Kontrollventil med sensorinngang

Hjem > Fora > Generelt > Kontrollventil med sensorinngang

Viser 4 innlegg - 1 til 4 (av totalt 4)
  • Forfatter
    innlegg
  • #21248
    Anonym
    Inaktiv

    Hallo

    Jeg kjøpte Irrigation Computer Openspinkler 3.0 AC (ifølge App Firmw 2.1.9 (2) Hardw 3.2 AC) fra deg i desember, og jeg er veldig fornøyd med det. For å betjene vanningen enda bedre, ville det være flott å bytte en ventil med sensor og tidsstyrt.

    Med det mener jeg når et relé (normalt åpent eller normalt lukket avhengig av hva som kreves) slår på sensorinngangen, ventilen åpnes også, og når reléet slås av igjen, lukkes også ventilen.

    Hvis jeg nå også kan betjene den samme ventilen på en tidsstyrt måte, ville det vært perfekt. Kanskje du kan koble ventilen til to gir. Én med sensoren og en med tidskontroll hvis det ikke betyr noe at utgangen som ikke er slått er 24V.

    Er en slik operasjon mulig? Hva må jeg justere?

    LG Gabriel

    #21309
    adminadmin
    administrator

    Hei,

    Du kan bruke en sensorinngang til å starte et program - som da vil kjøre tidskontrollert.

    Bare sett inn “Program” -typen i innstillingene / sensorene. Den første sensoren starter det første programmet.

    LG Stefan

    #21318
    Anonym
    Inaktiv

    Hallo

    Er det mulig å åpne en ventil med sensorinngangen, og når sensoren slås av, lukkes også ventilen.

    LG Gabriel

    #21417
    adminadmin
    administrator

    Det er faktisk ikke mulig. Her må du bruke et normalt relé for å slå på magnetventilen.

    OpenSprinkler er konstruert for tidsstyrt kobling av magnetventilene. Uten dette kunne man ikke presentere en "vanningsplan" i det hele tatt

Viser 4 innlegg - 1 til 4 (av totalt 4)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.