kontrollere to vannkilder

Hjem > Fora > Generelt > kontrollere to vannkilder

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Forfatter
    innlegg
  • #25428
    Anonym
    Inaktiv

    Hei,

    Jeg har en regnvannstank med en 220V nedsenkbar pumpe og en tilkobling for husholdningsvann styrt via en Hunter-ventil.

    Så snart tanken er tom (nivåsensor), bør husvannet brukes til videre vanning. For å gjøre dette må Hunter-ventilen åpnes i riktig øyeblikk. Kan Opensprinkler implementere dette?#

    Hilsen

    Pascal

    #25447
    adminadmin
    administrator

    også OpenSprinkler kan kontrollere opptil to hovedvanningskretser. En master vanningskrets åpnes alltid før den første ventilen og lukkes først igjen etter den siste. Dette lar deg starte og avslutte prosessen. Hvis jeg forstår det riktig, så må enten nedsenkbar pumpe eller Hunter-ventilen aktiveres, avhengig av sensor. Jeg ville da styre det med et relé, som ville levere strøm til enten ventilen eller pumpen.

    Dessverre er det ingen direkte styringsmulighet, om ikke annet fordi spenningene er forskjellige (ventiler 24VAC, pumpe 230VAC).

    #25508

    Visninger av detaljert informasjon og tehniski pamatotu atbildi... Jos esat man ietaupījis daudz laika un nervu. Tas ir labi, ka ir šis forums! 😉

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.