Styreventil med sensorinngang

Hjemmeside Forum Generelt Styreventil med sensorinngang

Viser 4 innlegg - 1 til 4 (av totalt 4)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hallo

Jeg kjøpte Openspinkler 3.0 AC vanningsdatamaskinen (i henhold til app firmw 2.1.9(2) hardw 3.2 AC) av deg i desember og er veldig fornøyd med den. For å drive vanningen enda bedre, ville det vært flott å bytte en ventil via en sensor og tidsstyrt.

Med dette mener jeg når et relé (ta eller bryte kontakt avhengig av hva som kreves) slår på sensorinngangen, åpner også ventilen og når reléet slår seg av igjen, stenger også ventilen.

Hvis jeg også kan betjene samme ventil på en tidskontrollert måte, ville det vært perfekt. Du kan kanskje koble ventilen til to koblingsporter. En med sensor og en med tidsstyring hvis det ikke skjer noe at det er 24v på utgangen som ikke er svitsjet.

Er en slik operasjon mulig? Hva må jeg sette der?

LG Gabriel

Admin
    Keymaster

Hallo,

Du kan bruke en sensorinngang for å starte et program - det vil da kjøre tidsstyrt.

Bare sett den til å skrive "Program" i innstillingene/sensorene. Den første sensoren starter det første programmet.

LG Stefan

Anonymous
    Inactive

Hallo

Er det mulig å åpne en ventil med sensorinngangen og når sensoren slår seg av stenger også ventilen.

LG Gabriel

Admin
    Keymaster

Det går faktisk ikke. Her må man da bruke et vanlig relé, som slår på magnetventilen.

OpenSprinkler er designet for tidsstyrt veksling av magnetventilene. Uten dette kunne du ikke engang lage en "vanningsplan".

Viser 4 innlegg - 1 til 4 (av totalt 4)
  • Du må være logget inn for å svare på dette emnet.