Parallell og sekvensiell vanning

Hjem > Fora > Generelt > Parallell og sekvensiell vanning

Schlagwörter: 

Viser 12 innlegg - 1 til 12 (av totalt 12)
  • Forfatter
    innlegg
  • #24206
    gd1122gd1122
    Deltaker

    Jeg vil vanne sone 1 og 3 samtidig og deretter automatisk 2 og 4 samtidig.

    Jeg er ikke sikker på hvordan jeg kan justere det. Eller er dette ikke mulig i det hele tatt.

    #24209
    Anonym
    Inaktiv

    Så vidt jeg forstår, må du stille samme starttid for sonene 1 og 3 og manuelt stille en annen starttid for sonene 2 og 4, som er etter vanningstiden til de første sonene.

    Fordi du ikke kan danne grupper der du deretter sier at den ene eller den andre gruppen skal behandles sekvensielt. Du kan bare si for hver sone at den skal behandles sekvensielt. Så hvis du har to soner med samme eller overlappende vanningstid, kan du bare si via “Sekvensiell” flagget at de ikke må aktiveres samtidig, men den ene etter den andre. Én sone blir deretter forsinket til den forrige er ferdig.

    #24210
    gd1122gd1122
    Deltaker

    Ja, det er slik jeg gjør det så langt. men med det har du ikke væravhengigheten under kontroll. Når det er tørrere, kan kjøretiden (for 1 + 3) dobles. Som en forholdsregel må lange pauser da settes med faste oppfølgingstider. Jeg vil ha en automatisk oppfølgingsvanning.

    #25844
    EdEd
    Deltaker

    Hei alle,

    har noe blitt bedre her? Jeg vil gjerne kjøre 2 sirkler (senger) sammen, men for meg er det sirkel 2 og sirkel 4, dvs. det er en annen sirkel i mellom. Så foreløpig ikke mulig (eller jeg har oversett noe). Det at du ikke kan endre rekkefølgen her er egentlig beskjedent. Det må definitivt være mer fleksibelt, alternativt med grupper eller lignende.. Det er alt for stivt som dette...

    #25937
    Anonym
    Inaktiv

    Prøv det med:
    Rediger alternativer

    Konfigurer hovedvanningskretser eller rediger vanningskretser

    Denne fastvaren støtter opptil 2 uavhengige masterstasjoner, hver med sine egne innstillinger som nedenfor
    oppført.
    ● Hovedstasjon: Definer en hovedstasjon/-sone, også kjent som en pumpestasjon. Mester er en sone som
    slått på sammen med andre soner. Hver sone kan settes som en master. Standaren
    er ingen (dvs. ingen bruk av en hovedstasjon).
    ● Master On Adjustment: Finjuster den nøyaktige tiden masteren slås på. Det akseptable
    Området er 0 til 600 sekunder, i trinn på 5 sekunder. For eksempel, hvis den er satt til 15, veksler
    masterstasjonen slås på 15 sekunder etter at en stasjon er åpnet.
    ● Master Off-innstilling: Finjuster det nøyaktige tidspunktet masteren slår seg av. Det akseptable
    Området er -600 til 0 sekunder, i trinn på 5 sekunder. For eksempel, hvis den er satt til -15, veksler
    masterstasjonen slår seg av 15 sekunder før en stasjon stenges.
    håndtering av stasjoner
    ● Antall stasjoner: OpenSprinkler kan automatisk oppdage antall tilgjengelige utvidelseskort;
    brukeren må imidlertid angi antall soner manuelt, da de begrenser antall fysiske soner
    kan overstige. Dette er spesielt nyttig når du bruker den virtuelle stasjonsfunksjonen (f
    fjern- eller RF-stasjoner). Standard er 8.
    ● Stasjonsforsinkelse: forsinkelsestiden mellom to påfølgende stasjoner. Det akseptable området
    er -600 til 600 sekunder, i trinn på 5 sekunder. For eksempel, hvis den er satt til 60, åpnes
    OpenSprinkler Fastvare 2.1.9 Brukerhåndbok 14
    den andre sonen stenger 1 minutt etter at den første sonen stenger. Åpner ved en innstilling på -15 sekunder
    den andre sonen stenger 15 sekunder før den første sonen stenges. En negativ stasjonsforsinkelse er
    noen ganger nyttig for å løse problemer med vannstruping. Standard er 0 (dvs. den nærmeste
    sonen åpnes umiddelbart etter forrige sone).

    Lykke til, HG

     

    #25939
    EdEd
    Deltaker

    Beklager, men dette er bare en løsning. Det kan ikke være at du kan sette "Programmer" i opensprienkler, men rekkefølgen og parallelliteten til sonene kan ikke stilles inn her. Hvis jeg hadde visst det, ville jeg ha bygget min egen logikk i NodeRed og KNX. Så er det opensprinkler for øyeblikket ikke anbefalt, bedre å bruke Hunter eller bygge din egen logikk i OH, HA eller NR.

    #26454
    Anonym
    Inaktiv

    Du kan vanne flere soner samtidig ved å gjøre hver sone til sin egen
    tilordner til sekvensiell gruppe. Det gjør du ved å klikke på i hovedvisningen
    Utstyr i sonen, så på "Avansert"-fanen og der en gruppebokstav
    tilgir. Hvis to soner tilhører samme gruppe, blir de sekvensielle
    utføres, hvis de er i forskjellige soner, utføres de uavhengig.

    #26553
    adminadmin
    administrator

    Har du sett at den nye fastvareoppdateringen nå også støtter gruppedannelse?

    #30594
    KitoKito
    Deltaker

    Hvor finner jeg den nye fastvaren?

    har nå installert:

    2.1.9 (10)

     

    edit: fant dem.

    Firmware 2023 – versjon 2.3.0(128)

    hvordan installerer jeg dem (eksternt)?

    3.2 DC

    #30874
    NachtigallNachtigall
    Deltaker

    Dessverre ser ikke gruppefunksjonen til den nye fastvaren ut til å tilby det gd1122 (og jeg også) ønsker. Jeg hadde her i denne forbindelse spurte: https://opensprinkler.com/forums/topic/parallel-grouping-of-stations-with-2-2-0-ospi-firmware/ og dessverre er det sannsynligvis utenfor rekkevidden.

    Jeg vil vanne sone 1 og 3 samtidig og deretter automatisk 2 og 4 samtidig.

    Jeg er ikke sikker på hvordan jeg kan justere det. Eller er dette ikke mulig i det hele tatt.

    Det går ikke. Dessverre.

     

    #31056
    gd1122gd1122
    Deltaker

    Det er kjent hvorfor dette ikke også er tilfelle OSPi er gitt?

    #31057
    adminadmin
    administrator

    Fastvaren er også tilgjengelig for OSPi. Bare kjør oppdateringsskriptet (med sudo) - eksporter konfigurasjonen først!

    Følgende regler gjelder for den nye gruppefunksjonen:

    – innenfor en gruppe (samme bokstav) kjører alt sekvensielt

    – Utenfor gruppene (ulike bokstaver) går alt parallelt

    – Gruppe P går alltid parallelt

    Så du trenger bare å sette 1 + 2 i gruppe A og 3 + 4 i gruppe B.

Viser 12 innlegg - 1 til 12 (av totalt 12)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.