Endre OSPi-nettsteder

Hjemmeside Forum Generelt Endre OSPi-nettsteder

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hallo,

ich habe mal testweise OSPi auf meinen Raspi geladen und tewas rumgespielt. Weil mir die Wetter-Funktion etwas suspekt ist, würde ich gern unter die Wetteranzeige auf der Website die Niederschlagsmenge ausgeben, die vom Wetterserver geholt wird. Ich hab in den Sourcen nach Schnipseln der Website gesucht, aber nichts gefunden. Wie werden die Webseiten von OpenSprinkler von der Applikation zusammengebaut und wo finde ich z.B. die Ausgabe der aktuellen Wetterinformation?

Hilsen,

sirisser

Admin
    Keymaster

OSPi har ikke en webserver, bare et API-grensesnitt.

Selve brukergrensesnittet kommer fra ui.OpenSprinkler.com, kildekoden er tilgjengelig her:

https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-App

Hvis du vil lage din egen side, kan du endre konfigurasjonen. Anrop i nettleseren http://<ip-deines-OSPi:8080>/su

på. Nå kan du gi lenken til din egen side.

Anonymous
    Inactive

OpenSprinkler-appen er smarttelefonappen, ikke sant? Jeg vil faktisk gå til siden som kommer opp når jeg skriver inn IP-en til min OSPi i nettleseren. Den må ha kommet inn på Raspi på en eller annen måte. Og hvis installasjonsskriptet ikke laster noe fra internett, må nettstedet inkluderes i OpenSprinkler-firmware-repoen - det er alt jeg lastet inn på Raspi.

Jeg kan lage min egen værberegningsside under /su, ikke sant? API er sannsynligvis i manualen. Jeg er faktisk interessert i å se på nettsiden hvor mye nedbør OSPi forventer. Eller har ikke OSPi denne informasjonen i det hele tatt?

Admin
    Keymaster

Nei, appen og nettsiden er alle skrevet i Javascript og samme programkode. Og nei, den er ikke bevart i fastvarerepoen.

Admin
    Keymaster

Så løsningen er:

1. Last ned kildekoden fra Github

2. Sett opp en webserver og konfigurer kildekoden ovenfor som et nettsted

3. Endre /su-innstillingene til å peke på webserveren.

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Du må være logget inn for å svare på dette emnet.