Knapp for å aktivere sirkler

Hjem > Fora > Generelt > Knapp for å aktivere sirkler

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Forfatter
    innlegg
  • #29724
    SimulanterSimulanter
    Deltaker

    Hei i runden,

    I tillegg til plen- og bedvanning, har jeg nå også koblet til drivhuset mitt. De opensprinkler sitter i nærheten av pumpen. Derfra går en permanent trykkledning og en styrekabel inn i drivhuset (ca. 20m) og i drivhuset har jeg to magnetventiler og en mekanisk vannkran. Magnetventilene går til en trykkreduksjon og derfra til dryppledningene for anleggene. Alt fungerer perfekt i appen og i nettleseren. Dessverre har min kone et visst akseptproblem med den digitale driften.

    Jeg vil nå installere to (mekaniske) knapper i drivhuset, som så slår på den respektive vanningskretsen i for eksempel 10 minutter i drivhuset. Styrekabelen som åpner eller lukker magnetventilene har ikke lenger ledige ledninger. så jeg får ikke tilgang til kabelen opensprinkler kan få tilgang. Så det må gjøres "smart" på en eller annen måte. Dessverre har jeg ikke funnet riktig tilnærming ennå, i hvilken retning jeg må tenke her. Kan man muligens ta opp innganger via shelly-komponenter og deretter sende dem via http eller lignende til opensprinkler sende? Er det en måte det opensprinkler å gi kommandoen digitalt: «Aktiver krets 3 i 10 minutter» uten å måtte sette opp et komplett smarthussystem?

    Takk og vennlig hilsen

    #30309
    adminadmin
    administrator

    Ta en titt her i forumet under "Triks nr. 6"

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.