Parallelle programmer og tilpasning gjennom evapotranspirasjon

Hjem > Fora > Generelt > Parallelle programmer og tilpasning gjennom evapotranspirasjon

  • Dette emnet har 2 svar, 2 abonnent, og ble sist oppdatert 4 år siden av Anonym.
Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Forfatter
    innlegg
  • #14049
    Anonym
    Inaktiv

    Hei alle,
    Jeg har følgende spørsmål angående programmene i Opensprinkler.

    Jeg har 4 sirkler for å vanne plenen. Jeg vil gjerne at to av dem skal løpe parallelt til ønsket tid (30 minutter).

    Start program 1 med to sirkler kl 05 - 00
    Start program 2 med to sirkler kl 05 - 30

    Jeg bruker også Evapotranspiration (ET) værkontroll. Hvis dette for eksempel beregner en vanning på 150%, vil vanningstiden øke med 30 minutter. Dette vil bety at program ett ikke er ferdig klokka 05:30, men program to har allerede startet. Fire sirkler ville ikke ta tak i vannforsyningen min. Er det en mulighet for at program 4 med de to kretsene bare starter når program 2 er ferdig, selv om vanningstiden er utvidet av værjusteringen?

    Mange hilsener og takk på forhånd.

    #14091
    adminadmin
    administrator

    Hei,
    i dette tilfellet vil jeg foreslå å redusere det til TO sirkler. Bare koble til 2 magnetventiler til en tilkobling hver og aktiver alternativet "Den ene etter den andre" i disse to.
    Dessverre ser jeg ingen andre muligheter her, for for din forespørsel må du programmere "grupper" som magnetventilene kan kombineres med. Temaet har kommet opp flere ganger, jeg lager et problem med utviklingsteamet, kanskje det blir programmert.
    https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-Firmware/issues/115

    Ikke glem, OpenSprinkler er åpen kildekode. Du kan også bidra!

    #14101
    Anonym
    Inaktiv

    Tusen takk for hjelpen. Så vil jeg fortsette å se der for å se om endringen vil bli tatt i betraktning i en av de neste versjonene.

    Det er så lenge jeg klarer meg med skikkelige programbrudd, siden maks ET er 200% slik jeg har lest.

    Start program 1 med to sirkler klokka 05 - kl. 00 ved 05% ET, programmet går opp til maks. 30:200.
    Start program 2 med to sirkler kl 06 - 00

    Jeg håper jeg ikke har noen feil.

    Hilsen

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.