OSPi endre nettsider

Hjem > Fora > Generelt > OSPi endre nettsider

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Forfatter
    innlegg
  • #24072
    Anonym
    Inaktiv

    Hei,

    Jeg har en test OSPi lastet på min Raspi og lekte rundt tewas. Fordi jeg er litt mistenksom til værfunksjonen, vil jeg gjerne vise mengden nedbør hentet fra værserveren under værdisplayet på nettsiden. Jeg lette etter utdrag av nettstedet i kildene, men fant ingenting. Hvordan er nettsidene til OpenSprinkler satt sammen av applikasjonen, og hvor kan jeg for eksempel finne utdata fra gjeldende værinformasjon?

    Hilsen

    Crickets

    #24081
    adminadmin
    administrator

    Det OSPi har ingen webserver, bare et API-grensesnitt.

    Selve brukergrensesnittet kommer fra ui.opensprinkler.com , kildekoden er tilgjengelig her:

    https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-App

    Hvis du vil opprette et eget nettsted, kan du endre konfigurasjonen. Ring i nettleseren http://<ip-deines-OSPi:8080>/su

    på. Nå kan du legge inn lenken til din egen side.

     

    #24085
    Anonym
    Inaktiv

    OpenSprinklerapp er appen på smarttelefonen din, er det ikke? Jeg vil faktisk se siden som kommer opp når jeg skriver inn IP-en til min OSPi Tast inn Den må ha kommet inn på Raspi på en eller annen måte. Og hvis installasjonsskriptet ikke laster noe fra nettverket, bør nettstedet være i OpenSprinkler-Firmware-repo skal inkluderes - det er alt jeg lastet inn på Raspi.

    Jeg kunne lagt min egen side for værberegning under /su, ikke sant? API er sannsynligvis i manualen. Jeg prøver faktisk å se på nettsiden hvor mye nedbør det er OSPi beregner. Eller gjør han det OSPi ikke denne informasjonen i det hele tatt?

    #24100
    adminadmin
    administrator

    Nei, appen og nettstedet er alle skrevet i Javascript og har samme programkode. Og nei, det mottas ikke i firmware-repoen.

    #24119
    adminadmin
    administrator

    Så løsningen er:

    1. Last ned kildekoden fra Github

    2. Sett opp webserveren og konfigurer kildekoden ovenfor som et nettsted

    3. Endre / su-innstillingene slik at de peker på webserveren.

     

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.