Problem: Regnsensoren slutter ikke å vanne

Hjem > Fora > Generelt > Problem: Regnsensoren slutter ikke å vanne

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Forfatter
    innlegg
  • #24786
    Anonym
    Inaktiv

    Hei, jeg fikk en for noen uker siden OpenSprinkler 3.2 (nyeste firmware) som styrer 8 Hunter magnetventiler. Dette fungerer også utmerket.

    Nå har jeg kjøpt en Hunter Rain Clik regnsensor og koblet den til via GND og SN2. Velg deretter regnsensoren i alternativene under Sensor 2 og ikke merk av for "Normalt åpen". Fordi sensoren er en åpner.

    Jeg ser den lille r'en i displayet, noe som betyr at sensoren har blitt gjenkjent. Nå har jeg klikket på testknappen og får meldingen Sensor 2 aktivert og den lille r blir en stor R og så vises regnsymbolet.

    Jeg startet to vannsirkler manuelt og trykket på testknappen igjen. Regnsymbolet kommer, men vannsirklene stopper ikke. Jeg sjekket også om jeg merket av for Ignorer sensor 2. Det er ikke tilfelle.

    Jeg testet hele tiden med sensor 1. Det samme resultatet.

    Jeg har også krysset av for Normally Open. Ingenting fungerer. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre.

    Jeg vil sette pris på forslag.

    Takk på forhånd.

    Hilsen
    Heiko

    #24952
    adminadmin
    administrator

    Manuell start av vanningskretser eller programmer avbrytes ikke av sensorer.

    Ellers ville det ikke være mulig å starte et program manuelt når en sensor har utløst.

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.