Triks nr. 2: Bytt WLAN-kontakten “Shelly” med OpenSprinkler

Hjemmeside Forum Generelt Triks nr. 2: Bytt WLAN-kontakten “Shelly” med OpenSprinkler

Viser 4 innlegg - 1 til 4 (av totalt 4)
  • Author
    Admin
    Keymaster

Med OpenSprinkler kan du enkelt bytte enheter som har HTTP-grensesnitt og kan nås via WLAN.

Forutsatt selvfølgelig at enheten kan styres direkte via HTTP-kommandoer. Rene "sky"-kontakter fungerer ikke eller må endres med en fastvareoppdatering. Se TASMOTA-prosjektet (https://tasmota.github.io/docs/)

Dette er imidlertid ikke nødvendig for Shelly-kontaktene (f.eks. Shelly Plug S), da de allerede har en webtjeneste og derfor kan slås av og på.

1. Koble Shelly Plug til WLAN som beskrevet i Shelly-instruksjonene

2. Hvis enheten nå er vellykket koblet til WLAN, trenger du IP-adressen. I Shelly APP velger du enheten og åpner "Enhetsinformasjon". Her er IP-adressen bak "DEVICE IP".

3. Åpne OpenSprinkler APP. Velg en ledig sone (bruk tannhjulet til høyre), klikk på "Avansert" og velg deretter "Stasjonstype": "HTTP":

I stedet for "192.168.0.78" skriver du inn IP-adressen til Shelly-kontakten din, som du leser opp som "DEVICE IP" i punkt 2.

Veldig viktig: "På kommando" og "av kommando" må angis NØYAKTIG som vist, dvs. alt med små bokstaver! Merk i midten er tallet null.

For kopier/lim inn:

relé/0?turn=på

relé/0?slå=av

På "Basic"-siden må du fortsatt deaktivere "Deaktiver" og "Sekvensiell".

Nå kan du bruke denne sonen som alle andre. Hvis du kobler til en pumpe her, kan du også konfigurere den som hovedvanningssone, som da aktiveres automatisk før hver vanning.

Admin
    Keymaster

Nå NYTT i OpenSprinklerShop: OpenSource WLAN-kontakten DeLOCK 11826 og 11827 (med ekstra energiovervåking)

Tilgjengelig her i butikken

Konfigurasjon og bruk se dette innlegget.

VIKTIG: Når du bruker en pumpe, bør du programmere en maksimal driftstid for utløpet. Shelly og DeLOCK har tilsvarende funksjoner for dette.

Sigi Meisenbichler
    Participant

Dette er en fantastisk mulighet til å bruke OpenSprinkler på enda flere måter.

Jeg har imidlertid et lite spørsmål om dette: hva er konfigurasjonen hvis Shelly har en "Begrens pålogging"?

I følge Shelly-forumet må du sette "user:password@" foran IP-en. Dessverre klarer jeg ikke dette.

Jeg ville vært veldig takknemlig for hjelp.

merlin
    Participant

hei!
    Finnes det nå en løsning på problemet med "Begrens pålogging" på Shelly?
    Oppføringen her er litt eldre og jeg kunne dessverre ikke finne noen oppdatert informasjon om den.

Med vennlig hilsen
    Merlin

Viser 4 innlegg - 1 til 4 (av totalt 4)
  • Du må være logget inn for å svare på dette emnet.