Parallelle programmer og tilpasning gjennom evapotranspirasjon

Hjemmeside Forum Generelt Parallelle programmer og tilpasning gjennom evapotranspirasjon

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hei alle sammen,
    Jeg har følgende spørsmål angående programmene i OpenSprinkler.

Jeg har 4 sirkler for å vanne plenen. Jeg vil gjerne kjøre to av dem parallelt i ønsket tid (30 minutter).

Start program 1 med to sirkler kl. 05.00 – 05.30
    Start program 2 med to sirkler kl. 05.30 – 06.00

I tillegg bruker jeg Evapotranspiration (ET) værkontroll. For eksempel, hvis dette skulle beregne en vanningshastighet på 150 %, så vil vanningstiden øke med 30 minutter. Dette ville bety at program en ikke ville være ferdig klokken 05:30, men program to ville allerede starte. Men vanntilkoblingen min ville ikke takle 4 sirkler. Er det en måte at program 2 med de to sirklene ikke starter før program 1 er ferdig, selv om vanningstiden er forlenget på grunn av værjustering?

Med vennlig hilsen og på forhånd takk.

Admin
    Keymaster

Hallo,
    i dette tilfellet vil jeg foreslå å redusere til TO sirkler. Bare koble til 2 magnetventiler til en tilkobling hver og aktiver "Sekvens"-alternativet i begge.
    Dessverre ser jeg ikke noe annet alternativ her, for hvis du vil gjøre dette, må du programmere "grupper" som du kan kombinere magnetventilene med. Temaet har vært oppe flere ganger, jeg skal lage et problem med utviklingsteamet, kanskje det blir programmert.
    https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-Firmware/issues/115

Ikke glem, OpenSprinkler er OpenSource. Du kan også bidra!

Anonymous
    Inactive

Flott, tusen takk for hjelpen. Deretter vil jeg fortsette å sjekke om endringen vil bli tatt med i en av de neste versjonene.

Så lenge jeg gjør det nøyer jeg meg med passende programpauser, siden maks på ET er 200 %, som jeg har lest.

Start program 1 med to sirkler kl 05:00 - 05:30 ved 200 % av ET, programmet går til maks. 06:00
    Start program 2 med to sirkler kl. 06.00 – 06.30

Jeg håper jeg ikke har noen feil i tankegangen min.

Med vennlig hilsen

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Du må være logget inn for å svare på dette emnet.