kontrollere to vannkilder
- Dette emnet har 2 svar, 3 stemmer, og ble sist oppdatert 4 år, 2 måneder siden ved .
Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
- Du må være logget inn for å svare på dette emnet.
Hjemmeside › Forum › Generelt › kontrollere to vannkilder
Hallo,
Jeg har en regnvannstank med 220V nedsenkbar pumpe og husvannstilkobling styrt via Hunter-ventil.
Så snart tanken er tom (nivåsensor), bør husvannet brukes til videre vanning. For å gjøre dette må Hunter-ventilen åpnes i riktig øyeblikk. Kan OpenSprinkler implementere dette?#
Med vennlig hilsen
Pascal
Så OpenSprinkler kan kontrollere opptil to hovedvanningskretser. En master vanningskrets åpnes alltid før den første ventilen og stenges først igjen etter den siste. Dette lar deg starte og avslutte prosessen. Hvis jeg forstår det riktig, må enten nedsenkbar pumpe eller Hunter-ventilen styres, avhengig av sensor. Jeg ville da styrt dette med et relé, som gir strøm til enten ventilen eller pumpen.
Dessverre er det ingen direkte styringsmulighet, rett og slett fordi spenningene er forskjellige (ventiler 24VAC, pumpe 230VAC).
Paldier i detalj og et teknisk bilde på bildet... Slik får du det, du får en nervøs følelse. Dette er hva vi mener, dette er vårt forum! 😉