Kontroll av pumpe og bruk av flottørbryter som sensor

Hjem > Fora > Generelt > Kontroll av pumpe og bruk av flottørbryter som sensor

Schlagwörter: 

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Forfatter
    innlegg
  • #18207
    Anonym
    Inaktiv

    Hei,

    Jeg ønsker å implementere følgende brukstilfelle og leter fortsatt etter riktig maskinvare. jeg er med Opensprinkler oppstått.

    Kanskje du kan fortelle meg om det ville fungere.

     

    Jeg har en vannkilde med en 230V nedsenkbar pumpe.

    Fra denne kilden vil jeg tjene to forbrukere / sykluser.

    Krets 1 skal motta vann til forskjellige tider i løpet av dagen i en viss tid. Men bare til en flottørbryter (enkel åpen / lukket bryter) reagerer.

    Krets 2 skal kunne styres manuelt ved hjelp av en bryter og er uavhengig av krets 1.

     

    Jeg hadde sett for meg hele greia med en OSPi Borde. Jeg vil gjerne koble til flottørbryteren som sensor 1. Sensor 2 ville da være en manuell kontrollbryter.

    Jeg vil gjerne styre pumpen som en master ved hjelp av et relé. (Kan du fortelle meg her hva jeg bruker best? OSPi med 24VAC)

     

    Følgende koblingsprosesser er i det vesentlige tilgjengelige:

    Krets 1: I henhold til tidsplanen så lenge flottørbryteren er gratis; når flottørbryteren treffer ventil 1 og masteren til pumpen ikke åpner lenger før nivået synker igjen, og fortsett deretter i planen som normalt.

    Krets 2: ventil og master åpne så lenge en bryter er i drift. Uavhengig av krets 1, må masteren også åpne når flottørbryteren aktiveres. I beste fall ignoreres tidsplanen for krets 1 så lenge bryteren betjenes. Ellers kan begge ventilene være åpne samtidig.

     

    Programmeringsferdigheter er tilgjengelige, og det bør ikke være noe problem å skrive kode om nødvendig. Primært er jeg opptatt av maskinvarens funksjoner.

    Takk.

    Hilsen

    vingeaktig

    #18730
    adminadmin
    administrator

    Hei,

    ja, det fungerer og du er heldig, for nå med OSPi Versjon 1.5 er det to sensorinnganger - 1.44 og forgjengere hadde bare én.

    Du trenger et relé med riktig kraft, jeg vet ikke kraften til nedsenkbar pumpe, så sjekk om følgende relé passer:

    Finder 22.32.0.024.4540 Kontaktor 1 NO-kontakt, 1 NC-kontakt

    Flytebryteren din fungerer som en regnsensor når det regner-> ingen vanning. Så hvis Sen1 og GND er koblet til, ingen aktivering av nedsenkbar pumpe.

    Du kan stille inn for hver krets om den skal reagere på Sen1.

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.