Vanding annulleres, ingen LOG

Startside > Forums > General > Vanding annulleres, ingen LOG

Schlagwörter: 

Visning af 10 indlæg - 1 til 10 (af i alt 10)
  • Forfatter
    indlæg
  • #21949
    Anonymous
    Inaktiv

    Hej alle,

    I nogen tid har jeg haft det problem, at kunstvandingen sporadisk afbrydes.
    Ventilen åbnes kun, jeg ser også et display i grænsefladen. Så efter et par minutter er alt overstået.

    Intet vises i LOG heller.

    Fejlen opstår kun med den 6. eller 7. ventil. Ordren betyder ikke noget.

    Jeg er lidt frustreret lige nu. For to dage siden løb 9 sprinklere uden problemer. I dag fik jeg kun 6.

    System: OSPi på RaspberryPi 2B, 8 Hunter 24V AC ventiler. Appversion 2.2.0, firmware 2.1.9(3)

    #21980
    AdminAdmin
    Administrator

    Hej,

    ”For to dage siden løb 9 drys uden problemer. I dag fik jeg kun 6. "

    Mener du SAMME TID? Din strømforsyning vil næppe klare det.

    Har du nogensinde målt modstanden mellem COM og zoner?

    Og spændingen, mens vandingen kører?

    Du har muligvis kortslutning, eller en magnetventil er beskadiget og bruger for meget strøm.

    OpenSprinkler afbryder aldrig et kørende program af sig selv, jeg kender kildekoden. Men hvis Raspberry PI genstarter på grund af strømtab, eller OpenSprinklerservice på Raspberry PI afsluttes, først da tvinges programmet til at stoppe. Dette ville også forklare, at du ikke har en log.

    #21982
    Anonymous
    Inaktiv

    Nej, pi genstarter ikke. Websiden er permanent online og lydhør.

    Den ødelagte cyklus har hidtil altid været anderledes.

    Jeg har kun to ventiler, der kører parallelt, og de er altid de første. Er også i loggen.

    Jeg prøvede det igen i dag og mistede ikke grænsefladen af ​​syne. Jeg bemærkede, at tiden var omkring 10 minutter forsinket. På et tidspunkt blev tiden opdateret, dvs. et spring på + 10 minutter, og så var programmet væk, og der var ingen log.

    Så sørgede jeg for, at tiden var korrekt, og kørte et program igen. Ifølge webgrænsefladen løb ventilen helt igennem, men dukkede stadig ikke op i loggen.

    #21983
    Anonymous
    Inaktiv

    Jeg måler snart spændingen og modstanden.

    #21985
    AdminAdmin
    Administrator

    Eksporter venligst konfigurationen og brug supportfunktionen (https://www.opensprinklershop.de/support) at sende

    #21991
    Anonymous
    Inaktiv

    Ventiler slukket:
    Strømforsyning: 26,4V
    Mellem strømforsyning og COM 26,3V

    En ventil tændt:
    Strømforsyning til COM 25,9V
    Ventil til COM 25,7V

    Modstand, når ventilen er åben:
    mellem ventil og COM springer antallet vildt omkring -0,1 til 155, oftere ser du 40.
    mellem ventil og strømforsyning: springer mellem 3 - 5,5 ohm.

    I morges blev flere programmer simpelthen aflyst igen. Jeg kan ikke se et mønster.
    Programmet startede med 3 ventiler. Den første ventil har kørt (10 min), er i LOG. De to andre (15 og 25 minutter) gør det ikke.
    Felenden ventiler startes manuelt, starter, går ud på et eller andet tidspunkt og vises ikke i LOG.
    Derefter startede en anden ventil manuelt, løb igennem, er i LOGGEN.
    Derefter startede et andet program med to ventiler (20 minutter hver). Den første ventil løb igennem, den anden startede op, stoppede efter et par minutter og ingen LOG. Den manglende ventil startes manuelt, går ud efter et par minutter, ingen LOG.

    Tredje program startede med to ventiler parallelt. Efter et par minutter går de begge ud, ingen LOG.

    #21992
    Anonymous
    Inaktiv

    Spændingen ved kørsel er stabil ved 25,4-25,7V. Ingen udsving kort før programmet annulleres.

    Jeg startede lige det tredje program igen, løb igennem og er i LOG.

    #22177
    AdminAdmin
    Administrator

    Så for mig lyder det som om et andet program kører på deres OSPi run, som også får adgang til IO-portene. Hvis du har eksperimenteret med forskellige hjemmeautomatiserings- eller andre kontrolapplikationer, skal du afinstallere dem nu og prøve igen.

    #22312
    AdminAdmin
    Administrator

    Så tænker det mig, andre årsager til afbrydelse af kunstvanding kan være:

    - Regn- eller jordfugtighedsfølere er aktiveret
    - Vejrafhængig vanding er aktiveret og reducerer vandingstiden

    #22353
    Anonymous
    Inaktiv

    Intet andet er installeret undtagen Opensprinkler.
    Jeg havde også først tænkt på regnforsinkelsen og slukkede den helt. Intet hjælper heller.

    Jeg vil snart geninstallere Pi med et nyt SD-kort, lad os se om det bliver bedre da.

Visning af 10 indlæg - 1 til 10 (af i alt 10)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.