Styre en pumpe og bruke en flottørbryter som sensor

Hjemmeside Forum Generelt Styre en pumpe og bruke en flottørbryter som sensor

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av 2 totalt)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hallo,

Jeg ønsker å implementere følgende brukstilfelle og leter fortsatt etter riktig maskinvare. Jeg kom over åpne sprinkleranlegg.

Kanskje du kan fortelle meg om det fungerer.

Jeg har en vannkilde med en 230V nedsenkbar pumpe.

Jeg vil gjerne betjene to forbrukere/kretser fra denne kilden.

Krets 1 bør motta vann til forskjellige tider i løpet av dagen for en tid som kan bestemmes. Men bare inntil en flottørbryter (enkel åpen/lukket bryter) reagerer.

Krets 2 skal kunne styres manuelt ved hjelp av en bryter og er uavhengig av krets 1.

Jeg så for meg hele greia med et OSPi-brett. Jeg vil gjerne koble til flottørbryteren som sensor 1. Sensor 2 vil da være en bryter for manuell styring.

Jeg vil gjerne styre pumpen som master via relé. (Kan du fortelle meg hva jeg bruker best? OSPi med 24VAC)

I hovedsak er følgende bytteprosesser til stede:

Krets 1: I henhold til tidsplanen så lenge flottørbryteren er ledig; Hvis flottørbryteren treffer, må du ikke åpne ventil 1 og masteren for pumpen før nivået synker igjen og deretter fortsette som normalt i skjemaet.

Krets 2: Ventil og master åpner så lenge en bryter er aktivert. Uavhengig av krets 1 skal masteren også åpne når flottørbryteren aktiveres. I beste fall ignoreres tidsplanen for krets 1 så lenge bryteren er aktivert. Ellers kan begge ventilene være åpne samtidig.

Programmeringsferdigheter er tilgjengelige, og det skal ikke være noe problem å skrive kode om nødvendig. Jeg er først og fremst opptatt av funksjonene til maskinvaren.

Takk.

hilsen

wingi

Admin
    Keymaster

Hallo,

ja, det fungerer og du er heldig, for nå med OSPi versjon 1.5 er det to sensorinnganger - 1.44 og forgjengeren hadde bare én.

Du trenger et relé med passende kraft, jeg vet ikke kraften til den nedsenkbare pumpen, så sjekk om følgende relé passer:

Finder 22.32.0.024.4540 Kontaktor 1 tar kontakt, 1 bryter kontakt

Flottørbryteren din fungerer som en regnsensor når det regner -> ingen vanning. Så hvis Sen1 og GND er tilkoblet, er ikke den nedsenkbare pumpen aktivert.

Du kan stille inn for hver krets om den skal reagere på Sen1.

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av 2 totalt)
  • Du må være logget inn for å svare på dette emnet.