg ikke lenger sist.

Jeg har nettopp gjort oppdateringene også.

Men jeg har en annen byggeplass for øyeblikket, så jeg fortsatte ikke med Ospi og Iobroker.

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Du må være logget inn for å svare på dette emnet.