Vanding er aflyst, ingen LOG
Hjemmeside › Fora › Generelt › Vanding er aflyst, ingen LOG
Tagget: Programmet er afbrudt
- Dette emne har 9 svar, 2 stemmer og blev sidst opdateret 5 år, 11 måneder siden ved
Anonymous.
-
AuthorIndlæg
-
7. August 2020 at 11:45 #21949
Anonymous
InactiveHej alle sammen
Jeg har haft det problem i nogen tid nu, at vandingen er stoppet sporadisk.
Ventilen åbnes først, og jeg ser også et display i interfacet. Så efter et par minutter er alt overstået.Der vises heller ikke noget i LOG.
Fejlen opstår altid kun på 6. eller 7. ventil. Rækkefølgen er ligegyldig.
Jeg er lidt frustreret lige nu. For to dage siden kørte 9 vandinger uden problemer. I dag nåede jeg kun 6.
System: OSPi på RaspberryPi 2B, 8 Hunter 24V AC ventiler. Appversion 2.2.0, firmware 2.1.9(3)
7. August 2020 at 20:10 #21980Admin
KeymasterHej,
"For to dage siden gik 9 vandinger uden problemer. I dag klarede jeg kun 6."
Mener du SAMTIDIG? Det vil din strømforsyning næppe kunne.
Har du nogensinde målt modstanden mellem COM og zonerne?
Og spændingen mens vandingen kører?
Du har muligvis en kortslutning, eller en magnetventil er beskadiget og bruger for meget strøm.
OpenSprinkler afbryder aldrig et kørende program alene, jeg kender kildekoden. Men hvis Raspberry PI'en genstarter på grund af strømsvigt, eller OpenSprinkler-tjenesten på Raspberry PI'en stoppes, vil programmet blive tvangsafsluttet. Dette ville også forklare, at du ikke har en log.
7. August 2020 at 20:55 #21982Anonymous
InactiveNej, pi'en genstarter ikke. Hjemmesiden er permanent online og responsiv.
Den brudte cyklus har altid været anderledes.
Jeg har kun to ventiler, der kører parallelt, og de er altid de første. Også i loggen.
Jeg prøvede igen i dag og fjernede ikke mine øjne fra grænsefladen. Jeg bemærkede, at tiden var omkring 10 minutter forsinket. På et tidspunkt blev tiden opdateret, altså et spring på + 10 minutter, og så var programmet væk og ingen log.
Så sikrede jeg mig, at tiden var korrekt og kørte et andet program. Ventilen var fuldt aktiveret ifølge webgrænsefladen, men dukkede stadig ikke op i loggen.
7. August 2020 at 21:01 #21983Anonymous
InactiveJeg vil snart måle spændingen og modstanden.
7. August 2020 at 22:19 #21985Admin
KeymasterEksporter venligst konfigurationen og brug supportfunktionen (https://OpenSprinklerShop.de/support) at sende
9. August 2020 at 9:11 #21991Anonymous
InactiveVentiler slukket:
Strømforsyning: 26,4V
Mellem strømforsyning og COM 26.3VEn ventil på:
Strømforsyning til COM 25,9V
Ventil til COM 25,7VModstand ved åben ventil:
Mellem ventilen og COM hopper tallet vildt rundt -0,1 til 155, man ser ofte 40.
mellem ventil og strømforsyning: springer mellem 3 – 5,5 ohm.Her til morgen blev flere programmer simpelthen aflyst igen. Jeg kan ikke se et mønster.
Program startede med 3 ventiler. Den første ventil kørte (10 minutter), er i LOG. De to andre (15 og 25 minutter) er ikke.
De svigtende ventiler startes manuelt, starter op, slukker på et tidspunkt og vises ikke i LOG.
Så er en anden ventil startet manuelt, løb igennem, i LOG.
Derefter startede et andet program med to ventiler (20 minutter hver). Den første ventil gik igennem, den anden kom i gang, slukkede efter et par minutter og ingen LOG. Den manglende ventil startede manuelt, går ud efter et par minutter, ingen LOG.Tredje program startede med to ventiler parallelt. Efter et par minutter går begge ud, ingen LOG.
9. August 2020 at 9:21 #21992Anonymous
InactiveSpændingen ved drift er stabil på 25,4-25,7V. Ingen udsving kort før programmet afbrydes.
Jeg har lige startet det tredje program igen, kørte det igennem og er i LOG.
20. August 2020 at 7:33 #22177Admin
KeymasterSå for mig lyder det som om der kører et andet program på din OSPi, som også har adgang til IO-portene. Hvis du har eksperimenteret med forskellige hjemmeautomatiserings- eller andre kontrolapplikationer, skal du afinstallere dem og prøve igen.
23. August 2020 at 0:31 #22312Admin
KeymasterSå kommer det op for mig, at andre grunde til at stoppe kunstvandingen kunne være:
– Regn- eller jordfugtighedssensor er blevet aktiveret
– Vejrafhængig kunstvanding aktiveres og reducerer vandingstiden24. August 2020 at 7:20 #22353Anonymous
InactiveDer er ikke andet installeret end åbne sprinklere.
Jeg tænkte også på regnforsinkelsen i starten og slukkede den helt. Det hjælper heller ikke.Jeg vil snart geninstallere Pi'en med et nyt SD-kort, lad os se om det bliver bedre.
-
AuthorIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette emne.